Genfben tartja premierjét a Lexus RC F Track Edition
MEGÚJULT RC F: NAGYOBB TELJESÍTMÉNY, ERŐTELJESEBB STÍLUS
Az új Lexus RC F kupén számos változtatást hajtottak végre teljesítményének növelése és megjelenésének frissítése érdekében. A mérnökök egyik elsődleges célja a tömeg csökkentése volt, de úgy, hogy a kupé kifinomultsága és masszívsága ne szenvedjen csorbát. Hátul a tömör féltengelyek helyett üreges féltengelyeket alkalmaztak, elöl pedig a szívósor és a légkondicionáló hűtője méretének lefaragásával csökkentették a jármű tömegét. A futóműben több felfogatási pontot alumíniumra cseréltek, aminek révén csökkent a tömeg, és megmaradt a szükséges merevség.
További fejlesztésként a hátsó lengőkarok és a kormánymű felfogatásának szilentblokkjai is merevebbek lettek. Ugyanígy merevebbek a motortartó gumibakok is, aminek köszönhetően az RC F 5,0 literes szívó V8-as motorja könnyebben tudja erejét a kerekekhez közvetíteni. Ez az egyik utolsó nagy méretű szívómotor, melyet manapság egy luxuskupéba építenek. Teljesítménye 464 DIN lóerő vagy 341 kW (változatlan az előző modellhez képest), legnagyobb nyomatéka pedig 520 Nm 4800-as fordulaton. Ugyanakkor a megváltoztatott szívócső-kialakításnak, illetve az alacsonyabb fordulatszámon (3600 helyett 2800 1/percnél) nyitó másodlagos szívónyílásnak köszönhetően javult a teljesítményleadás karakterisztikája. A motor erejét nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja, amelyben a végáttételt is megnövelték (2,93 helyett 3,13).
A lehető legjobb állórajt érdekében az új RC F-ben már széria a rajtautomatika. Csak egy gombot kell megnyomni a középkonzolon, és a rendszer a maximálisan elérhető gyorsulásnak és tapadásnak megfelelően állítja a pillangószelepet. A vezetőnek mindössze a fékpedált kell nyomva tartania, majd benyomni a rendszert aktiváló gombot, aztán a gázpedál lepadlózásával felpörgetni a motort, és felengedni a féket. A rendszer használatával 0-100 km/órás sebességre 4,3 másodperc alatt gyorsul fel az RC F.
A menetteljesítményeket tovább javítja a Michelin Pilot Sport 4S gumi használata, amit kifejezetten az RC F számára fejlesztettek ki. A széria Michelin kivitelhez képest az RC F számára készült gumin más a profil formája, mintázata, valamint más a gumikeverék is. Ezeket a változtatásokat kifejezetten az alulkormányzottság csökkentésére, a keresztirányú tapadás javítására és az extrém viszonyok közötti élettartam növelésére hajtották végre.
Mindezek mellett apró, de fontos változtatásokat végeztek az RC F formatervén annak érdekében, hogy tovább finomítsák karakteres formavilágát. Elöl a lámpatestek változtak, amelyek LED-technikájúak, és magukban foglalják a nappali menetfényt is. A jellegzetes hűtőrács formája némileg megváltozott egy alsó szegélynek köszönhetően, ami vizuálisan rövidebbé teszi az orr-rész megjelenését. Hátul új hátsó lámpatestek simulnak az újraformált lökhárítóba, amely letisztultabb, finomabban kidolgozott megjelenést kölcsönöz az autónak.