Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Gyűjtők kincsévé válhat a legelső Prius

Posted on 2018.05.20.2018.05.20. By Iroda Távirati

A veteránautók első számú celeb szakértője, Jay Leno nagy jövőt jósol a Toyota Prius első generációjának. Szerinte minden adottsága megvan ahhoz, hogy ne szimplán egy öreg autóként, hanem egy korszak mementójaként tekintsenek rá.

Amikor a Toyota 1997-ben a japán piacon bevezette, majd 2000-től globálisan is forgalmazni kezdte a Priust, a vállalat legfelső vezetésén és néhány felelős beosztású mérnökön kívül alighanem kevesen hittek abban, hogy nem egy érdekes kísérlet, hanem az automobilizmus új korszakának hírnöke áll előttük. Még akkor sem, ha egy korabeli interjúból kiderült, a névválasztással (Prius latinul annyit tesz: előbb) pontosan erre, egy új vérvonal indítására kívántak célozni. Ma, bő húsz évvel és több mint tízmillió eladott Toyota hibriddel később fenntartások nélkül kijelenthetjük, hogy az idő őket igazolta.

 

A legelső Prius igazi korszakalkotó járműnek bizonyult, és a műfajteremtő autók sorsa, hogy úttörőként emlékezzünk rájuk. Ennek azonban csak részben van köze az előremutató műszaki tartalomhoz; legalább olyan fontos a személyes kötődés, állítja egy közelmúltban megjelent interjúban a világ első számú veteránautós híressége, az egykori televíziós műsorvezető és humorista Jay Leno, akinek privát gyűjteménye mintegy 150 különleges járműből áll.

„A gyűjtők azokat az autókat keresik, amelyek fiatalkori élményeket idéznek fel bennük. Amiben felnőttek, amit fiatal felnőttként használtak. Amiben fagyizni vitte őket apu, amiben bálba vitték a szerelmüket. Az emlékek legalább olyan fontosak, mint az autó maga” – magyarázta a Business Insider újságírójának Jay Leno. Mivel a négy éven át forgalmazott modellből Észak-Amerikában több mint 14-szer (!) annyit adtak el, mint Európában (67 ezer vs 4700 darab), mifelénk valószínűleg kevesebben fognak elérzékenyülni egy jól karban tartott XW10 (ez volt az első széria kódneve) láttán. Ettől függetlenül Európában is a figyelem középpontjába kerülhet a modell, mint minden Toyota hibrid – sőt, minden hibrid – őse.

„Ránéznek az emberek a Priusra, és azt mondják: no lám, milyen egyszerű a mostani, modern utódokhoz képest!” – kínált egy másik lehetséges kötődési pontot Jay Leno. Az első generációs modell egyszerű vonalaival, kompakt méretével (az exportpiacokra szánt NWH11 típus alig volt hosszabb 4,3 méternél) és sallangmentes belső terével egy könnyen értelmezhető, egyszerűen szerethető, nem túlbonyolított négykerekű volt. Az már más kérdés, hogy szerény lemezei alatt annak idején űrtechnológiának számító technika dolgozott, az ezredforduló táján mesésen alacsonynak számító 120 g/km-re tornázva le a modell átlagos CO2-kibocsátását.

Nosztalgikus és békebeli, persze – de mi a helyzet a megbízhatósággal? Ahogy a brit Motoring Research szaklap tavalyi tesztjében is megírták, az első széria maga volt a tartósság mintapéldánya. Több példánya is gond nélkül teljesített félmillió kilométert, a hajtásláncra kínált nyolcéves garancia mellett pedig a Toyota felárért 11 évre (!) garantálta az akkumulátorcsomag hibátlan működését. Ehhez hozzávéve a négy személynek kényelmes utasteret, a könnyű vezethetőséget és a minimális üzemanyagköltségeket, nemcsak vasárnapi parádés kocsiként, hanem mindennapi használatra is teljesen alkalmasnak tűnik az első generációs, maholnap nagykorú Prius.

 

Fotók: Toyota, Mattel

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Médiapartnerek lettünk
Next Post: Tízéves csúcson a román autópiac

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT