Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Hétből hét Toyota és Lexus

Posted on 2017.08.03. By AztaCARom

Az idei év első hét hónapjának eredményeit vizsgálva talán már nem is meglepő, hogy a környezetbarát és alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid modelljeinek páratlan népszerűsége révén hazánkban is szárnyaló Toyota és Lexus ismét elképesztően sikeres hónapot tudhat maga mögött: előbbi júliusban 56,7%-al növelte eladásait, utóbbi 57,7%-al javította értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest a 11,2%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon.

A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a Toyota, és prémium márkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus a két márka számára elképesztően sikeres tavalyi év után idén is a hetedik egymást követő hónapban ér el rekordszintű értékesítési eredményeket a magyarországi piacon.

A Toyota júliusban, 749 új autó értékesítésével 7%-os piaci részesedést szerezve az ötödik helyen végzett, míg a Lexus 41 autó eladásával 0,4%-os részesedést könyvelhetett el a teljes piacon, a két márka együttes piaci részesedése így elérte a 7,4%-ot. A Lexus egyébiránt a prémium autók piacán 4,3%-os piaci részesedéssel az ötödik legnépszerűbb márka volt júliusban, mindezt úgy, hogy a TOP5 prémium márkából rajta kívül csak egyetlen márka növelte eladásait a tavalyi évhez képest, a többiek visszaesést könyvelhettek el.

Az év első hét hónapját tekintve a két japán márka még ennél is jobban teljesít. a 13,2%-al bővülő piacon a Toyota 5405 új autó eladásával, értékesítéseit 57%-al növelve 7,3%-os piaci részesedést ért el (ami meggyőző, 2 százalékpontos részesedés növekedést jelent). Eközben a Lexus 362 új autó eladásával, 126,3%-os növekedéssel 0,5%-os részesedést könyvelhet el a teljes, és 5%-os részesedést a 18,3%-al bővülő prémium piacon (2,4 százalékpontos részesedésnövekedés).

„Mindez leegyszerűsítve annyit tesz, hogy január és július között a Toyota négyszer olyan gyorsan növekedett hazánkban, mint a teljes, míg a Lexus hétszer jobban teljesített Magyarországon, mint a prémium piac, így a két márka közös piaci részesedése a teljes piacon elérte a 7,8%-ot.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A legfontosabb sikertényező továbbra is a piac legszélesebb környezetbarát, trendi, alacsony üzemben tartási költségeket jelentő hibrid modellportfóliója: míg a Lexus esetében valamennyi modellünk elérhető hibrid változatban, és eladásainkban a 98%-ot közelíti a hibridek aránya, a Toyota esetében hét hibrid és egy plug-in hibrid modellt kínálunk, valamennyi fontos szegmenst lefedve, aminek köszönhetően a márka értékesítéseinek mintegy 30%-át teszik ki a hibridek. A hibridek sosem látott népszerűsége ugyanis nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a flottapiacon épp úgy a legdinamikusabban növekvő márkák között vagyunk, mint a magánvásárlók körében.” – avat be Varga Zsombor.

A már eddig is szárnyaló Lexus értékesítéseknek egyébiránt a közeljövőben további lendületet adhat, hogy a márka budapesti bemutatóterme után júliusban Szegeden megnyitotta második magyarországi márkakereskedését (a Lexus hálózatfejlesztési stratégiája nem a piacon megszokott mintát követi: míg a legtöbb márka minél hamarabb a legteljesebb földrajzi lefedettség elérésére törekszik, a Lexus márkakereskedések megnyitásának jogát csak a hosszú évek, nem ritkán évtizedek során bizonyított, folyamatosan a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást nyújtó és legmagasabb szintű ügyfél elégedettséget elérő Toyota márkakereskedések kaphatják meg).

Az első félévben a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, hibrid hajtással is elérhető szegmenselső Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 19,8%-a), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14,3%), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12,8%), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (12,8%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11,2%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10,3%), és az egyterű szegmens nagy favoritja, a Verso (9,2%) bizonyultak. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (a Lexus hazai értékesítéseinek 47,5%-a) és RX (35,9%) SUV modellek vitték a prímet, de az idén megújult IS (8,3%) és a GS (5,2%) luxus szedán is jól teljesített. Volumen szempontjából nem olyan jelenetős, imázs tekintetében annál fontosabb az RC kupé (1,4%), míg a kompakt CT (1,4%) értékesítései várhatóan a modell új generációjának idei érkezésével pörögnek majd fel. Az év második felének két legizgalmasabb modellje ugyanakkor kétségtelenül az LC szupersport kupé és az év végén érkező LS luxus szedán lesznek majd a Lexus számára, amelyek rétegmodell révén szintén nem produkálnak majd nagy darabszámot, ám annál inkább öregbítik majd a legendás márka hírnevét.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:eladás, hibrid, Lexus, piacvezető, siker, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A szívatás következő állomása! Négy hétvégére lezárják az autóforgalom elől a Városligetet
Next Post: A Goodyear is hozzájárul a világ legnagyobb repülőterének megépítéséhez

Kapcsolódó cikkek

  • Nézd csak! Látványos videókkal mutatja meg a jövőt a Toyota Hírek
  • Kakuszi Ádám: “2022-ben folytatódik a tanulás” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A magyar autósok alig harmadának van asszisztenciabiztosítása egy kutatás szerint Hírek
  • Ibiza sikertörténet Bemutató
  • Ayrton Sennára emlékezik az M4 Sport Hírek
  • 2 000 Volvo-t vásárol a Girteka Logistics Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT