Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A gondtalan autós vakáció az abroncsokkal kezdődik

Posted on 2017.07.18. By AztaCARom

Hasznos tanácsokkal segíti a Bridgestone a nyaralni induló gépkocsi tulajdonosokat

Minden második magyar család évente egyszer, minden harmadik pedig évente két alkalommal is gépkocsival indul vakációzni, 10-ből 8 esetben belföldre. Vakációik során a magyar családok 35%-a 500-750 km-t, 15%-a 1000-1500 km-t, 8%-a pedig 1.500 km-nél is nagyobb távolságot tesz meg gépjárművével, mégis azt autósok 70%-a nem ellenőrzi gépjárművének abroncsait az utazás előtt – derül ki a Bridgestone legfrissebb, 700 autós megkérdezésével készített felméréséből. A vállalat szakemberei azt javasolják a gépkocsi tulajdonosoknak, hogy ha nem rendelkeznek defekttűrő abroncsokkal, akkor még utazásuk előtt vizsgálják át gépjárműveik abroncsait, mert egy pár perces ellenőrzés és felkészítés megkímélheti a nem várt defekttől a nyaralni utazó családot, arról nem is beszélve, hogy a leállósávokban tartózkodni a nagyobb nyári forgalomban kifejezetten veszélyes.

Indul a nyár, utazik a család

Vége az iskolának, kezdődik a nyaralás, az utakon és autópályákon szinte egymást érik a nyaralni induló családok autói. Az autókban szokásos egy vagy két személyen túl ilyenkor jellemzően hátul utazik még két-három gyermek, a csomagtartó pedig tele van bőröndökkel, sportfelszerelésekkel és néha több napra elegendő élelmiszerrel. A család és családfő számára ez az az alkalom, amely során a legkevésbé sem jön jókor egy nem várt defekt – mondjuk az autópályán, akár 35 fokban – aminek elhárításához a gondosan bepakolt csomagokat újra ki, majd pedig be kell rakodni, és ahol a statisztikák szerint átlagosan 20 perc a túlélési idő.

„Tapasztalataink szerint az autósok 70%-a úgy indul el a családi vakációra gépjárművével, hogy a bepakolás és az út előtt nem ellenőrzi az autó abroncsainak állapotát és a pótkerék nyomását” – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke. „Mielőtt azonban autóval útnak indulunk, érdemes a gépkocsi abroncsainak állapotát felmérnünk és felkészítenünk azokat a „nagy utazásra”, mert az abroncsoknak ilyenkor a szokásos terhelés többszörösét kell kibírniuk, ezért nagyobb a defekt kockázata. Egy ilyen átvizsgálás és felkészítés pedig, amivel nagyon sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat és a családot, nem több mint 10 perc ” – teszi hozzá a szakember.

De mit ellenőrizzünk az abroncsokon és hogyan készüljünk az útra?

Profilmélység

Az első és legfontosabb tennivaló az abroncs profilmélységének ellenőrzése. Európában, így Magyarországon is, a profilmélység határértéke 1,6 mm. Ennél kisebb profilmélységű abronccsal ne induljunk útnak, mert az még száraz útfelületen sem, de különösen vizes útfelületen nem biztosít megfelelő tapadást az autónak. Egy új abroncs profilmélysége 8-10 mm, amelynek csatornái másodpercenként 30 liter vizet képesek elvezetni az abroncs elől és alól, amire egy elhasznált abroncs már nem képes.

Az abroncsok állapota

Ugyancsak fontos, hogy abroncsaink külső és belső oldalfalait, illetve futófelületét átnézzük, hogy nincs-e rajtuk vágás, szakadás vagy kidudorodás. Mivel a családi utazások során az autóban többen és csomagokkal utazunk, egy szálszakadás a gumi oldalfalán könnyen defekthez vezethet, míg a futófelület rendellenes kopása a lengéscsillapító problémákra utalhat.

Guminyomás

Ügyeljünk arra, hogy az abroncsok nyomását a gépkocsi várható terheléséhez igazítsuk. A vezető ülés melletti ajtó oszlopon, vagy az üzemanyagtöltő-nyílás fedelének belsején kis táblázat mutatja a megfelelő nyomásértékeket. A guminyomást személyenként, vagy 80 kg-onként növeljük legalább 0,1 bárral. A gépkocsi így nemcsak kevesebbet fogyaszt, de az abroncsok igénybevétele is csökken, élettartamuk nő és jobban irányíthatók. Ilyenkor tanácsos a pótkerék vagy mankókerék nyomását is ellenőrizni, és azt a megfelelő értékre emelni.

Kellékek és pakolás

Nyáron és egy hosszú út során nagyobb a defekt kockázata. Éppen ezért, ha sok csomaggal utazunk, nem árt, ha a kerékőrt és a keresztkulcsot nem a csomagok alatt vagy mögött tartjuk, hogy ha szükség van rájuk egy nem várt defekt esetén, akkor kéznél legyenek.

TPMS: egy hasznos útitárs

A nagy családi autós vakáció során hasznos útitárs a TPMS, vagyis a guminyomás figyelő rendszer. A 2014. november után forgalomba helyezett gépkocsikban ez már gyári tartozék, ugyanakkor már pár ezer forintért kaphatók utólag beszerelhető nyomásellenőrző rendszerek is. Ezek segítéségével, rögtön visszajelzést kapunk az abroncs nyomásvesztéséről, vagy a defektről és azonnal egy gumis felé vehetjük az irányt.

A biztonság ma már nem luxus

A defektek által okozott problémára jelent megoldást a Bridgestone Magyarországon gyártott DriveGuard abroncsa, amely szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autótípusra felszerelhető. A Bridgestone DriveGuard abroncs kiemelt biztonságot nyújt vizes útfelületen is. Megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén akár további 80 km-t tegyenek meg 80 km/óra sebességgel. Nem kell többé tehát az autópályán a leállósávot használnunk defekt miatt, van idő megkeresni a legközelebbi pihenőt, valamint az országúton sem kell nehezen belátható helyen félreállni, hibás kerékkel is el tudunk menni a legközelebbi szervizig.

Az autóvezetők több mint fele délután és este kapott defektet

A Bridgestone statisztikái szerint 10-ből 4 magyar autós legalább egyszer kapott már defektet az elmúlt 5 év során. A válaszadók 20%-a lakott területen kívül került bajba, a megkérdezettek több mint fele ráadásul délután, és már sötétedés után kapott defektet, minden második esetben pedig 50-90 km/óra, vagy nagyobb sebességnél következett be a kellemetlen nyomásvesztés.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:abroncs, biztonság, Bridgestone, gumi, kerék, közlekedés, nyaralás, pihenés, üdülés

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Folyamatosan előzgettek a porban
Next Post: Messze a Toyotát kedvelik a legjobban

Kapcsolódó cikkek

  • Jelentősen növeli gyártókapacitását a Bosch Makláron Ctrl+C - Ctrl+V
  • Nagycsaládos Toyota Land Cruiser Hírek
  • Idén is indul Zágráb Advent expressz Pécsről Hírek
  • Veszélyes városi vezetés Ctrl+C - Ctrl+V
  • Alig másfél óra alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához Hírek
  • Idén ismét jár a Mikulástroli Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT