Honda CRF300L (Modellév:2023)

23YM CRF300L

Összegzés: Legyen szó városi közlekedésről vagy a végtelen földutak meghódításáról a Honda népszerű modellje, a CRF300L nem csak színében újul meg jövőre, hanem az alapfelszereltség része lesz a kézvédő is. Az igencsak közkedvelt, egyhengeres, hatfokozatú váltóval felszerelt, inverz LCD kijelzővel rendelkező enduró gazdag felszereltséggel rendelkezik, melyben az erőátvitelről a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló gondoskodik. A felfüggesztés, a hosszú rugóút – az ebből adódó szabad hasmagasság – révén kemény terepen is otthonosan mozog a 142 kg-os, könnyen kezelhető CRF300L.

Bevezetés

A Honda már hosszú évtizedek óta élen jár a remekbeszabott, többcélú endurók gyártásában, elég csak az 1970-es évek végén megjelent XL250S-re gondolni, mely közúton és kemény terepen is tudása legjavát nyújtotta. Nem is meglepő hát, hogy a negyedliteres modell és az azóta született XL-ek egytől-egyig legendaként vonultak be a motorozás történetébe. Egyhengeres erőforrásukkal és nagy tartalékokkal rendelkező felfüggesztésükkel egyszerre töltötték be a sokoldalú mindenes, a gazdaságos ingázó és persze rendkívül élvezetes enduró szerepét.

Bő egy évtizeddel ezelőtt úgy döntöttek a Honda Kutatás és fejlesztés központjának mérnökei – hosszas piackutatást követően –, hogy belefognak egy vadonatúj enduró-család fejlesztésébe. Munkájukat nagyban segítette, hogy a vállalat évtizedek óta sikerrel szerepelt terepversenyeken, és a szakemberek hasznos tapasztalatokkal gazdagodtak a közútra gyártott, többcélú típusok tervezése során is.

Fontos kérdésre keresték a választ: milyen enduróra vágynak napjaink vásárlói? Néhány pilótának fontos szempont a kiemelkedő csúcsteljesítmény és az extrém terepképesség, ám a többség sokoldalú, a mindennapokban remekül használható, praktikus és kényelmes járművet szeretne. Olyan motorkerékpárra vágynak tehát, amely modern enduró benyomását kelti, és ugyanúgy helytáll a nagyvárosok forgatagában, mint a hétvégi terepezések, kalandozások során.

A Honda új, többcélú modelljének tervezésekor arra összpontosítottak, hogy a lehető legszélesebb vásárlói rétegnek legyen ideális. Ehhez pedig nem elég a lehengerlő teljesítmény vagy a kedvező fogyasztás, nélkülözhetetlen a városi és terepakadályok leküzdésére alkalmas futómű is. Emellett fontos, hogy megfizethető, csekély fenntartási költségű, minőségi jármű legyen, mely ár/érték arányával kiemelkedik a vetélytársak tömegéből.

Így született meg az Európában 2012-től kapható CRF250L.

Bejött a Honda-mérnökök számítása, elvégre világszerte sikert sikerre halmozott a CRF250L és a később bemutatkozott Honda CRF250 RALLY is. Persze az idő nem állt meg, ezért úgy határoztak a tervezők, hogy továbbfejlesztik a modellt. A korábbi, 2021-es CRF300L is a neves ősök nyomdokában járt, azaz pont olyan sokoldalú, mint elődei, csak éppen 4 kg-mal vált könnyebbé, átdolgozták az üléspozíciót és karcsúsították a nyerget, így az üzemanyagtartályt is, valamint, erősebb, sőt minden részletében kifinomultabb lett a CRF250L-nél.