Helyszíni hidrogén előállítással termel a zöld energiát és vizet a Toyota logisztikai központja a Los Angeles-i Long Beachen

default

A FuelCell Energy és a Toyota 20 éves szerződést kötöttek a Tri-gen termékek szállítására mellyel megújuló energiához, megújuló hidrogénhez, és hasznos vízhez jut az autóipari nagyvállalat 100%-ban megújuló villamosenergiával működő logisztikai létesítménye. Célja a kereskedelmi műveletekből származó kibocsátás csökkentése, mely az üzemanyagcella-technológia modellezésével érhető el.

A FuelCell Energy, és a Toyota bejelentette, hogy elkészült a világelső „Tri-gen rendszer” a Toyota Long Beach kikötőjében található logisztikai központjában. A FuelCell Energy tulajdonában lévő és általa üzemeltetett Tri-gen rendszer megújuló villamos energiát, megújuló hidrogént és vizet állít elő irányított biogázból. A FuelCell Energy szerződést kötött a Toyotával a Tri-gen termékeinek szállítására egy 20 éves szerződés keretében. A Tri-gen az egyik példája a FuelCell Energy hidrogénüzemű üzemanyagcellás technológiájának skálázhatóságának, amely egyre fontosabb energiamegoldás a széndioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló globális erőfeszítésekben. A Tri-gen lehetővé teszi, hogy a Toyota Logistic Services Long Beach a vállalat első kikötői logisztikai létesítménye legyen a világon, amely helyben termelt, 100 százalékban megújuló energiával működik, és bemutatja azokat az innovatív és merész beruházásokat, amelyeket a vállalat környezeti fenntarthatósági stratégiája részeként hajt végre.

„Azzal, hogy kizárólag megújuló hidrogén- és villamosenergia-termelést használunk, a Toyota Logistic Services Long Beach úttöró szerepet tölt be.” – mutat rá Chris Reynolds, a Toyota adminisztratív igazgatója. „A FuelCell Energyvel együttműködve most egy világszínvonalú létesítményünk van, amely segíteni fogja a Toyotát széndioxid-csökkentési erőfeszítéseinek megvalósításában, és a nagyszerű hír az, hogy ez a valós példa a világ számos részén reprodukálható.”

„A FuelCell Energy elkötelezett amellett, hogy segítse ügyfeleit a tiszta energiával kapcsolatos célkitűzéseik teljesítésében. A FuelCell Energy-vel együttműködve a Toyota erőteljes példát mutat arra, hogy a hidrogénalapú energia jót tesz a vállalkozásoknak, a helyi közösségeknek és a környezetnek. Nagy örömünkre szolgál, hogy bemutathatjuk üzemanyagcellás technológiánk sokoldalúságát és kifinomultságát, és szerepet játszhatunk a Toyota környezetvédelmi kötelezettségvállalásainak támogatásában.”

A Tri-gen támogatja a Toyota kikötői létesítményeit és műveleteit

A FuelCell Energy innovatív üzemanyagcellás technológiája egy olyan elektrokémiai folyamaton keresztül támogatja a Toyota tevékenységét a kikötőben, amely az irányított megújuló biogázt elektromos árammá, hidrogénné és hasznosítható vízzé alakítja egy rendkívül hatékony, égésmentes eljárással, amely gyakorlatilag nem bocsát ki légszennyező anyagokat. A Tri-gen 2,3 megawatt megújuló villamos energiát termel, amelynek egy részét a Toyota Logistic Services Long Beach veszi át, hogy támogassa tevékenységét a kikötőben, amelyen évente körülbelül 200.000 új Toyota és Lexus jármű megy keresztül. A FuelCell Energy Tri-gen rendszere akár 1200 kg/nap mennyiségű hidrogént is képes előállítani, amely biztosítja a Toyota Logistic Services Long Beach üzemanyag-szükségletét a beérkező Toyota Mirai modellek feltöltéséhez, és ellátja hidrogénnel a helyszínen található, a kikötői logisztikai feladatokat ellátó hidrogén üzemanyagcellás Toyota teherautók töltésére szolgáló hidrogén-töltőállomást is. A hidrogéntermelés a szükségletek/követelmények alapján fel- és lefuttatható. Naponta 1400 gallon vizet állítanak elő a Tri-gen hidrogéngyártási folyamatából, amelyet a Toyota Logistic Services Long Beach a kikötőbe érkező járművek az ügyfelek számára történő kiszállítása előtti mosásához használja fel. Ez évente körülbelül félmillió gallonnal segít csökkenteni a korlátozott helyi vízkészletek használatát.

