Funkcionális, intelligens és dinamikus megjelenés

Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain | 2023: E 220 d 4MATIC (WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km); AVANTGARDE Line; Exterieur: MANUFAKTUR opalithweiss bright metallic; Interieur: Leder macchiatobeige / Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain | 2023: E 220 d 4MATIC (WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km); AVANTGARDE Line; Exterieur: MANUFAKTUR alpingrau uni; Interieur: Leder tonkabraun;WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km*Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain | 2023: E 220 d (WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 157-139 g/km), AVANTGARDE line; exterior: MANUFAKTUR opalith white bright metallic; interior: Leather macchiato beige / Mercedes-Benz E-Class All Terrain | 2023: E 220 d 4MATIC (WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km); combined CO2 emissions: 157-139 g/km), AVANTGARDE line; exterior: MANUFAKTUR alpine grey solid; interior: Leather tonka brown;WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 157-139 g/km*

Lenyűgöző, magával ragadó szórakoztató élmény
A zene, a játékok és a streaming tartalmak szinte minden érzékszervével megtapasztalhatók az E-osztályú Estate4-ben. A belső tér digitális innovációinak köszönhetően az E-osztály intelligensebbé vált, és a személyre szabás és az interakció új dimenzióját éri el. Ugyanakkor az elektronikus architektúra inkább szoftver- és kevésbé hardvervezérelt.

A korábban különálló tartományok számítási funkciói egyetlen processzorban zajlanak. A képernyők és az MBUX infotainment rendszer tehát egy új, nagyon erős központi fedélzeti számítógépen osztoznak. A hálózatépítés ezen formája javítja az adatfolyamok teljesítményét és sebességét.

Az Entertainment Package (MBUX Entertainment Plus) elérhető lesz az új E-Class Estate-hoz. Tartalmazza a Mercedes me connect szolgáltatásokat és egy harmadik féltől származó adatcsomagot. A piactól függően egy kommunikációs modult használnak, amelynek átviteli technológiája az 5G. Az 5G mobiltelefon-szabvány sokkal gyorsabb adatátvitelt tesz lehetővé, mint az LTE/UMTS5.

A Digital Vehicle Key6 már elérhető iPhone és Apple Watch számára
A digitális járműkulccsal az E-osztályú kombi egyszerűen elindítható és lezárható, ha a vezető egy kompatibilis eszközt7 visz magával. Kulcsmegosztás is lehetséges: Különféle digitális csatornák segítségével hívhatja meg családtagjait vagy barátait az E-Class Estate használatára. Ennek során a jármű tulajdonosa különböző jogokat rendelhet hozzá, csak a járműhöz való hozzáférést, vagy annak vezetését is engedélyezheti. A jármű egyszerre több felhasználót is képes felismerni, a digitális járműkulcsot pedig akár 16 személy is megoszthatja. Azokon a piacokon, ahol elérhetők a Mercedes me connect szolgáltatások, a digitális járműkulcs előtelepítése a KEYLESS GO Comfort Package8 részét képezi.

A zene láthatóvá válik: Hangvizualizáció
Az új Active Ambient Lighting hangmegjelenítéssel az új E-osztályú kombi utasai három érzékkel élhetik át a zenét: zenék és filmek vagy alkalmazások hangjai hallhatók (szükség esetén Dolby Atmos® technológiával), tapinthatóak (a hangrezonáló transzducerek eszközei az opcionális Burmester® 4D térhatású hangrendszerben), és most is „látható”. A vizualizáció az Active Ambient Lighting (opcionális extra) fénycsíkján történik. Ez most először érvényes az egész E-osztályra. Például a gyors ütemsorozatok gyors fényváltozásokat okozhatnak, míg az áramló ritmusok lágyan összeolvadó világítási hangulatokat hozhatnak létre.

Az első utas szórakoztató élménye mindig lenyűgöző. Az opcionális képernyőn az első utas dinamikus tartalmat nézhet, például tévét vagy videót, még akkor is, ha a volánnál ülő vezető rájuk néz. Ez azért van, mert a kijelző átkapcsolható. A fejlett kamera alapú adatvédelmi funkció automatikusan csökkenti a fényerőt, és ezáltal a vezető elvonásának kockázatát.

