Hamarosan Európában is elterjedhetnek a hidrogén üzemanyagcellás teherautók és autóbuszok

Az elmúlt hónapokban gyakori téma volt a sajtóban az Európában a flottaszintű kibocsátásukat 95 g/km alá szorítani nem tudó autógyártókra 2021-től váró akár Euro milliárdos büntetések kérdése (amelyet a vezető autógyártók közül várhatóan egyedül a Toyota kerülhet majd el), kevés szó esett azonban arról, hogy az Európai Parlament azt is megszavazta, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30%-al kell csökkenteni az új nehézgépjárművek széndioxid-kibocsátását is. Ez pedig, a személyautókhoz hasonlóan nem képzelhető el másként, mint az alternatív meghajtások, elsősorban az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás térnyerésével. A technológia élharcosa a Toyota, amely, amellett, hogy elsőként kínált a világon hidrogén üzemanyagcellás személyautót (Mirai), mára ezzel a hajtással működő targoncát, kisteherautót, buszt (Sora) és teherautót (Portal) is kifejlesztett, sőt, mintegy 5700 az abszolút zöld hajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen osztott meg versenytársaival annak érdekében, hogy a kínálati oldal bővülésével a töltőhálózat kialakításának felgyorsítását is ösztönözze.

Az Európai Parlament komoly