Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellváltozatok után 2023 novemberétől a portfólió az új BMW 530e limuzinnal és az új BMW 550e xDrive limuzinnal bővül.

Az új BMW 5-ös limuzin modellpalettáján a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák immár teljes egészében megtalálhatók. 2023 novemberétől, mindössze néhány héttel a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal hajtott modellváltozatok piaci bevezetése után a portfólió két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozattal bővül. Az új BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,6 – 0,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,9 – 21,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 13 – 17 gramm / km) és az új BMW 550e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,8 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,6 – 23,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 19 – 23 gramm / km) már egyaránt elérhető, Magyarországon 26 400 000 Ft, illetve 31 520 000 Ft ajánlott kiskereskedelmi induló ártól.

A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, nyolcadik nemzedékét extrém gyors teljesítmény-leadás, minden korábbinál átfogóbb hatékonyság és jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolság jellemzi. Mindkét modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánc-generációja dolgozik, az új BMW 530e limuzin esetében egy soros négyhengeres benzinmotorra, az új BMW 550e xDrive limuzin esetében pedig egy soros hathengeres benzinmotorra építkezve. Mindkét belsőégésű erőforrás a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának legújabb, moduláris generációját képviseli.

Mélyen integrált elektromos motor minden korábbinál átfogóbb hatékonysággal

A hibrid meghajtás sajátosságai szerint kifejlesztett elektromos motort és a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját a bajor prémiummárka mérnökei a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be. A mélyen integrált meghajtás így kimagasló hatékonyságot eredményez és 145 kW / 197 lóerő (az új BMW 550e xDrive limuzin esetében), illetve 135 kW / 184 lóerő (az új BMW 530e limuzin esetében) leadására képes.

A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia részeként az új BMW 550e xDrive limuzin 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorjával így 360 kW / 489 lóerő maximális rendszerteljesítmény épül fel, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Ennek és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően az új plug-in hibrid modell 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, miközben végsebességét a vezérlőelektronika 250 km/óránál korlátozza. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra.

Az új BMW 530e limuzin plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres benzinmotorra épül, amely a mélyen integrált elektromos motorral együtt 220 kW / 299 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. 450 Nm csúcs forgatónyomatékával az új BMW 530e limuzin 6,3 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet, miközben végsebessége 230 km/óra. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra.

A cikknek még nincs vége!
Folytatás a következő oldalon!