Új, harmadik féltől származó alkalmazások, valamint szelfi és videokamera
A Mercedes-Benz szoftverszakértői új kompatibilitási réteget fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi harmadik féltől származó alkalmazások telepítését9. A következő alkalmazások érhetők el az E-Class Estate központi kijelzőjén a piacon launch10: a „TikTok” szórakoztató platform, az „Angry Birds” játék, a „Webex” együttműködési alkalmazás és a „Zoom” irodai alkalmazás, valamint a „Vivaldi” böngésző és a „Pocket Casts” podcast alkalmazás. Ezenkívül a ZYNC szórakoztató portál11 (opcionálisan) videó streaminget, igény szerinti tartalmakat, interaktív élményeket, helyi videóműsorokat, sportokat, híreket, játékokat és még sok mást kínál a központi és az utasok kijelzőjén, egyetlen felhasználói felületen keresztül.

Egy másik újdonság egy szelfi és videokamera (az opcionális MBUX Superscreen része) a műszerfal tetején12. Amikor a jármű áll, a sofőr13 online videokonferenciákon vehet részt pl. „Webex”, és készítsen személyes fényképeket és videókat.

Nagyobb kezelési kényelem is elérhető az MBUX segítségével. A „Just Talk” funkcióval az intelligens hangvezérlés immár a „Hey Mercedes” kulcsszó nélkül is aktiválható. A funkció aktiválásakor egy piros mikrofon szimbólum jelenik meg a kijelzőn, Ez azt jelzi, hogy a jármű készen áll és parancsokra vár.

Hozzáadott mindennapi kényelem: az MBUX rutinok
A Mercedes-Benz a mesterséges intelligencia (AI) használatán dolgozik, hogy az autó megtanulja, milyen kényelmi rendszereket használnak az utasok ismételten. Ugyanezen körülmények között a cél az, hogy a mesterséges intelligencia automatizálja az ilyen funkciókat14. Az eredmény személyre szabott automatizálás. A Mercedes-Benz a „rutin” kifejezést használja erre az innovációra, amelynek fejlesztése már jó előrehaladott állapotban van.

Az új E-osztályú kombi piacra dobásakor az ügyfelek sablonokat használhatnak a szokásos rutinokhoz. Lehetőségük van arra is, hogy maguk hozzanak létre rutinokat. Ennek során a lakók több funkciót és feltételt összekapcsolhatnak. Például: „Kapcsolja be az ülésfűtést, és állítsa a környezeti világítást meleg narancssárgára, ha a belső hőmérséklet tizenkét Celsius-fok alatt van”.

A jobb közérzet érdekében: ENERGIZING COMFORT és THERMOTRONIC digitális szellőzővezérléssel (mindkettő opcionális)
Nyugtató hangok, mozgósító masszázs, aktiváló fény – A Mercedes-Benz átfogó wellness programot kínál a változatosan konfigurált ENERGIZING COMFORT programokkal és az ENERGIZING COACH egyéni ajánlásaival. Az új E-osztály generációja két újítás debütálását jelenti: Az ENERGIZING COMFORT utazási betegség elleni programja15 segíthet az érintett utasoknak a tünetek enyhítésében. Középtávon bio-feedback funkciót16 terveznek az ENERGIZING COACH számára.
Ezzel légzőgyakorlatokkal csökkenthető a stressz érzése.

A THERMOTRONIC automata klímaberendezéssel (opcionális extra) a Digital Vent Control fokozza a kényelem élményét. Automatikusan beállítja az első szellőzőnyílásokat a kívánt szellőzési forgatókönyv szerint. Ez megtehető az egyes üléseknél például a felhasználói profilon keresztül. A fúvókák azonban a szokásos módon kézzel is beállíthatók.

Számos vezetést segítő rendszer, amelyek közül néhányat továbbfejlesztettek
A vezetést segítő rendszerekkel17 felszerelt E-osztály kombi alapfelszereltsége tartalmazza az aktív távolság-asszisztens DISTRONIC, az ATTENTION ASSIST, az aktív fékasszisztens, az aktív sávtartó asszisztens, a tolatókamerás parkolócsomag és a sebességkorlátozó asszisztens. A vezetést segítő rendszerek állapota és tevékenysége teljes képernyős nézetben jelenik meg a vezetői kijelző Assistance módjában.

