Hallottad? Itt az elektromos Explorer
A Ford ma (SIC 😀 – Ma lesz a holnap tegnapja!) izgalmas kalandra invitálja vásárlóit, bemutatva első olyan, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos hajtású személyautóját, ami Európában készül: a vadonatúj, elektromos Ford Explorert.
SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ EXKLUZÍV FORD PODCASTOK A BEGURULVA ÉS A PODCARS OLDALAKON!
A német mérnöki tudást és az ikonikus amerikai stílust ötvöző Explorer az első európai gyártású modell a Ford innovatív, új elektromos járműveinek hosszú sorában, és erre az autóra vár a feladat, hogy kitapossa a Ford márka teljes európai megújulásához vezető utat. A közepes méretű crossover Németországban készül, a 2 milliárd dolláros beruházással létrehozott új Ford Kölni EV Központban. A vállalat 2026-ig több mint 600.000 tisztán elektromos hajtású jármű értékesítését tervezi Európában, és vállalta, hogy 2030-ra elektromos alapon teljesen megújítja személyautó-portfólióját.
Az Explorer két üléssorában öt utas fér el, és az autó két, gazdagon felszerelt változatban (Explorer és Explorer Premium) lesz kapható; mindkét kivitel új, látványos dizájnnal érkezik, amely a Ford legszebb és leglátványosabb SUV-építési hagyományait követi.
A felfedező utak szabadságát egy olyan akkumulátoros hajtáslánc biztosítja, ami 25 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra² egyenáramú gyorstöltővel, és a vásárlók immár több mint 450.000 nyilvános feltöltő pontot találhatnak Európa-szerte.
Az Explorer emellett egy sor innovatív megoldással járul hozzá a felfedezés öröméhez. Az egyedülállóan sokoldalú SYNC Move konnektivitási rendszer¹ lehetővé teszi, hogy a vezető tetszése szerint alakítsa a 15 colos érintőképernyő helyzetét ami mögött a My Privat Locker tárolórekesz is helyet kapott.
A sokoldalúan használható MegaConsole elég tágas egy 15 colos laptop elhelyezéséhez, de elfér benne egymás mellett három 1,5 literes és egy 1 literes üdítős palack is.
A kényelmet szolgáló alapfelszereltség része a fűthető első üléssor és kormánykerék, a masszázsfunkciót is kínáló vezetőülés, a kulcs nélküli ajtónyitás és a soundbar rendszerű hangszóró. Az autóhoz olyan fejlett vezetéssegítő rendszerek is rendelhetők, mint az autópálya-használatra tervezett Sávváltó Asszisztens³ vagy a városi utcákon hasznos Biztonságos Kiszállás Asszisztens³.
“Az Explorer az elektromos Fordok új családjának első tagja. Felfedezhetők benne amerikai tradícióink, de Kölnben gyártjuk európai vásárlóinknak, készen a nagy kalandokra, és csordultig töltve mindennel, amire csak szükség lehet a kellemes napi használathoz,” mondta Martin Sander, a Ford Model e Európa vezérigazgatója.
Az Explorer kivételes képességeinek bemutatására a Ford felkérte Lexie Alford kalandutazó influenszert (akit Lexie Limitless néven is ismernek, illetve a legfiatalabb emberként, aki már a Föld összes országában járt), hogy induljon világ körüli expedícióra az elektromos Explorerrel.
Az utazás ötletét Aloha Wanderwell 100 évvel ezelőtti útja adta, amit a Ford szponzorált, és amellyel Aloha hihetetlen rekordot állított fel.
A vásárlók mától virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek, különböző izgalmas környezetekben próbálva ki az autót asztali vagy mobil eszközeiken.
A Ford Model e részleg által Európában kifejlesztett, tisztán elektromos hajtású Explorer iránt már lehet regisztrálni Európa-szerte, és a tervek szerint a modellt szeptembertől lehet majd megrendelni, várhatóan 45.000 euró alatti belépő áron.⁴ Az első teljesen elektromos Explorerek jövő év elején megérkezhetnek a magyar Ford márkakereskedésekbe.
