Genfben tartja premierjét a Lexus RC F Track Edition
LETISZTULTABB FORMAVILÁG, KISEBB TÖMEG
Az RC F Track Edition egyik kulcsfontosságú erőssége az aerodinamikája. Az első, szénszálas légterelő nemcsak súlycsökkentés szempontjából előnyös, hanem nagyobb leszorítóerejének köszönhetően javítja a tapadást és a kormányzás pontosságát. A kocsi hátulján szénszálas anyagból készült fix légterelő váltja fel a széria RC F aktív szárnyát. A fix légterelő nemcsak könnyebb, hanem egyidejűleg csökkenti a légellenállást és növeli a leszorítóerőt.
Ennek a paradoxnak tűnő tulajdonságnak az elérése érdekében a mérnökök úgy formálták a légterelő elemet, hogy az kisimítsa a levegő áramlását, miközben csökkenti a turbulenciákat is. Ezután nagyon lapos szögben megdöntötték, s ezáltal olyan leszorítóerőt hoztak létre, ami még nem befolyásolja a levegő áramlását az autó körül. Ennek eredményeképpen az aktív légterelőhöz képest akár 26 kilogrammal nagyobb leszorítóerő érhető el.
Akárcsak a szériaváltozaton, úgy a Track Edition kivitelen is elsődleges fontosságú volt a súlycsökkentés. Az előző RC F-hez képest előreláthatólag 70-80 kg tömegcsökkentést sikerült elérni, de ennél is fontosabb, hogy a mérnökök olyan helyeken tudtak súlyt csökkenteni, ahol ezzel a leghatásosabban tudták a menetdinamikát javítani. Fontos cél volt a rugózatlan tömeg csökkentése, mivel minden olyan dekagramm lefaragása, amit nem rugóz ki a futómű, óriási hatással van a vezethetőségre és a kormányzásra.
Ugyanennek a célnak az érdekében minden Track Edition modellben Brembo karbon-kerámia féktárcsák forognak. Ezek nemcsak könnyebbek, mint az acél féktárcsák, hanem sokkal jobban bírják a pályakörülmények között jelentkező extrém hőterhelést. A fékeket 19 colos, kovácsolt BBS alufelnik veszik körül, melyek kialakítása az RC F GT3 versenyautó kerekéhez hasonló. A kerekek, a féktárcsák és a féknyergek által jelentős, 25 kilogrammos tömegcsökkentést sikerült elérni csak az autó elején.
További tömegcsökkentés vált lehetővé a szénszálas karosszériaelemek (CFRP) használatával: a tető, a motorháztető, a hátsó ülések mögötti válaszfal és a lökhárítók erősítése is ebből a könnyű anyagból készült. Ezeknek az elemeknek a nagy része ugyanott készül, ahol a két évig gyártott Lexus LFA elemeit is gyártották. A szériafelszerelésként beépített titán kipufogódob és kipufogóvégek révén a Track Edition további tömeget takarít meg. A nagy szériában gyártott autókon ritkán alkalmazott titán nem csupán az össztömeget redukálja, hanem jobban is mutat vele az autó, és hangzása is jellegzetes. Ennek a javított hangzásnak ugyanaz az 5,0 literes V8-as szívómotor az alapja, amit minden RC F modellbe beépítenek.
Annak érdekében, hogy a Track Edition belseje még különlegesebb legyen, a kárpitozás vörös bőrből készül, az üléseket Alcantara, az ajtókat és a műszerfalat pedig vörös karbonbetétek díszítik. Csak két fényezés rendelhető, melyek kizárólag a Track Edition számára készülnek: ezek az Ultra Fehér és a Nebula Matt Szürke.