A 2021-es Honda CB500F

2021 Honda CB500F

A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető mini „streetfightere” átrajzolt, látványosabb grafikával folytatja pályafutását, fényezéseinek választéka pedig két új színnel bővült. További fontos változás, hogy az erőforrás károsanyag-kibocsátása immáron az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel.

Bevezetés

A CB500F 2013-ban, a kalandmotoros CB500X és az áramvonal-idomos CBR500R meztelen testvéreként jelent meg a piacon. Koncepcióját a Honda már kipróbált és bevált formulája alapján határozták meg a mérnökök, így hamar közkedveltté vált a vásárlók körében. 

S hogy mi is ennek a formulának az alapja? Nos, egy rendkívül élénk és takarékos, soros, kéthengeres. 47,6 LE-s erőforrás, amit egyszerű, kis tömegű, sportos vázzal és kifinomult futóművel társítottak, méghozzá azzal a nem titkolt céllal, hogy megkönnyítsék a haladó pilóták további fejlődését, egyszersmind végtelenül szórakoztatóvá tegyék számukra a hétköznapi és a hétvégi gurulásokat. 

Kompakt méretéből és barátságos viselkedéséből fakadóan nyugodt tanulásra éppúgy ideális, mint önfeledt kanyarvadászatra, így kisebb (pl. 125-ös) és nagyobb motorról váltók számára egyaránt remek választás lehet. Mivel üzemeltetési költsége roppant kedvező, mindennapi használatra is tökéletes, az ingázók például rengeteget spórolhatnak vele. 

A 2019-es modellváltozat még markánsabb formavilággal és még fejlettebb műszaki alapokkal érkezett a kereskedésekbe, a 2021-es pedig új grafikával, kibővített színpalettával és Euro 5-ös normákat teljesítő motorral igyekszik kiszolgálni a bukósisakosok minden igényét.

Áttekintés

Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető, 47,6 LE-s CB500F motorját tavaly tették még hatékonyabbá a Honda mérnökei. Megújult a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel ellátott tengelykapcsoló, jellegzetesebb lett a kipufogórendszer hangja és átdolgozták a szívó- és a kipufogóoldalt, valamint a vezérlést, így 4%-kal nagyobb teljesítmény és nyomaték jelentkezik a 3000 és 7000 f./perc közötti fordulatszám-tartományban. 

A szintén tavaly kapta meg az aktuális váltófokozatot is megjelenítő, modern, folyadékkristályos műszeregységet és a LED irányjelzőket, idén pedig új grafikával, kibővült színválasztékkal és Euro 5-kompatibilis erőforrással irányítja magára a rivaldafényt.