Honda CB125R erőforrás
- Egyhengeres, DOHC-vezérlésű, négyszelepes, folyadékhűtésű hajtómű
- A csúcsteljesítmény 11kW, a legnagyobb forgatónyomaték 11,6 Nm
A CB125R négyszelepes, DOHC-vezérlésű 125 cm-es erőforrásának – amely az Euro5-ös előírásoknak – csúcsteljesítmény 11 kW (15 LE, 10 000 f./perc), a forgatónyomatéka pedig 11,6 Nm/ 8000 f./perc . A hatfokozatú váltóval felszerelt modell végsebessége 105 km/óra és álló helyzetből rajtolva 11,3 másodperc alatt tesz meg 200 métert a motor.
A furata és lökete 57,3 mm, illetve 48,4 mm, a sűrítési viszony pedig 11,3:1-hez. A keverékképzést ezúttal is PGM-FI üzemanyag-befecskendezőre bízták a mérnökök, korábban már módosított légszűrőcsövön és szívócsatornán jut a benzin a hengerbe. A kipufogórendszerben csak a rezonátorkamra változott 2021-ben, maga a konstrukció nem. Ez azt jelenti, hogy továbbra is az olajteknő alatt fut a leömlő és kétkamrás kipufogódobban ér véget a rendszer.
3.2 Váz és felfüggesztés
- 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, nagy dugattyús, szeparált funkciójú, fordított Showa villa (SFF-BP)
- Radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyereg és 296 mm-es átmérőjű, úszóágyazású tárcsa
- IMU-vezérelt blokkolásgátló (ABS)
A CB125R minimalista stílusát fokozó, préselt elemekből és acélcsövekből összeállított vázzal rendelkezik, melyhez acéllapokból készített, rendhagyó építésmódú lengővilla társul. Mindkét alkatrészt úgy tervezték, hogy kiemelkedő hosszirányú merevséget érjenek el és súlynövekedés nélkül szüntessék meg a – motor irányítását befolyásoló – csavarodást.
Mindemellett a lengővilla bekötési pontjait préselt merevítőlapkákkal erősítették meg, hogy még több visszajelzés jusson el a vezetőhöz és még kezesebbé váljon a motor. Szintén a könnyed irányítást szolgálja a 24,2˚-os villaszög és a 90,2 mm-es utánfutás.
A páratlan kezelhetőség, a fordulékonyság és a precíz irányítás záloga a csekély, 1345 mm-es tengelytáv, a 816 mm-es ülésmagasság, a csupán 129,8 kg-os menetkész tömeg és az 51,6/48,4 arányú súlyelosztás. Erre tesz rá egy lapáttal a 40˚-os kormányelfordulási tartomány és a hihetetlenül kicsi, 2,3 méteres sugarú fordulókör, ami roppant egyszerűvé teszi a közlekedést a zsúfolt városi utcákon.
Tagadhatatlan, hogy a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, nagy dugattyús, szeparált funkciójú, fordított Showa villa (SFF-BP) beépítése volt a modellfrissítés legfontosabb eleme, mivel így a CB125R lett a világ első sorozatgyártású 125-ös motorja, amiben alapáras ez a kifinomult felfüggesztés. A kiváló menetkomfortot és a sokoldalúságot szem előtt tartva a fejlesztők megosztották a feladatokat: az egyik teleszkóp felel a rugózásért, a másik a szabályozott csillapításért, ezáltal javult a csillapítás hatásfoka és csökkent az alkatrész tömege. Ez és a teleszkóp nagyobb átmérőjű dugattyúja jelentősen javítja a rugózást és a csillapítást, mi több, így sokkal több visszajelzést kap a vezető az útról, tehát könnyebb irányítani a motort. Ugyancsak a kiváló irányíthatóságot szolgálja az állítható előfeszítésű központi hátsó rugóstag.
Miként említettük, a fékrendszer elemei nem változtak, azaz a 296 mm átmérőjű, agy nélküli, úszóágyazású első tárcsát radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyereg fogja közre, míg hátra 220 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg került. Működésüket a maximális menetbiztonság és a precíz fékerőelosztás érdekében helyzetérzékelővel (Inertial Measurement Unit, IMU) kiegészített blokkolásgátló felügyeli, a tapadásról pedig 110/70 R17, illetve 150/60 R17 méretű, radiális övszerkezetű abroncsok gondoskodnak.