Határokat átívelő kihívással néznek szembe a Toyota versenyzői most hétvégén

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a 2023-as szezon utolsó előtti fordulójában, a frissen bebiztosított gyártói bajnoki sikerrel a zsebében egy teljesen új kihívással néz szembe: a Közép-Európa Rallyval, amely Németország, Csehország és Ausztria útjain zajlik, mától vasárnapig.

Miután a TOYOTA GAZOO Racing, a Toyota az elmúlt években sikert sikerre halmozó versenyistállója megszerezte sorozatban harmadik gyártói címét az előző Chile Rallyn, a figyelem most arra irányul, hogy Kalle Rovanperä és Elfyn Evans közül melyikük nyeri majd meg az idei egyéni bajnoki címet – amely a csapat zsinórban ötödik ilyen győzelme lesz. Emellett természetesen navigátoraik, Jonne Halttunen és Scott Martin is versenyben vannak a navigátoroknak járó diadalért. Rovanperä és Evans között 31 pont van, és az utolsó két fordulóban maximum 60 pontot lehet gyűjteni, ami azt jelenti, hogy Rovanperä megszerezheti zsinórban második bajnoki címét Közép-Európában, ha Evans nem végez előtte. Egy Evans győzelem viszont garantálná, hogy a csatájuk a novemberi utolsó fordulóban, a Japán Rallyn dől el. A Közép-Európai Rallyn a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier csatlakozik a bajnokesélyesekhez, a negyedik GR YARIS Rally1 HYBRID-et pedig Takamoto Katsuta vezeti majd a TGR WRC Challenge Program keretében. A világ legkülönbözőbb útjain zajló hét egymást követő murvás verseny után ez lesz az első aszfalton megrendezett forduló az áprilisi Horvát Rally óta. Ez lesz az első modern kori FIA Rally Világbajnoki forduló, amelynek keretén belül három különböző országban rendeznek szakaszokat. 2019 óta először térnek vissza Németországba a versenyzők, a cseh utak most debütálnak majd a sorozatban, Ausztria pedig először tér vissza a naptárba az 1973-as induló szezon óta.

A szervizpark a németországi Passau városában lesz, az ünnepélyes bemutatkozásra pedig szerda délután a közeli Tittlingben kerül sor. A rally a cseh fővárosból, Prágából és híres várából indult csütörtök ebédidőben, majd a nyitó szuperspeciális szakasz következett a város szélén található Velká Chuchle lóversenypályán. Ezt este egy újabb körszakasz követte Klatovy környékén, mielőtt a csapatok visszatértek Passauba. A pénteki akció is kizárólag cseh utakon zajlott, három szakaszt kétszer kellett lefutni Prachaticében, és a két kör között egy szokásos gumiszerviz állt a csapatok rendelkezésére. A szombati útvonalban két etap szerepel Ausztriában és egy másik Németországban, mindezt a déli passaui szolgálat után meg kell ismételni, míg a német-osztrák határ két oldalán egy-egy etapot kétszer futnak majd le a versenyzők a vasárnapi fináléhoz.

Jari-Matti Latvala (Csapatvezető)

Fantasztikus dolog megszerezni a gyártói bajnoki címet már azelőtt, hogy rajthoz állnánk az utolsó két eseményen. Most pedig nagy hangsúlyt fektetünk Kalle és Elfyn között a versenyzői címért folytatott küzdelemre. Mindkettőjüket teljes mértékben támogatjuk, hogy szabad és tisztességes küzdelmet vívhassanak, és a legjobb pilóta nyerjen. Sébastien is visszakerül majd a csapatunkba, és a győzelem iránti szenvedélye is hatalmas lesz, mint mindig, és most, hogy Takán nincs nyomás a bajnokságot illetően, remélem, hogy a következő versenyeken láthatom majd, hogy egy újabb dobogóért harcol. A Közép-Európa Rally mindenki számára újdonság lesz, és arra számítunk, hogy az utak nagyon megerőltetőek lehetnek ebben az évszakban: lehet vizes vagy sáros, vagy sok levél lehet az úton. Nem lesz könnyű dolguk a pilótáknak, de tudom, hogy az autónk nagyon erős volt ilyen körülmények között, és biztatni fogom őket, hogy hajrázzanak.”

Kalle Rovanperä (69-es rajtszámú autó pilótája)

A gyártói bajnoki cím nagyszerű eredmény az egész csapat számára, és most keményen fogunk küzdeni a pilóták és a navigátorok címeiért a szezon utolsó eseményein. Amikor a harc a csapattársak között zajlik, mindig nagyon barátságos és igazságos ugyanazokkal az autókkal, szóval jól kell alakulnia. Jó újra az aszfalton versenyezni egy raliautóval: a tesztjeinken azonnal jól éreztem magam az autóban, és remélhetőleg a rallyn is így lesz. Nagyon bízom benne, hogy ez egy jó esemény lehet számunkra: általában ez a fajta aszfaltos rally jön be a legjobban, és jó eredményeket értem el ilyen utakon.”

Elfyn Evans (33-as rajtszámú autó pilótája)

Két fordulóval a vége előtt még elég nagy a lemaradás Kalléhoz képest a bajnokságban, de még nincs vége, és tudjuk, milyen gyorsan változhatnak a dolgok ebben a sportban. Minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni, hogy két erős fordulót profukáljunk a szezon végén, és megpróbálunk nyomást gyakorolni rájuk. Ez egy új rally lesz mindenki számára, és három különböző ország szakaszaival meg kell próbálnunk egy olyan beállítást, amely mindenhol működik. Bármely új rally esetében nehéz pusztán videókból felmérni, hogy milyenek lesznek a szakaszok, de az időjárás minden bizonnyal nagy szerepet játszik abban, hogy az utak milyen állapotban lesznek, és mekkora lesz a tapadás.

Sébastien Ogier (17-es rajtszámú autó pilótája)

Nagyon boldog vagyok, hogy a csapat ismét megnyerte a gyártók bajnokságát: nagyon megérdemelt győzelem a nagyszerű munka után ebben a szezonban. Annak ellenére, hogy nehéz felmérni, mire számíthatok ezen a rallyn, mindig izgatott vagyok, hogy új kihívások elé nézek. Közel van a jelenlegi otthonomhoz, és biztos vagyok benne, hogy sok rallyrajongó néz majd minket és szurkol nekünk. Nem vagyok benne biztos, hogy optimális lesz a rajtpozícióm, de valószínűleg az időjárástól függ: ha száraz lesz, akkor valószínűleg az élmezőnyért harcolhatunk, ha pedig vizes, akkor néhány autó után még trükkösebbek lesznek számunkra a szakaszok. De mindig úgy indulok el minden rallyn, hogy a lehető legmagasabbra célzok, és szórakoztató legyen a verseny.”