Hibridként újul meg a Lexus óriásterepjárója

Japán források szerint az LS után az LX szabadidőjármű is búcsút inthet nyolchengeres benzinmotorjának: a hatalmas terepjárónak V6-os hibrid hajtásláncot prognosztizálnak.

Idén 12 éves a Lexus LX, és bár pályafutása során többször (és minden alkalommal alaposan) megújult, leváltását nem lehet a végtelenségig halogatni. A japán Best Car autós magazin úgy tudja, 2020-ban érkezik az új modellgeneráció, amely megőrzi a Lexus terepképes zászlóshajójának ikonikus formavilágát, technológiájában azonban forradalmi változásokat hozhat, hasznosítva a márka élvonalbeli fejlesztéseit.

A talán már idén ősszel, a Tokiói Autószalonon bemutatkozó új széria megőrzi alvázas szerkezetét. A Best Car szerkesztői azonban úgy tudják, fejlett szerkezetek és anyagok felhasználásával tökéletesített, könnyebb és szilárdabb létraváz adja majd a jármű alapját. Ez a módosított struktúra az ütközésbiztonság és a vezethetőség terén egyaránt komoly előrelépést jelent majd, a következő LX, elődje terepalkalmasságát megőrizve, jóval kifinomultabb luxusjárművé válik.

Ez a motorokra is igaz: a várakozások szerint az LX megkapja azt a hibrid hajtásláncot, amely jelenleg az LS500h luxuslimuzinban és az LC500h csúcskupéban is dolgozik. A 3.5 literes benzinmotorra épülő benzin-elektromos egység azzal a Multi-stage Hybrid erőátvitellel együtt kerülhet át az LX-be, amely az LS fedélzetén mutatkozott be, és amely a fokozatmentes váltók kiváló hatásfokát egy tízfokozatú automata váltó finom (szimulált) működésével társítja. A Best Car szerint azonban ez csupán a kezdet, tudni vélik, hogy ugyanez a konfiguráció szívó- helyett turbómotorral, jelentősen megnövelt teljesítménnyel is megjelenhet az LX-ben. Az LS500h hibrid hajtásláncának összteljesítménye 359 lóerő, míg a jelenlegi LX 5.7 literes V8-asa 383 lóerőt ad le – a logika azt diktálja, hogy a csúcskivitel legalább 400 lóerős legyen.

A módosított szerkezet és a modernebb hajtásláncok mellett a fedélzeti technológiák terén is újat hoz majd a Lexus LX, valamint annak műszaki rokona, a J300-as kódjelű Toyota Land Cruiser. A Safety Sense aktív biztonsági rendszercsomag legfelsőbb szintjein például akár éjjel is képes felismerni a gyalogosokat, sőt, aktívan ki is kerüli őket. Az sem kizárt, hogy a Lexus kínálatában 2020 közepén megjelenő, részlegesen önjáró technológiák szintén utat találnak az LX-be: a Guardian technológiák jóval biztonságosabbá, pihentetőbbé tehetik a vezetést, anélkül, hogy kivennék a vezető kezéből az irányítást.