Hawaii leggyorsabb rendszámos autója egy öreg Toyota Corolla

A tulajdonos célja, hogy a közúti engedéllyel rendelkező, 42 éves autóval 9 másodpercen belül fussa meg a klasszikus negyedmérföldes távot, ami nem is tűnik elérhetetlen célnak.

A 9 másodperces álomhatár áttörésébe még a legerősebb szériagyártású hipersportkocsik bicskája is bele szokott törni, az 1600 lóerős Bugatti Chiron Super Sportnak például 9,1 másodpercre van szüksége a 402 méteres táv teljesítéséhez álló helyzetből indulva. Egy hawaii lakos azonban úgy gondolja, hogy az ő 1981-es Toyota Corollája képes lehet erre a nem mindennapi teljesítményre. Nem szabad lenézni a kis fekete kocsit az évjárata és a típusa miatt, mivel állítólag ez a leggyorsabb közúton is használható drag-autó Hawaii államban.

Larry Chen, a híres Los Angeles-i fotós, aki a néhai Ken Blockkal való közös munkáiról ismert, közelről nézhette meg az Alex Sylva által épített, negyedik generációba (E70) tartozó „kocka” Corollát. Chen legutóbbi YouTube-videójában a büszke tulajdonos beszélt az építés kulisszatitkairól és az autóval kapcsolatos terveiről, beleértve a kilenc másodperc alatti negyedmérföldes gyorsulási időt.

A pár nem elhanyagolható részletet – óriási, alul kilógó töltőlevegő-hűtő, széles, slick hátsó kerekek, fényszóró helyére betett turbószívócső, szpojlernek meghosszabbított csomagtérfedél, bukócső, lassítóernyő – leszámítva hétköznapinak tűnő kétajtós autó motorházteteje alatt egy úgynevezett 1.5JZ motor található. Ez a Toyota két legendás soros hathengeresének a szerelemgyereke, ugyanis a 2,5 literes 1JZ változó szelepvezérlésű hengerfejét kombinálták a 3,0 literes 2JZ blokkjával.

Sylva szerint a gigantikus turbóval feltöltött, egyedi építésű motort 740 lóerősre mérték egy teljesítménymérő padon (több mint 2 bar töltőnyomással), ami egy dragsterhez képest nem hangzik soknak, de ettől a Corollától hihetetlen érték, hiszen az eredeti, 1,8-as, nyomórudas, karburátoros motorja (3T) még csak 75 lóerőt adott le.

Sylva azt állítja, hogy a kézi váltós Corolla jelenlegi állapotában 9,5 másodperc alatt futja le a negyed mérföldet, amelynek a végén 149 mérföld/órás (240 km/h) sebességgel száguld át a célvonalon. Csak összehasonlításképpen: ez csak körülbelül negyed másodperccel marad el az 1020 lóerős, 0-100 km/h-ra 2,1 másodperc alatt gyorsuló villanyautó, a Tesla Model S Plaid idejétől.

Azért is tökéletes alap egy gyorsulási versenyautó számára az E70-es Corolla, mivel a világ legnagyobb darabszámban eladott típusának ez az utolsó generációja, amelynek még minden tagja gyárilag hátsókerék-hajtású és hosszmotoros volt. Sylva autójában a legtöbb futóműalkatrész, amely segít az extrém teljesítmény útra vitelében, a Techno Toy Tuningtól származik, kivéve az Africa lengéscsillapítókat. Az első lökhárító alatt látható háromszögelem arra szolgál, hogy meghosszabbítsa az autót, hogy az a befutóknál ne legyen a kis mérete miatt hátrányban az olyan nagy testű vetélytársakhoz képest, mint például a tipikus dragsteralapnak számító Chevy Camaro vagy Pontiac Firebird.

A dragster Corolla legnagyobb problémája jelenleg a nagy tömeg, ami arra vezethető vissza, hogy széria acél karosszériaelemekkel, nagy teljesítményű audiorendszerrel, hátsó ülésekkel és utólag beépített hangszigetelő anyagokkal rendelkezik (gyári állapotában még 875 kg volt, de az átalakítások 1134 kg-ra növelték a tömegét a kiszerelt klímaberendezés és szervokormány ellenére is). Ha hatásos lenne a fogyókúra, és még sikerülne találni pár lóerőt a motorban, Sylva szerint a Toyotája áttörhetné a 9 másodperces álomhatárt.

Fotók: CarBuzz, YouTube