Günter Hiermaier: „Továbbra is az autóipari vegyszerek specialistája vagyunk”

A LIQUI MOLY ügyvezető igazgatója, Günter Hiermaier az elektromobilitásról, a növekedésről a szűkülő piacokon, és a vállalat jövőjéről

A LIQUI MOLY több mint 60 éve kíséri az autóipari technológiai átalakulást. Günter Hiermaier ügyvezető igazgató úgy véli, hogy autóipari vegyszerei széles választékának köszönhetően a vállalat jól felkészült a mobilitás átalakulására.

A motorolaj- és adalékgyártóknak félniük kell az elektromobilitástól?

Günter Hiermaier: Nem, egyáltalán nem. Ez további üzletet jelent számunkra, mivel kifejezetten az elektromos járművekhez kifejlesztett új termékeket tudunk forgalomba hozni, legutóbb egy sebességváltó-olajat a Tesla számára és egy üzemanyagcellás hűtőfolyadékot.

De ezeknek a járműveknek már nincs szükségük motorolajra.

Günter Hiermaier: Ezeknek a járműveknek már nincs. De gondoljunk csak a belső égésű motorral működő autók millióira, amelyek ma az utakon közlekednek. Még ha egyik napról a másikra nem is gyártanának több belső égésű motorral felszerelt autót, akkor is több mint 15 évig tartana, amíg az utolsók is eltűnnének. Sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk az utángyártott termékek piacára, mint az eredeti alkatrészek (OE) üzletágára, és az utángyártott termékek piacán ez a változás csak fokozatosan fog bekövetkezni. Ezenkívül én óvatos lennék azzal, hogy már most megírjam a belsőégésű motor nekrológját. Izgalmas lesz látni, hogyan fognak fejlődni az e-üzemanyagok. A klímasemleges módon előállított szintetikus üzemanyagok még hosszan tartó jelenlétet biztosíthatnak a belső égésű motoroknak.

Ennek ellenére a motorolajok teljes piaca össze fog zsugorodni.

Günter Hiermaier: És mi mégis növekedni fogunk ezen a piacon, mivel tovább fogjuk növelni a piaci részesedésünket. A modern motorolajok gyártása egyre nagyobb igényeket támaszt, így számos kisebb olajgyártó nem tud lépést tartani ezzel a változással, és eltűnik a piacról. De nem kérdés: Hosszú távon a mobilitás átalakulása természetesen jelentős változást jelent számunkra is. De ettől nem félünk. Mindig is az élen jártunk az új technológiák terén, legyen szó a dízel részecskeszűrők tisztításáról, az LSPI által okozott problémákról, vagy az egyre alacsonyabb viszkozitású motorolajokról. A termékválasztékban jelentős változások lesznek, de továbbra is az autóipari vegyszerek specialistája maradunk. 60 évvel ezelőtt a LIQUI MOLY kínálatában csak néhány adalékanyag szerepelt. Semmi más. Ma mintegy 4000 termékről beszélhetünk. Hihetetlenül széles termékválasztékkal rendelkezünk. Az olajok és adalékok mellett zsírokat és pasztákat, szerviztermékeket, például féktisztítókat, autóápolókat, alvázvédő anyagokat, szélvédőjavításhoz szükséges anyagokat és sok egyebet is kínálunk. Ez minden járműhöz a megfelelő termékeket kínálja, a belső égésű motorokhoz éppúgy, mint az elektromos járművekhez.

Mit tanácsol azoknak a műhelyeknek, amelyek számára az olajcsere eddig jó látogatottság- és forgalomnövelő volt?

Günter Hiermaier: Természetesen a műhelyeknek is alkalmazkodniuk kell. És nemcsak műszakilag, hanem eladóként is. Amilyen szakszerű sok műhely műszaki téren, annyira óvatosak némelyek, ha az értékesítésről van szó. Nem arról van szó, hogy rábeszéljék az ügyfeleket olyan szolgáltatásokra, amelyekre nincs szükségük. Az a cél, hogy olyan szolgáltatásokat kínáljanak nekik, amelyek műszakilag észszerűek és az ügyfél érdekeit szolgálják, de amelyekre ő egyáltalán nem gondolt. Ilyen például a jármű előkészítése vagy a klímaberendezés tisztítása. A műhely a jövőben is számíthat a LIQUI MOLY-ra mint erős partnerre az autóipari vegyszerek terén.