Honda CB750 Hornet váz és futómű

23YM HONDA CB750 HORNET
KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!

A Hornet strapabíró, acél hídváza megdöbbentően könnyű, mindössze 16,6 kg (összehasonlításképpen: a CB650R váza 18,5 kg-ot nyom). Tervezése és gyártása során a legmodernebb technológiákat alkalmazták a Honda mérnökei. Bár a főnyúlványok és az alsó merevítő falvastagságát egyaránt csökkentették, a merevség számottevően nőtt, amiben az optimalizált geometria mellett az is közrejátszik, hogy a hátsó villa bekötési pontjait minden eddiginél jobban megerősítették. Az új szerkezetnek hála maximálisan kihasználható a motorban szunnyadó erő és hihetetlenül precízen irányítható a Hornet.

A villaszög 25°, az utánfutás 99 mm, a tengelytáv 1420 mm, a menetkész tömeg pedig csupán 190 kg.

A sportosság és az elsőosztályú kezelhetőség érdekében vadonatúj, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús, erőteljes fékezésnél is stabil. A kompakt, kis tömegű Unicam hengerfej egyenesen a motokrossz-versenyekre fejlesztett CRF450R-ből érkezik és SFF-BPTM fordított villát, valamit új, típusspecifikus alsó és felső villahidat alkalmaztak. A 130 mm-es rugóúttal felvértezett villában különválasztották a funkciókat: az egyik szár a rugózásért, a – nagy dugattyúval felszerelt – másik a csillapításért felel. A fejlesztés eredményeként hirtelen változó útfelületen is kiszámítható a Hornet, és úgy általánosságban is kiváló menetkomfort jellemzi.

A 150 mm-es úton mozgó központi hátsó rugóstag Pro-Link himbarendszer közbeiktatásával kapcsolódik az acél lengővillához. Előnye, hogy gyors, kifinomult válaszokat ad a változó útviszonyokra, és optimalizált hőháztartásának köszönhetően extrém helyzetekben sem melegszik túl. Rugó-előfeszítése öt fokozatban állítható, gyári hangolása pedig tökéletesen illik az új első villáéhoz, hogy minél harmonikusabb legyen a motor viselkedése.

A 296 mm-es tárcsákhoz rendelt, radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin első nyergek kimagasló, precízen adagolható, progresszívan felépülő fékerővel segítik a biztos motorozást, s pontos visszajelzést ad maga a fékkar is. Tovább fokozzák a kezelhetőséget és a menetkomfortot a 3,5”, illetve 4,5” széles, Y-küllős kerekek, melyeken 120/70-ZR17 és160/60-ZR17 abroncsok feszülnek.