Hatékonyan és csendesen a szélben
Az új E-osztályú kombi: aerodinamika és aeroakusztika
- Nagyon jó aerodinamika 0,26-tól kezdődő Cd-értékkel és 2,38 m2-es A homlokfelülettel.
- Rengeteg részletes fejlesztési munka, a Mercedes-EQ modellekből átvett újításokkal
- Széleskörű intézkedések a szélzaj ellen, mérési beszerzés közel 500 mikrofon felhasználásával
A 0,261-es CD-számmal az új E-osztályú kombi nagyon jól teljesít járműszegmensében. Ez így alákínálja a megújult elődje által elért nagyon jó értéket (0,27). Figyelemre méltó az a tény, hogy ezt a magas szintet az egyes változatok közötti csekély eltéréssel megtartották. Ennek az az oka, hogy bizonyos tényezők megnehezítik az aerodinamikai teljesítményt: ide tartozik például a nagy, 17-21 hüvelykes kerékportfólió. Az új E-osztály A homlokfelülete 2,38 m2-rel valamivel nagyobb, mint elődjeé (2,35 m2).
Számos számítógépes szimuláció korai szakaszában növelte az érettségi fokot. Ezáltal kevesebb optimalizálási hurokra volt szükség a szélcsatornában. Tervező kollégáikkal szoros együttműködésben az aerodinamikai csapat számos területen kifejezetten továbbfejlesztette az E-osztályú kombit. Egyes részleteket, például a burkolatbetétes kerekeket a híresen hatékony Mercedes-EQ modellekből vették át. Íme a legfontosabb intézkedések:
Optimalizált kontúrok: még a gumikat is beleértve
Az elülső rész innovatív tömítése: először a motorháztető oldalsó tömítésével és egy aeroajakkal a hűtőrácsban
Kerekek burkolattal: úgynevezett „aeroblind”
Speciális légterelők az első és a hátsó kerekek előtt
Süllyesztett, visszahúzható ajtókilincsek
Alváz: új anyagok (2 komponensű főpadló öntött tömítőajkakkal) és továbbfejlesztett
forma (rámpa alakú légterelő ajak, aerodinamikus burkolat a felfüggesztés részein)
„Akusztikus kamera és akusztikus holográfia” közel 500 mikrofonnal
Az aeroakusztikai fejlesztések terén a Mercedes-Benz mindig kettős megközelítést alkalmaz: egyrészt a lehető legkevesebb zaj keletkezzen a forrásnál, vagyis amikor a levegő a jármű külső burkolata körül áramlik az összes szerelt alkatrészével együtt. . Másrészt a tömítés és a hangszigetelés minősége segít abban, hogy az elkerülhetetlen szélzajok a belső térben alig, vagy zavarónak ne legyenek érzékelhetők.
A fejlesztés korai szakaszában a mérnökcsapat elkezdte az A-oszlop és a külső tükrök geometriai méreteinek konfigurálását, amelyek különösen fontosak a zajkeltés szempontjából.
A formák optimalizálása során az áramlásszimulációt és a zajmérést alkalmazó fejlett fejlesztési módszereket kombinálták: utóbbihoz az akusztikus szélcsatornában speciális mikrofontömböt használtak. A kiterjedt belső méréseket akusztikus holográfiának is nevezik. Ebben a folyamatban a Mercedes-Benz 64 dupla mikrofont használ a belső térben (kézi tömb), amelyek képesek megtalálni a problémás területeket az alacsony frekvenciákon. A külső mérési eszközökkel („akusztikus kamera”) együtt a Mercedes-Benz közel 500 mikrofont használ.
A szélzaj nagyfrekvenciás összetevőit számos intézkedés csökkentette az ajtótömítésekben, az oldalablakokban és a külső tükrökben. Az ajtók szerkezeti merevsége az érintett területeken megnövekedett. Nagyon nagy menetsebességnél ez kisebb szélzajt eredményez. Az üregek habvédelemmel vannak ellátva az akusztika javítása érdekében
szigetelés a testben-fehérben. Ez befolyásolja a pilótafülke kereszttartójának szerkezetét, valamint az átviteli alagút területeit, valamint az A és C oszlopokat.
A panorámás tolótetőn a szélterelőn és az üvegtetőn oldalszélterelőkkel sok részletfejlesztést hajtottak végre. Az eredmény jobb zajkomfort és kisebb huzat. Döntött helyzetben az üveglap a jármű sebességétől függően lesüllyed. Ez biztosítja a kellemes belső akusztikát és csökkenti a tényleges aerodinamikai légellenállást.