Gondoltad volna?
Évekkel megelőzi a konkurenseket a Toyota
A Nagy-Britanniában tavaly eladott Toyota járművek átlagos CO2-kibocsátása nem haladta meg a 100 g/km értéket. Ezzel a márka már 2020-ban is túlteljesítené az EU-s normákat.
Környezetvédelmi mérföldkőhöz értekezett a Toyota: 2017-ben több mint másfél millió részben vagy teljesen elektromos hajtású gépkocsit adott el világszerte, és ezzel három évvel megelőzte a saját maga elé kitűzött célt.
Azonban nem ez az egyetlen terület, ahol a Toyota messze előrébb jár, mint azt bárki elvárhatná. Az Európai Unió károsanyag-kibocsátási szabályozásai az EU-ban értékesített járművek átlagos CO2-kibocsátásának folyamatos és igen radikális csökkentését írják elő. Míg 2015-ben bármely márka flottaátlaga nem haladhatta meg a 130 g/km-t, ezt az értéket 2020-ra 95 g/km-re kell csökkenteniük a gyártóknak. Ezt követően további szigorítások várhatók: 2025-re 80,75 g/km, 2035-ra pedig 66,5 g/km (azaz a 2015-ös norma fele!) lesz a legnagyobb megengedett érték.
Számos gyártónak okoznak fejfájást ezek a számok, a Toyota azonban hátra dőlhetne, ha szokása volna a babérjain nyugodni: a Nagy-Britanniában (Európa második legnagyobb nemzeti piacán) tavaly eladott 102 ezer Toyota gépkocsi (ezen belül mintegy 45 ezer hibrid) átlagos CO2-kibocsátása ugyanis pontosan 100 g/km volt. Ez megfelel a 2020-ra előírt határértéknek: eddigre ugyanis az autógyártók legfeljebb öt százalékkal maradhatnak el a 2021-ben hatályba lépő 95 g/km határértéktől. Ehhez képest a brit piacon tavaly eladott új autók összesített CO2-átlaga meghaladta a 121 g/km-t!
A Toyota teljesítménye a prémium kategóriás Lexus modellekkel egyesítve is lenyűgöző: a 107,4 g/km csoportszintű átlag pontosan 30 százalékkal jobb, mint a konszern tíz évvel ezelőtti eredménye.
Fotók: Toyota