A Tri-gen rendszer előnyös a közösség számára

A Long Beach kikötőjében végzett Toyota Logistic Services műveletek támogatásával a Tri-gen karbonsemleges termékei várhatóan több mint 9000 tonnával csökkentik a széndioxid-kibocsátását évente.

„A megújuló hidrogén fontos üzemanyag a Long Beach-i kikötő és a hajózási ágazat jövője szempontjából.” – avat be Mario Cordero, a Port of Long Beach vezérigazgatója. „A Toyota által megbízott „Tri-gen” rendszer és hasonló projektek által termelt megújuló hidrogén része a többstratégiás megközelítésünknek, amelynek célja az olyan berendezések, mint a mozdonyok, kikötői hajók, rakománykezelő berendezések és teherautók zéró károsanyag-kibocsátásra történő átállítása.”

A Tri-gen emellett segít elkerülni a hálózat több mint hat tonnányi NOx-kibocsátását, amely káros mind az emberekre, mind a környezetre, és a hidrogénüzemű üzemanyagcellás teherautók használatával évente több mint 420.000 gallonnal csökkentheti a dízelfogyasztást a kikötői műveletek tekintetében. Ezenkívül a Toyota Logistic Services által fel nem használt többlet áramot a kaliforniai bioenergia-piaci kiigazítási tarifa (BioMAT) program keretében a helyi közműszolgáltatóhoz, a Southern California Edisonhoz szállítják, amely megújuló, rugalmas és megfizethető alapterhelésű villamosenergia-termelési erőforrást ad az elektromos hálózathoz.

A FuelCell Energy

A FuelCell Energy globális vezető szerepet tölt be a fenntartható tiszta energiatechnológiák terén, amelyek a világ legkritikusabb energia-, biztonság- és urbanizációs kihívásaival foglalkoznak. Összesen több mint 450 üzemanyagcellás technológiai szabadalom birtokában van az Egyesült Államokban és világszerte. A szabadalmazott üzemanyagcellás technológiai platformok vezető globális gyártójaként a FuelCell Energy egyedülálló helyzetben van ahhoz, hogy világszerte fenntartható termékekkel és megoldásokkal szolgálja ki ügyfeleit a vállalkozások, közművek, kormányok és önkormányzatok számára. A vállalat megoldásait úgy tervezték, hogy lehetővé tegyék a tiszta energiával felvértezett világot, javítva az emberek életminőségét szerte a világon.

A Toyota

A Toyota több mint 65 éve része Észak-Amerika kulturális szövetének, és elkötelezett a fenntartható, következő generációs mobilitás előmozdítása mellett Toyota és Lexus márkáin, valamint több mint 1800 márkakereskedésén keresztül. A Toyota több mint 63.000 embert foglalkoztat közvetlenül Észak-Amerikában, akik 13 gyártóüzemében közel 45 millió autó és teherautó tervezésében és összeszereléséhez járultak hozzá. 2025-re a Toyota 14., észak-karolinai gyára megkezdi az elektromos járművekhez való autóakkumulátorok gyártását. Minden más autógyártónál több elektrifikált Toyota modell közlekedik az utakon, és a márka jelenleg 24 elektrifikált típust kínál.

A Toyota és a Paccar hatalmas lépése Los Angeles levegőjének tisztulásáért