Ha szólít a hegy, a MINI Cooper SE válaszol
A GREEN vezetési üzemmód alternatívájaként a GREEN+ vezetési üzemmód is a brit prémiumgyártó ügyfeleinek rendelkezésére áll, amely a fedélzeti fűtőrendszer kikapcsolásával képes csökkenteni az energiafogyasztást és növelni a tisztán elektromos hatótávolságot. A Söldenbe vezető úton azonban ilyesmire egyáltalán nincs szükség. A MINI Cooper SE már alapfelszereltségként duplazónás automata légkondicionálóval érkezik meg az utakra, hőpumpával oldva meg az utastér fűtését: a technológia az elektromos motorból, a hajtáslánc vezérlőelektronikájából és a nagyfeszültségű akkumulátorból kiáramló hőt a külső levegővel vegyítve szívja el, így garantálva az utastér minden pillanatban komfortos hőmérsékletét. A hőpumpával dolgozó utastér-fűtés rendkívül hatékony megoldás, amelynek működtetéséhez ráadásul a hagyományos elektromos berendezésekhez képest 75 százalékkal kevesebb energiára van szükség – még téli időjárási körülmények közepette is. Mint ilyen, a MINI Cooper SE fedélzetén nem kell síkabátba, sapkába és kesztyűbe burkolózva utazni, annál is inkább, mert a csomagtér térfogata nem csupán a sífelszerelésnek és a szánkónak, de még a meleg sportruházatnak is helyet biztosít. Tekintve, hogy a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia működéséhez szükséges energiát tároló nagyfeszültségű akkumulátort a tervezők ötletesen, „T” alakba rendezve süllyesztették be a modell padlólemezébe, a MINI Cooper SE csomagterének térfogata literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI hasonló értékével: az alapesetben 211 liter csomagtér-térfogat a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literig bővíthető.
Az osztrák országutakra térve a MINI Cooper SE végre igazi hegyi levegőt szívhat magába, a tengerszint feletti 1 200 méteres magasságban pedig Seefeld barátságos hangulata fogadja. A síelés megszállottjai már itt is ideális lejtőket találhatnak, a brit prémiumgyártó újdonsága azonban még mindig kellően elemében van ahhoz, hogy meghódítsa a hágóra vezető utat. A vezetés élményét hajtűkanyarok és hóval borított útszakaszok fokozzák, a megváltozott vezetési körülményekre pedig az újdonság forradalmi kipörgésgátló technológiával felvértezett menetstabilizáló rendszere extrém gyors reakciókkal és precíz beavatkozásokkal válaszol – miközben a márkára jellemző, gokartos agilitás merőben új dimenzióját váltja valóra.
A vérpezsdítő kigyorsítások, a hosszas hegymenet és a fagyos hőmérséklet ellenére a MINI Cooper SE elegendő energiatartalékkal érkezik meg Sölden külterületére, ahol így ismét beigazolódik a BMW Group nagyfeszültségű akkumulátorok fejlesztése, tervezése és tömegtermelése során felhalmozott évtizedes tapasztalaton nyugvó megbízhatóság. A brit prémiumgyártó tisztán elektromos újdonságának energiatároló kapacitását a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával fokozták a mérnökök, a még tovább optimalizált energiafelhasználás pedig a nagyfeszültségű akkumulátor tartósságára is jelentős hatást gyakorol. Az energiatároló egységre kínált gyártói garanciát a BMW Group 8 évre, illetve 160 000 kilométer vagy 100 000 mérföld futásteljesítményre növelte.
És miközben az utasok felszabadultan élvezik a hófedte lejtők nyújtotta élményeket, a MINI Cooper SE újratölti nagyfeszültségű akkumulátorát a Söldenben kiépített járműtöltő állomáson. Az oszlop maximális töltési sebessége 11 kW, amely megegyezik a MINI ELECTRIC falitöltő teljesítményével és még a MINI Cooper SE teljesen lemerült akkumulátorát is három és fél óra alatt képes feltölteni. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő újdonság ugyanakkor az 50 kW maximális töltési sebességre képes gyorstöltőkhöz is csatlakoztatható, amelyekkel másfél óra alatt abszolválható a teljes járműtöltés.
A hóban töltött szabadidőnek semmi nem szab határt. A sífelvonó két etapban akár 3 400 méter tengerszint feletti magasságba is felviszi a síelőket, akik így kevesebb, mint negyed óra alatt beülhetnek a Spectre című 007-es filmben is látott futurisztikus, minden oldalán üvegből készült „Ice Q” nevű hegycsúcsi étterembe. Sölden összesen 144 kilométer hosszú, más-más nehézségi fokú sípályával és három darab 3 000 méter feletti hegycsúccsal várja látogatóit. A legmagasabb közülük a 3 340 méteres tengerszint feletti magasságig nyúló Schwarze Schneid, ahonnan a síelők egy 15 kilométer hosszú sípályán csúszhatnak le és eközben 1 970 méternyi szintkülönbséget élhetnek át. A sífelvonó köztes állomásától induló szánkópálya 7,3 kilométernyi száguldást kínál a sípálya mentén, egészen a völgyig.
Az utolsó lecsúszás előtt azonban időszerű kézbe venni a MINI Connected okostelefon-alkalmazást, amely nem csupán a járműtöltés aktuális állapotának kijelzésére szolgál, de a kiegészítő utastér-fűtés aktiválását is lehetővé teszi a távolból. A brit prémiumgyártó ügyfeleinek csupán meg kell adniuk az indulás tervezett időpontját, a MINI Cooper SE pedig garantálja, hogy az adott időpontra az utastér az előre beállított, kellemes hőmérséklettel fogadja őket. Nem kell többé fagyoskodva vezetni a nyirkos sportruhában, és a jégkaparó is a múlté.
A tisztára olvadt ablakokon át bizonyára jó pár irigy pillantás beszűrődik, ami nem is csoda, hiszen a MINI Cooper SE valósággal vonzza a tekinteteket. Az érdeklődők legalább annyiszor kérdeznek rá az újdonság piaci premierjének időpontjára (2020 márciusától kezdődik), mint ahányszor a gyorsulási értékét firtatják. A MINI Cooper SE 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 km/órás sebességre, a nulla-százas sprint pedig 7,3 másodpercet vesz igénybe. Nem meglepő tehát, hogy a brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modelljére a bejelentést követő első hónapokban világszerte összesen 100 000 regisztrált ügyfél-érdeklődés érkezett, a MINI Cooper SE első tulajdonosai pedig már az idei síszezon utolsó momentumait is kiélvezhetik: Sölden környékén egészen májusig megmarad a hó.