Halk utastér – kisimult autósok

A Goodyear SoundComfort technológiájának köszönhetően a felére csökkenhet az autó belsejében tapasztalt zaj
Hosszú utazás során még a legkisebb zaj is fárasztó tud lenni, főleg, ha állandó és monoton. Az utastér csendjét sok minden megzavarhatja, a legfontosabb zajforrások a szél, a sebesség, az út állapota, a motor és a szerkezeti elemek – és nem utolsó sorban az abroncsok. A Goodyear SoundComfort technológiára alapuló abroncs termékcsaládja átlagosan akár 50%-kal is csökkentheti az utastérben a zajt (- 4 dbA)[1]. A zajcsökkentő technológia a nyári termékek esetében már bizonyított, így most a téli gumikon a sor!

 

Minél csendesebben fut az autó, annál kellemesebb élményt nyújt a vezetés. Egyéb műszaki megoldásokkal, mint például a felfüggesztéssel összehasonlítva a zaj leghatékonyabban az abroncsok esetében csökkenthető – a költségek és a súly tekintetében is. Az abroncs keltette zaj egyik fő forrása a belső üreg rezgése, melyet az abroncsban lévő levegő vibrációja okoz. Ezt a rezgést a szerkezeti elemek is átveszik.
A Goodyear innovációja, a SoundComfort technológia közvetlenül csökkenti az abroncs üregében fellépő rezgést egy nyitott cellás poliuretán habból készült elem segítségével, melyet az abroncs belső felületén alkalmaznak. Az abroncs belső oldalára felvitt modern habréteg csökkenti a levegő rezgését, és csendes környezetet teremt az utastérben, ahol menet közben a sofőr és utasai még nyugodtabban beszélgethetnek vagy hallgathatnak zenét. A SoundComfort technológia az abroncsok teljesítményének bármiféle csökkenése nélkül képes az utastéri zajt a felére csökkenteni, a rendes abroncsoknál tapasztalható értékekhez képest.1
 
Könnyű súlya miatt a hab nincs hatással a futásteljesítményre, a gördülési ellenállásra vagy a sebességre 1.
„Az elmúlt több mint 100 évben a Goodyear folyamatos innovációra törekedett az abroncsok piacán, amire kiváló példa a SoundComfort technológia. Zajcsökkentő elemekkel ellátott új abroncsainkkal élmény az autózás, a sofőrök nyugodt környezetben jobban tudnak koncentrálni, így a vezetés biztonsága is növekszik” mondta el Martijn de Jonge, az EMEA régió PBU fogyasztói márkaigazgatója.
A SoundComfort technológiával felszerelt abroncsok az alábbi méretekben kaphatók:

Téli/nyáriMéretMintázatAbroncsméretLeggyakrabban (de nem kizárólagosan) az alábbi autómárkákhoz
Nyári16″EfficientGrip Performance215/55 R16 97W XLFord Mondeo, Volvo S60/V60
Nyári16″EfficientGrip Performance225/55 R16 95WAudi A6, Alfa Romeo Giulia, BMW 3-series
Nyári17″Eagle F1 Asymmetric 3225/55 R17 97YBMW 5er G5L, Mercedes E Class
Nyári17″Eagle F1 Asymmetric 3225/50 R17 98Y XLJaguar XE, Audi A4
Nyári17″EfficientGrip SUV235/55 R17 99VFord Kuga, VW Tiguan, Volvo V70
Nyári18″Eagle F1 Asymmetric 3235/50 R18 101Y XLAudi A8, VW Phaeton
Nyári18″Eagle F1 Asymmetric 3255/45 R18 103Y XLAudi A6, Mercedes S Class
Nyári19″Eagle Touring245/45 R19 98WTesla Model S
Nyári19″EfficientGrip245/45 R19 102Y XL ROFMercedes S Class Maybach
Nyári19″EfficientGrip275/40 R19 101Y ROFMercedes S Class Maybach
Nyári19″Eagle F1 Asymmetric SUV255/50 R19 107Y XL BMW X5, Range Rover Sport
Nyári19″Eagle F1 Asymmetric255/45 R19 104Y XLAudi A8 (D4)
Nyári20″Eagle F1 Asymmetric 2245/40 R20 99Y XL ROFMercedes S Class Maybach
Nyári20″Eagle F1 Asymmetric 2275/35 R20 102Y XL ROFMercedes S Class Maybach
Nyári20″Eagle F1 Asymmetric 3265/40 R20 104Y XLAudi A8
Nyári20″Eagle F1 Asymmetric265/40 R20 104Y XLAudi A8
Nyári20″Eagle F1 Asymmetric SUV275/45 R20 110W XL Audi Q7, Porsche Cayenne
Nyári22″Eagle F1 Asymmetric 3265/35 R22 102W XLTesla Model X
Nyári22″Eagle F1 Asymmetric 3285/35 R22 106W XLTesla Model X
Téli16“UltraGrip Performance Gen-1215/55 R16 97H XLFord Mondeo, VW Sharan, Audi A4
Téli16″UltraGrip Performance Gen-1225/55 R16 95H Alfa Romeo Giulia, BMW 3-series
Téli16″UltraGrip Performance Gen-1225/55 R16 99H XLAudi A6, Mercedes E Class
Téli17″UltraGrip Performance Gen-1225/55 R17 101V XLJaguar XF, Mini Countryman
Téli17″UltraGrip Performance Gen-1235/55 R17 103V XLVW Tuguan, Ford S-Max
Téli18″UltraGrip Performance SUV Gen-1255/55 R18 109H XLAudi Q7, VW Touareg
Téli18″UltraGrip Performance SUV Gen-1255/55 R18 109V XL BMW X5
Téli19″UltraGrip Performance SUV Gen-1255/50 R19 107V XL Mercedes GLE 166, Porsche Cayenne
Téli20“UltraGrip Performance SUV Gen-1275/45 R20 110V XLMercedes G Class, Audi Q7

 
 
[1] Az adatok tesztpályán végzett gyári méréseken alapulnak. A méréseket 2010 októberében végeztük; Abroncsméret: 245/40R18; Tesztautó: Audi A8; Helyszín: GIC*L Zajmérő tesztpálya.