A Driving Assistance Package Plus speciális felszerelésként is elérhető. Az összetevők közé tartozik az Active Steering Assist, amely segíti a sávtartást. Ahogy az autópályákon már, az E-osztály most is automatikusan újraindul városi forgalomban és országúton is hosszabb állás után. Egy másik újdonság: Ha az Active Steering Assist már nem áll rendelkezésre, mert a sávjelzések nem jól láthatók, akkor ezt a kormánykeréken lévő rezgéssel jelzi a vezetőnek.

Kifinomult karosszériakoncepció és összehangolt utasbiztonsági rendszerek
Az E-osztály kombi biztonsági koncepciója egy különösen merev utascellával és kifejezetten deformálható ütközési szerkezetekkel rendelkező karosszérián alapul. A visszatartó rendszerek, pl. biztonsági övek és légzsákok, kifejezetten ehhez vannak igazítva. Baleset esetén úgy aktiválhatók, hogy az ott tartózkodókra gyakorolt védőhatásuk a helyzethez igazodik.

A vezető- és utasoldali légzsákok mellett a vezetőoldali térdlégzsák is alapfelszereltség. Súlyos frontális ütközés esetén megvédheti a lábakat a kormányoszloppal vagy a műszerfallal való érintkezéstől. A szabványos ablaktáskák csökkenthetik a fejsérülések kockázatát. Súlyos oldalirányú ütközés esetén az ütközés oldalán lévő ablaklégzsák függönyként nyúlik az A-tól a C-oszlopig az első és a hátsó oldalablak felett. Ha a rendszer felborulást észlel, az ablaklégzsákok mindkét oldalon aktiválhatók. A fejvédő rendszeren kívül az oldallégzsákok a mellkas területét is védhetik súlyos oldalütközés esetén
– opcióként a külső hátsó üléseken is.

Ezen kívül a járműveket országtól függően középlégzsákkal is felszerelik. A pirotechnikai övfeszítők és erőhatárolók minden szélső ülésen alapfelszereltségnek számítanak, csakúgy, mint a biztonsági övmagasság-állítók.

Erőforrás-takarékos anyagok
Számos E-Class Estate alkatrésze részben erőforrás-takarékos anyagokból (újrahasznosított anyagokból és megújuló nyersanyagokból) készül. Az alapüléshez festetlen alpaka gyapjúból készült, újrahasznosított anyaggal kombinált kárpitot használnak. Az ülések habszivacsában először használnak minősített újrahasznosított alapanyagokat a „tömegegyensúlyi megközelítés” szerint. Ezek ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a kőolajból előállított nyersanyagok. Ily módon csökkenthető a fosszilis erőforrások iránti igény a termékminőség megőrzése mellett.

Semleges CO2-egyensúly a Sindelfingeni üzem termelésében
2022 óta a Mercedes-Benz semleges CO2-mérleggel gyárt minden saját üzemében világszerte. A külső forrásból származó villamos energia kizárólag megújuló energiából származik, ezért CO2-mentes. Ezen túlmenően a vállalat célja, hogy telephelyein növelje a megújuló energiatermelést. 2024 végéig a teljes sindelfingeni telephelyen beruházásokat hajtanak végre a fotovoltaik további bővítésére.
A sindelfingeni telephelyen a vízfelhasználás és a keletkező hulladék mennyiségének folyamatos csökkentése a másik hangsúly.

Az E-osztályú kombi, mint hosszú távú sikertörténet
A Mercedes-Benz 1946 óta több mint 16 millió felső-középkategóriás járművet gyártott. 1966 augusztusában a Mercedes-Benz Universal debütált a hivatalos értékesítési programban. Ez egy kombi, amelyet a belga partner, az IMA épített a 200 D-től 230 S-ig terjedő farokbordás változatok alapján – az első hivatalos Mercedes-Benz kombi.

1978 áprilisában megkezdődött az Estate 123 modellsorozat gyártása, és egy hosszú sikertörténet vette kezdetét – mára jóval több mint egymillió kombi modellt építettek. Németországban a birtokot „T-Modell” néven ismerik, és bár a „T” a turizmust és a közlekedést sugallja, egyben a divatteremtőt is jelenti. A Mercedes-Benz számára a kombi mára a luxus szegmens szerves részét képezi, és hűséges rajongótáborral rendelkezik, különösen Németországban. Az E-osztály minden egymást követő generációjában volt egy kombi (S 124, S 210, S 211, S 212, S 213, valamint 2017 óta az All-Terrain változat).