Honda CBR500R (Modellév: 2022)

22YM HONDA CBR500R

Összegzés: A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető „zsebrakétája” vadonatúj fejlesztésekkel lép színre 2022-ben, élen a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villával, dupla első tárcsafékkel, valamint radiálisan rögzített féknyergekkel. A motor kezelhetőségét nagyban javító fejlesztések révén több súly kerül az első tengelyre, ezáltal nő az abroncs tapadása, és szintén a jobb irányíthatóságot szolgálja az új, könnyebb, valamint oldalirányban rugalmasabb lengővilla, illetve az első villa beállításai alapján újrahangolt központi rugóstag is. Emellett jelentősen könnyebbé vált a CBR hűtőradiátora és első-hátsó kereke, míg az üzemanyag-befecskendező áthangolásából fakadóan még karakteresebb lett az erőforrás. Azt se feledjük, hogy a nagy fényerejű, LED első lámpának és helyzetjelzőnek köszönhetően még könnyebben észrevehető a motor.

1. Bevezetés

A teljes idomzatba öltöztetett CBR500R 2013-ban, a meztelen CB500F és a CB500X kalandmotor testvéreként jelent meg a piacon. Ez a soros, kéthengeres erőforrással hajtott modell a középsúlyú trió legsportosabb tagja, tervezésénél egyértelműen az élményfaktorra fókuszáltak a Honda szakemberei.

Különleges adottságainak köszönhetően remek választás lehet azoknak, akik kisebb motorról váltanának nagyobbra, a – hétköznapi használatra és hétvégi csavargásokra egyaránt tökéletes – CBR500R ugyanis egyszerre sportos és barátságos, nem mellesleg hihetetlenül alacsony üzemeltetési költségek jellemzik. Nem véletlen, hogy a CBR-tulajdonosok több mint fele 30 év alatti motoros.

2016-ban a CBR500R élesebb vonalakat, LED világítást és kifinomultabb első futóművet kapott, a 2019-es modellévet pedig teljesen új köntösben, módosított üléspozícióval kezdte meg a típus, még jobban kidomborítva sportos oldalát. Mindemellett motorja erősebb lett az alsó fordulatszám-tartományban, és szolgálatkészen, hátborzongató kipufogóhang kíséretében pörög fel egészen a piros tartományig. Mondhatni, ellenállhatatlan, miközben kifejezetten környezetbarát, hiszen 2020 óta már teljesíti az Euro 5 előírásait.

Hogy – a modellcsalád többi tagjával együtt – megőrizze népszerűségét és további rajongókat szerezzen a márkának, a CBR500R 2022-től 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villával, dupla első tárcsafékkel, vadonatúj könnyűfém kerekekkel és lengővillával, valamint vonzóbb fényezésekkel lép színre.

2.Áttekintés

Lényeges változás az előddel szemben, hogy átprogramozták az üzemanyag-befecskendezőt, illetve könnyebb hűtőradiátort szereltek fel. Ezen túlmenően újdonság a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villa, a 296 mm-es tárcsákba harapó, radiálisan rögzített, kétdugattyús Nissin féknyereg, a könnyebb, ötágú felni és a jelentősen átdolgozott lengővilla is. Mindezek eredményeként stabilabb és nagy sebességnél is precízebben irányítható a motor, valamint rövidebb úton áll meg, köszönhetően az új, hatékonyabb fékrendszernek. Hogy még nagyobb tapadást érjenek el az első abroncson és több visszajelzés érkezzen a vezetőhöz, a súlypont kissé előrébb került, mint a korábbi CBR500R-en.

Nem véletlen, ha ismerős a formás első sárvédő, az ugyanis a CBR650R-ről érkezett, és további fontos változás, hogy immáron alapáras a sportos hatású alumínium lábtartó. Csakúgy, mint a 2021-es modellen, fokozatkijelzős, a váltásokra is figyelmeztető LCD-műszeregységről olvashatóak le az adatok. A jobb észlelhetőség érdekében minden lámpatest LED, a fényszóró pedig szintén a CBR650R-ből származik, és nagyobb területet világít be, mint a modell korábbi első lámpája.

A 2022-es CBR500R az alábbi színekben lesz elérhető:

Grand Prix Red (piros)

Matt Gunpower Black Metallic (fekete) – ÚJ