Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból
A világ legnépszerűbb és egyben legkeményebb pickupja, a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjas Toyota Hilux hamarosan melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos változatban is elérhető lehet. A Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. vállalat zéró károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésére irányuló projektjét az Egyesült Királyság kormánya finanszírozza az Advanced Propulsion Center (APC) révén. A projekt kifejezetten a Toyota Hilux hidrogén üzemanyagcellás prototípusának fejlesztésére koncentrál. Az átalakításhoz a Toyota legújabb, 2. generációs üzemanyagcellás technológiáját használják majd.
A változó vásárlói igényeknek és a Toyota a mobilitás minden szektora terén tapasztalható holisztikus megközelítésének hatására a vállalat új lehetőséget fedezett fel a haszongépjárművek piacán a zéró károsanyag-kibocsátású termékek kapcsán. A Toyota tavaly sikeresen pályázott az APC támogatására, bemutatva egy projektet, amely új, tisztább technológiák és mobilitási megoldások kifejlesztéséhez járul hozzá. Az APC alapvető szerepet játszik az Egyesült Királyság autóiparában, és egyedülálló lehetőségeket kínál az ipar és a jövőbeli technológiai követelmények közötti szakadék áthidalására. Ez a finanszírozás kifejezetten a K+F tevékenységek késői szakaszát támogatja, amelynek köszönhetően az eredeti ötlet és koncepció egy kézzel fogható prototípussá fejlődik.
A Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK) által vezetett konzorcium egy üzemanyagcellás Hilux fejlesztésére kap támogatást. A magasan képzett egyesült királyságbeli műszaki partnerekkel, nevezetesen a Ricardo, az ETL, a D2H és a Thatcham Research vállalatokkal együttműködve a projekt célja a második generációs Toyota üzemanyagcella-alkatrészek (amelyeket a legújabb Toyota Miraiban is használnak) átvétele a Hilux üzemanyagcellás elektromos átalakítása érdekében. Amíg a TMUK vezeti a projektet, a Toyota Motor Europe (TME) K+F csapata szakértő műszaki támogatást nyújt, hogy az Egyesült Királyságban dolgozó csapatok a megfelelő szintre fejlődjenek és képesek legyenek önállóan kifejleszteni a következő generációs hidrogénhajtást.
A Toyota több mint 20 éve támogatja a karbonsemlegesség többirányú megközelítését azáltal, hogy változatos járműveket kínál, beleértve az összes elektrifikált technológiát a hibrid, a plug-in hibrid, az akkumulátoros elektromos és az üzemanyagcellás elektromos hajtások képében. E cél eléréséhez elengedhetetlen elem a sikeres hidrogénszállítási ágazat kialakítása. A pályázat keretein belül a kezdeti prototípus járművek a TMUK burnastoni telephelyén készülnek majd el 2023 folyamán. A sikeres tel követően a cél a kisszériás gyártásra való felkészülés. Ez a projekt izgalmas lehetőséget kínál a Toyota üzemanyagcellás technológiája alkalmazásának további vizsgálatára egy olyan járműszegmensben, amely számos iparági csoport számára kulcsfontosságú, és elősegíti az ágazat széndioxid-mentesítése felé történő elmozdulását.
„Az Egyesült Királyság a pick-up teherautók egyik kulcsfontosságú piaca, és a Toyota számára is fontos piac. Ez a finanszírozás óriási lehetőséget jelent egy zéró kibocsátású megoldás kifejlesztésére egy kritikus piaci szegmensben. Szeretnénk köszönetet mondani az Egyesült Királyság kormányának a finanszírozásért, amely lehetővé teszi a konzorcium számára, hogy megvizsgálja a Toyota Hilux üzemanyagcellás hajtásláncának kifejlesztését, ezzel is támogatva karbonsemlegességi törekvésünket.” – avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója
Ricardo
A Ricardo egy globális stratégiai műszaki és környezetvédelmi tanácsadó cég, amely a közlekedés, az energia és a szűkös erőforrások ágazatára szakosodott. Támogatni fogják az üzemanyagcellás alkatrészek műszaki integrációját a Hilux alvázába.
ETL
Az ETL – a European Thermodynamics elkötelezett amellett, hogy a tervezésben és innovációban nyújtott kiválóság révén magas integritású termikus megoldásokat kínáljon. Támogatni fogják a legkorszerűbb hőkezelési megoldások megvalósítását.
D2H
A D2H – A D2H cégcsoport csúcstechnológiás műszaki szolgáltatásokat nyújt szimuláció, modellezés, aerodinamika, termodinamika és tervezés területén a motorsport és más nagy teljesítményű iparágak számára. Termodinamikai szakértelmük kulcsfontosságú lesz a projektben.
Thatcham Research
A Thatcham Research vállalatot a gépjármű-biztosítási ágazat hozta létre 1969-ben, azzal a konkrét céllal, hogy a biztonsági előírások betartása mellett korlátozza vagy csökkentse a gépjármű-biztosítási kárigények költségeit. Az ütközésbiztonság és a biztosítási minősítések terén támogatják majd a projektet.
Toyota Európa
A Toyota Európa a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 27 000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 10 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 52 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Izrael, Törökország és más kelet-európai országok) mintegy 2800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2021-ben a Toyota Európa 1.076.300 járművet értékesített Európában, 6,4%-os piaci részesedést elérve. A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a Toyota Európa elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő Toyota Európa célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében. Ha a fenntarthatóságról van szó, a Toyota elkötelezett a Beyond Zero filozófia mellett. A Toyota a hidrogént az üzemanyagcellás technológia használatán keresztül a karbonsemlegesség, a mobilitás és a közlekedésen túlmutató gazdasági fejlődés egyik kulcsfontosságú építőkövének tekinti. A hidrogén alkalmazásának éllovasaként a Toyota fejlett üzemanyagcellás technológiáját már sorozatgyártású személyautókban, buszokban, teherautókban, vonatokban, tengeri és helyhez kötött eszközökben is használja számos üzleti felhasználó és más gyártó is. A régió növekvő keresletének kielégítésére a Toyota Európa 2022 januárjában megkezdte második generációs kompakt üzemanyagcellás moduljainak gyártását Európában.