A dizájn eddig feltérképezetlen területe
Az Explorer család legújabb tagja esetében a tervezők úgy gyúrták át a Ford ikonikus SUV-dizájnját, hogy határozott, masszív kiállásával az autó elnyerje az európai vásárlók tetszését. A karosszéria erőteljes formái hatásosan idézik fel az amerikai örökséget, ám a lendületes vonalvezetésű jármű kifejezetten áramvonalas is.
Letisztult, egyszerű és mégis látványos megoldás, hogy a tervezők tömör pajzzsá alakították a hagyományos hűtőrácsot, így az orr-rész gyakorlatilag egy megszakítatlan felület lett, amelyen büszkén díszeleg a Ford Blue Oval – illetve az embléma megújult változata, ami kifejezetten az új generációs elektromos modellekhez készült. A jellegzetes fényszórókat egy grafikus felület kapcsolja össze, ami körülöleli és kihangsúlyozza a pajzsot. Az U-alakú alsó védőlemez még szélesebbnek láttatja az autót, szinte keretbe foglalva a frontrészt, és légfüggönyt hozva létre, ami az első kerékjáratokon átvezetett légáramlatokkal javítja az autó aerodinamikáját.
A hátsó részt kompakt, dinamikus arányokkal alakították ki, és a keskeny hátsó szélvédő még inkább kiemeli a karosszéria szélességét. A függőlegesen álló hátsó lámpatestek drámai ‘fénypenge’ hatást keltenek, egyértelmű SUV-karaktert adva az autónak. A hátsó lámpákat egy fekete, a kocsitest teljes szélességében végigfutó elem köti össze; ezt az Explorer neve díszíti. Alul egy U-alakú elemmel köszön vissza az orr-részen már látott formai megoldás, megteremtve a karosszéria vizuális összhangját.
A fekete A-oszlopok és a C-oszlop különleges kialakítása miatt a tető szinte lebegni látszik. Ez a megoldás még levegősebbé és világosabbá varázsolja az utasteret, kihangsúlyozva a crossover életstílus-autó jellegét.
Az Explorer vásárlói a 19, 20 és 21 colos könnyűfém keréktárcsák széles kínálatából válogathatnak. A 4,5 méternél rövidebb karosszéria rövid túlnyúlásaihoz méltón a keréktárcsák dizájnja is sportos, és az átlátható, nyitott felületekkel kialakított kerekeket a lehető legjobb aerodinamikai teljesítményre optimalizálták. A felnik lenyűgöző, háromdimenziós hatást keltő nyílásai a fékek hatékonyabb hűtéséről is gondoskodnak.
A látványos, új karosszériaszíneket kifejezetten az új Explorer látványvilágához választották a dizájnerek. Az autó bemutatásával debütáló Arctic Blue az égbolt határtalanságát idézi, csillogó ezüst és világoskék tónusokkal. Ugyancsak most lesz először látható a Vibrant Blue My Mind fényezés is, ami mellett a Frozen White, a Magnetic Grey, az Agate Black és a Lucid Red árnyalatok is megjelennek a palettán.
# # #
1 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel
2 Számítógépes szimulációkkal végzett gyártói tesztek alapján. A töltés sebessége csökken, amikor az akkumulátor eléri teljes kapacitást. Az Ön autójának töltési ideje a töltési csúcsidőktől és az akkumulátor töltöttségi állapotától függően változhat.
3 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek a Felhasználói Kézikönyvben.
4 ÁFA-s irányár, a forgalomba állítás költségei nélkül; a pontos árat még 2023-ban megerősíti a Ford.
5 Aktiválást igényelhet.
6 Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.
7 Aktív adatcsomaggal és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. Használat közben a SYNC Move nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket. A harmadik felek kizárólagos felelősséggel tartoznak termékeik működéséért.
8 A csomagtér kihasználhatóságát a súlyelosztás is befolyásolhatja.