Hogyan működik a helyszíni forgalmi zavarelhárítás?
Megjelent a Nekem Budapest podcast hetedik epizódja
Egy kétmilliós városban számos olyan váratlan dolog történhet, amely kedvezőtlenül befolyásolja a közösségi közlekedést: balesetek, csőtörés, utasok rosszulléte, járművek meghibásodása. Szerencsére vannak, akik ugrásra készen figyelnek ezekre az előre nem tervezhető helyzetekre és azonnal beavatkoznak, hogy mielőbb helyreálljon a forgalmi rend. A BKK helyszíni forgalomirányítóinak izgalmas, de csöppet sem könnyű mindennapjait most bárki megismerheti a Nekem Budapest podcast legfrissebb, hetedik adásából.
Budapesten évente kb. 20 ezer riasztást kapnak a BKK helyszíni forgalomirányító munkatársai. Nem túlzás kijelenteni, hogy meghatározó szerepük van a főváros életében. Jelen vannak minden olyan eseménynél, amely kedvezőtlenül befolyásolja a BKK járatainak közlekedését. Az a feladatuk, hogy a lehető leghamarabb megoldják ezeket a problémákat. Bár munkájuk sokszor észrevehetetlen egy külső szemlélő számára, valójában a nap 24 órájában azon dolgoznak, hogy a fővárosban közlekedők a lehető legkevesebbet bosszankodjanak a váratlan forgalmi helyzetek miatt.
A Nekem Budapest podcast legfrissebb részében Borsi Dávid, a BKK kommunikációs vezetője, szóvivője Hacker Árpáddal, a BKK forgalomfelügyeletének szakkoordinátorával, Fodor István fődiszpécserrel és Dombovári Márton helyszíni forgalomirányítóval beszélget ennek a különleges munkának a napi kihívásairól és kulisszatitkairól.
A hetedik epizód már elérhető a Spotify-on, a Soundcloudon, az Apple Podcastokban és az Anchor FM oldalán.
Budapesti Közlekedési Központ