• Egyéb

Háttérinformációk a debreceni DE MK TEAM csapatról

  • A Shell Eco-marathon Europe versenyen a csapatok az alábbi két kategóriában nevezhetnek: prototípus (Prototype) és városi koncepció (Urban Concept). A prototípus kategóriában a tervezési hangsúly a minél könnyebb jármű létrehozásán és a hatékonyság maximalizálásán van. A városi koncepció kategóriában az autók kinézetre és érzetre is jobban hasonlítanak a mindennapi járművekre.

  • A csapatok hét üzemanyagtípusból választhatnak a járműveik meghajtásához: benzin, dízel, etanol (bioüzemanyag), a földgázból nyert GTL, hidrogénes üzemanyagcella, vagy hálózatról tölthető akkumulátor.

Résztvevő magyar csapatok kategóriák szerint:

Prototípus (Prototype)

Intézmény Csapatnév Üzemanyag
Debreceni Egyetem DE MK Team elektromos
Kandó Kálmán Szakközépiskola, Kecskemét Kandó Electric elektromos

Városi koncepció (Urban Concept)

Széchenyi Egyetem, Győr SZEnergy Team elektromos

DE MK TEAM, Debreceni Egyetem Műszaki Kar

Kategória: prototípus

Üzemanyag: elektromos

Jármű neve: Hunor

Facebook: https://www.facebook.com/DEMKTEAM/

A Debreceni Egyetem DE-MK TEAM csapata 2016-ban vett részt először a Shell Eco-marathon energia-hatékonysági versenyben HuGoval, az általuk tervezett elektromos autóval. Akkor elsősorban a tapasztalatszerzés volt a cél, és hogy kipróbálják prototípus járművüket a nemzetközi mezőnyben. Ezzel szemben a csapat már az első napokban sikerrel vette a szigorú technikai vizsgálatokat, és 102 kilométert futottak a versenyen, amivel a 30. helyen végeztek a mezőnyben. A tavalyi évben saját vezérlésükkel 98,7 kilométert tettek meg a Hunorra átkeresztelt autójukkal. Annak ellenére, hogy az egyik futamban a jármű felborult és a felfüggesztést helyre kellett hozni, nekifutottak még egy körnek.

A tavalyi verseny óta sokat dolgozott a járművön a csapat: nemcsak új elektronikai vezérlést kapott az autó annak érdekében, hogy még több energiát megspóroljanak a versenyen, de a koncepciót kiegészítették egy National Instruments eszközökön alapuló mérőrendszerrel is, amely a még hatékonyabb energiafelhasználás beállítását segíti. A tavaly megsérült felfüggesztést és kormányt kicserélték, amellyel még kisebb fordulókört értek el, mint az elmúlt években valaha.

A csapat is vérfrissítésen esett át, idén 17 fővel indulnak Londonba, akik közül 5 gépészmérnök, 1 gazdasági informatikus, 9 mechatronikai mérnök, és 2 oktató lesz. Új pilóták is csatlakoztak a csapathoz, akik idén próbálhatják ki élesben először a járművet a londoni pályán. A csapat szinte teljes mértékben elsőéves hallgatókból áll, annak érdekében, hogy a tapasztaltabbak, átadhassák a tudásukat és a stafétát a fiatalabb generációnak.