GWG-2000 – Ideális motoros stílus

Ezt az órát lehetetlen nem észrevenni a csuklóján. Ez egy forradalmi megjelenés, amely gyakran még a hírességeken is megtalálható. Rendkívül ütős mérete és klasszikus funkciói ellenére ezt a modellt egyedülálló óragyártási szépsége miatt vásárolták meg.

A tervezők egyszerűen hatalmas órát alkottak, amely a gyenge fényviszonyok mellett és különböző szögekből is nagyon jól látható. Ami fontos, hogy a mutatók harmonikusan legyenek illeszkedjenek a számlap méretéhez.

TESZT: GWG-2000-1A3ER – Ismételt kódfejtés

A MUDMASTER GWG-2000 robusztusságának és sárállóságának köszönhetően a Casio G-SHOCK sorozat egyik legkeményebb órája. A karbon magvédő szerkezet és az előlap mellett a fülek kovácsolt karbonból készültek, így könnyebbek és kisebbek, miközben megőrzik ütésállóságát. Ezek a tulajdonságok a mindennapi életben is érezhetőek, és elmondható, hogy az óra a használat során fejlődött. De ha valóban extrém környezetben használnánk, mennyire lenne jó? Ebben az interjúban Rowland Kirishimával beszélgettünk, aki 2007-ben részt vett és befejezte a Dakar Rallyt, most pedig az 50-es éveiben jár, és még mindig szereti a motorokat, terepen és úton egyaránt.

Rowland Kirishima változatos és szokatlan hátterű férfi. Fiatal fiúként musicalekben és modellkedésben végzett, majd a New York-i Egyetemen végzett fotó szakon. 1991-ben New Yorkban kezdte pályafutását fotósként, most pedig úttörő szerepet tölt be a 3DCG világában, és belevág a vizuális gyártás következő generációjába. Sokrétű alkotói tevékenysége mellett többször vállalt extrém kihívásokat. A legjobb példa erre a Dakar-ralin való részvétele, de mit nyert ebből a tapasztalatból?

A Dakar-rali egyáltalán nem szórakoztató. Általában véve ez a legnehezebb verseny az amatőrök számára, és két hétig tartó pokol. 16 éves korom óta motorozom, de még mindig nem vagyok profi. Nem számítottam arra, hogy kemény lesz a verseny. Az elejétől a végéig nem volt olyan pillanat, amikor valóban élvezetes lett volna. Fotós vagyok, ezért sok fényképet akartam készíteni, és szeretném megmutatni az embereknek, milyen nehéz. Vagy nem volt időm, vagy mentálisan nem voltam képes megállni a fotózással. Sajnálom, hogy nem tudtam megtenni, mert több információt küldhettem volna a világnak a Dakar-raliról és arról a két hétről. Egyszer tudtam videózni egy kis kamerával a sisakomra, de előtte és utána 20-30 méterenként bukdácsoltam egy dűnéken. Mindenesetre a homok túl nehéz volt számomra.”

Az az élmény, amikor egy homokdűnébe temetnek egy motorkerékpáron, kétségbeeséssel tölt el egy átlagembert. Kirishima úr azt mondja, hogy a nyomás mindenesetre erre motiválta.

“Akkoriban, japán lévén, foglalkozott velem a média, mert nem sok japán versenyző vett részt. Akkoriban még egy olyan amatőrnek is, mint én, talán csak két-három résztvevő volt. A társak nyomása volt az egyik legnagyobb szempont, ami valójában beindított. Igen, ez egy vicces történet, valójában egy Casio G-SHOCK volt a fogantyúmon. Mindig azt hordtam. Arra az esetre, ha eltörne a motorórám. Olyan volt, mint egy szerencsebűbáj, amit használhatok tartalékként arra az esetre, ha valami történne, és segített ellazulnom. Azt hiszem, ez az, amit az jelenti, ha egy dolog extra eszközzé válik számodra. A G-SHOCK, amit akkoriban magammal hordtam, minimális volt. Szóval ha lenne ilyenem (GWG-2000) teljesen más lett volna, mert vannak magasságmérők, hőmérő és digitális iránytű. Amikor a sivatagban futsz, könnyen elveszítheted a helyed, és egy olyan környezetben, ahol soha nem tudhatod mi fog történni, egy ilyen eszköz nyugalmat ad hu jó, hogy akkoriban megvolt a legújabb G-SHOCK. Bárcsak nálam lenne ez.”

Miközben egy ilyen kemény kihívást vállalt, 50 éves korában motorkerékpárral két hétre megemlékező utazást tett Európába. Az utazás, amelyet „jutalom magamnak” ír le, emlékezetes volt, és egy látogatást is tartalmazott Skócia és egy találkozás a rég nem látott barátokkal.

“A világ minden táján utazom. Még mindig vannak olyan helyzetek, amikor az ember kicsit ki van kapcsolva, de mindig magabiztos vagyok, amikor nálam van a GWG-2000. Még ha a telefonom nem is működik, megtudnám mennyi az idő, helyszínek és így tovább. Most már mindannyian digitálisan függünk, így soha nem tudhatod.” A motorkerékpáron való utazás különbözik a Dakar-ralitól, és egy olyan eszköz, mint a GWG-2000 lehet, hogy megszabadítja őt a digitális világtól, és tartalmasabb pillanatokat hoz neki.

https://gshock.casio.com/