Az új Mercedes-AMG GLC Coupé vezetése

Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé (Kraftstoffverbrauch kombiniert 7,5 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 170 g/km, Stromverbrauch kombiniert 12,7 kWh/100 km) Exterieur: MANUFAKTUR hightechsilber magno; Interieur: Leder Nappa AMG schwarz mit grauer Ziernaht;Kraftstoffverbrauch kombiniert 7,5 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 170 g/km, Stromverbrauch kombiniert 12,7 kWh/100 km* Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé (combined fuel consumption, weighted: 7.5 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 170 g/km; combined power consumption, weighted: 12.7 kWh/100 km) exterior: MANUFAKTUR hightechsilver magno; interior: leather nappa AMG black with grey stitching;Combined fuel consumption, weighted: 7.5 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 170 g/km; combined power consumption, weighted: 12.7 kWh/100 km*

Aktív gördülésstabilizátor
Egy másik funkció döntően hozzájárul az AMG-specifikus hangoláshoz a magas vezetési dinamika érdekében: az aktív borulásstabilizáló AMG ACTIVE RIDE CONTROL, amely opcionális a GLC 63 S E PERFORMANCE-ban. A hagyományos, merev keresztirányú stabilizátorok használata helyett a rendszer elektromechanikusan kompenzálja a test mozgásait. Ebből a célból az első és a hátsó tengely keresztirányú stabilizátorai két részre vannak osztva. Középen egy elektromechanikus aktuátor található, amelybe háromfokozatú bolygókerekes hajtómű van beépítve. Ha az útfelület egyenetlen vagy a vezetési stílus mérsékelt, akkor az aktuátor aktívan elválasztja egymástól a stabilizátor feleket, ami növeli a vezetési kényelmet. Dinamikus használat során, például kanyargós úton, a felek összekapcsolódnak és egymáshoz csavarodnak.

A rendszer nemcsak a gördülési mozgásokat csökkenti kanyarodáskor, hanem lehetővé teszi a kormányzás és a terhelésváltási viselkedés pontosabb összehangolását is. Egyenesen haladva is növeli a vezetési kényelmet, mert például az egyik oldalon egyenetlen útfelület okozta ingerek kompenzálódnak. A karosszéria mozgásai aktívan és optimálisan illeszthetők a vezetési körülményekhez. Az AMG tipikus vezetési viselkedése a dinamika, a precizitás és a vezető visszajelzése tekintetében még intenzívebben tapasztalható.

A nagy teljesítményű követelmények teljesítése érdekében a rendszer egy további 48 V-os részleges elektromos rendszeren alapul. További előny a hagyományos hidraulikus alapú rendszerekhez képest a lényegesen gyorsabb reakció. Ehhez járul még az alkatrészek kisebb súlya a hidraulikus megoldásokhoz képest.

Háromfokozatú AMG sebességérzékeny kormányzás és alapkivitelű hátsó tengely kormányzás
A Mercedes-AMG GLC modellek kormányelrendezése is hozzájárul a dinamika és a kényelem növeléséhez. A háromfokozatú AMG paraméteres kormányzás változó kormánygeometriai áttétellel rendelkezik, amely alkalmazkodik a kiválasztott vezetési programhoz. Nagy sebességnél a kormányrásegítés csökken; alacsony sebességnél folyamatosan növekszik. Ennek eredményeként viszonylag kevés erőfeszítésre van szükség alacsony sebességnél, valamint manőverezésnél és parkolásnál, miközben a jármű feletti lehető legjobb irányítást gyorsabban vezeti. A „Sport” és „Sport+” felfüggesztés beállításainál a vezető a kormányon keresztül is lényegesen több visszajelzést kap a vezetési állapotról.

Az aktív hátsó tengely kormányzás szintén alapfelszereltség. Maximum 2,5°-os kormányszöggel működik. A hátsó kerekek egészen 100 km/h sebességig az első kerekekkel ellentétes irányba forognak (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó). Ez a tengelytáv virtuális lerövidüléséhez vezet, ami viszont lényegesen mozgékonyabb kanyarodást, kevesebb kormánymunkát és jobb manőverezhetőséget eredményez. Például kanyarodáskor vagy parkoláskor a fordulókör érezhetően csökken. 100 km/h feletti sebességnél (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó) a hátsó kerekek párhuzamosan fordulnak az első kerekekkel – maximum 0,7°-ig. A tengelytávnak ez a virtuális meghosszabbítása pozitív hatással van a vezetési stabilitásra, gyorsabb oldalirányú erőkifejtéshez vezet irányváltoztatáskor, és így a jármű közvetlenebb reakciójához vezet a kormányzási parancsokra. A hátsó tengely kormányzása a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT hajtásprogramtól függ.

AMG sportfékrendszer és AMG kipufogórendszer sportos motorhanggal
Az AMG sportfékrendszer kiemelkedő lassulási értékeket és a legjobb irányíthatóságot garantálja a GLC 43-ban. Az első tengelyre 370 x 36 milliméteres belső szellőzésű és perforált féktárcsák, 4 dugattyús fix féknyereggel vannak felszerelve az első tengelyre, és a 360 x 26 milliméteres méretű hátulra 1 dugattyús lebegő féknyergekkel.

Az extrém teljesítményértékeknek és a kapcsolódó teljesítménynek megfelelően a GLC 63 S alapfelszereltsége az AMG nagyteljesítményű kompozit fékrendszere, elöl 6 dugattyús rögzített féknyergekkel (belül szellőző és perforált féktárcsák 390 x 36 mm) és 1 -hátul dugattyús úszónyergek (belül szellőző és perforált féktárcsák 370 x 26 mm) használatosak. A fékrendszer lenyűgözi a nagyon rövid féktávokat, valamint a maximális stabilitást és az erős igénybevétel során elhalványuló stabilitást. Hosszú élettartamával és különösen spontán reakciójával is pontokat szerez.