Hidrogénüzemű belső égésű motor hajtja a Renault új koncepcióautóját

95 százalékban újrahasznosítható, és 70 százalékban újrahasznosított anyagok felhasználásával készült.


A Renault május 19-én mutatja be legújabb koncepcióját, amellyel a francia gyártó újabb fontos lépést szeretne tenni egy fenntartható jövő irányába.

A most közzétett rövid videóban bepillanthatunk a tanulmányautó ultramodern utasterébe, ahol összesen négy különálló képernyő kapott helyet egymás mellett a műszerfalon. A kijelzők egyfajta vizuális kapcsolatot teremtenek a négypontos fényszórókkal. A koncepció 95 százalékban újrahasznosítható, és 70 százalékban újrahasznosított anyagok felhasználásával készült.

Ahogy a Renault korábban már közölte, a koncepció hidrogénnel fog üzemelni. Azonban a Toyota a GR Yaris és a Corolla prototípusok esetében már megmutatta, hogy a hidrogénhajtású autók nem feltétlenül elektromosak. A Renault is hasonló utat követ, hiszen a modellbe egy hidrogénüzeművé átalakított belsőégésű motort épít.

Egyelőre korai lenne megmondani, hogy ennek a technológiának van-e jövője, különösen azért, mert az olyan hagyományos hidrogénautók, mint a Mirai, nem túl népszerűek, és az infrastruktúra még gyerekcipőben jár. Bár egyes mérnökök és kutatók azon dolgoznak, hogy szintetikus üzemanyagokkal és hidrogénnel továbbra is az utakon tartsák a belső égésű motoros autókat, jelenleg úgy tűnik, a technológia napjai meg vannak számlálva.

A hírek szerint a Renault koncepcióautója több lesz, mint pusztán technológiai bemutató, mivel egy új formanyelv felé nyitja meg az utat. Egyes szakértők szerint a bemutatásra kerülő modell a Renault 4 újjászületésének első lépését jelenti. A modellel kapcsolatban megerősítették, hogy várhatóan az évtized közepén érkezik majd tisztán elektromos hajtáslánccal.

Forrás:

Motor1 & mahzrt.hu

EXKLUZÍV PODCASTOK >>>