Honda Forza 350 (2025-ös modellév)

 A Honda roppant népszerű, Forza néven értékesített, sportos, prémium GT-robogója közepes méretben is megvásárolható. Szép és praktikus, akárcsak testvérei és teljesítménye is elismerésre méltó, hiszen a japán márka energikus, továbbfejlesztett eSP+ erőforrása hajtja. Hogy a 2025-ös modellévben is éppoly kelendő legyen, mint ezidáig, és megfeleljen az Euro 5-ös előírásoknak, átprogramozták az ECU-t, továbbá új, SO2-érzékelővel kiegészített kipufogórendszert terveztek a modellhez. A könnyű kezelhetőségről kifinomult, 33 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokra, kétoldali hátsó rugóstagokra és 15, illetve 14 hüvelykes kerekekre épülő futómű, valamint alapáras Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) gondoskodik, a használati értéket pedig gazdag felszereltség fokozza. Ennek részeként elektromosan állítható szélvédő, USB-C-aljzat, két teljes értékű bukósisak befogadására alkalmas, immáron lámpával ellátott, ülés alatti tárolórekesz, Smart Key- okos kulcs – és minden elemében LED-világítás jár a Forza 350-hez, sőt szériatartozék az új, 5”-os, Honda RoadSync segítségével okostelefonnal társítható TFT-műszeregység is, amit háttérvilágítással ellátott, négyirányú kormánykapcsolóval kezelhet a pilóta. Mindemellett számos új szín jelent meg a fényezések választékában és egy Special Edition kivitel is elérhetővé vált.

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Bevezetés 

A Forza már jó ideje a Honda kínálatának meghatározó tagja. Ez a prémium színvonalú, középméretű robogó az ezredfordulón jelent meg, és szórakoztató jellemével, nagy szállítókapacitásával, valamint jövőbe mutató, kombinált fékrendszerével új mércét állított a kategóriában. Nagy örömmel fogadták a motorosok Európa-szerte is, hiszen sokoldalú konstrukciójának köszönhetően minden szerepkörben tökéletes alakítást nyújt. 

A márka mérnökei azóta is folyamatosan tökéletesítik a típust, s minden egyes modellfrissítésnél messze felülmúlják a vásárlók elvárásait. Egy valami nem változott az évek során: a Forza 350 megmaradt sportos, GT-jellegű robogónak, ami vígan ellavírozik a városi forgalomban, ugyanakkor hosszabb utakra is alkalmas. 

A modell alapjául szolgáló Forza 300 2004-ben megkapta a Honda S MATIC névre keresztelt, elektronikusan szabályozott, folyamatosan változó áttételű CVT-erőátvitelt és a tolvajok dolgát megnehezítő  okos kulcsot, és nagyobb ülés alatti poggyászteret alakítottak ki a szakemberek, amelyben már két teljes értékű, zárt bukósisak is elfér. Az már csak hab volt a tortán, hogy a továbbfejlesztett PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek hála üzemanyag-fogyasztása is számottevően csökkent. 

Egy évvel később, 2005-ben a kényelmet és a biztonságot is fokozták. Olyan luxusfelszerelésekkel gazdagodott a modell, mint a fedélzeti hangrendszer, ráadásul optimalizálták az S MATIC erőátvitelt és ABS-szel társított, kombinált fékrendszert állítottak a pilóta szolgálatába. Aztán 2016-ban ismét nagyot lépett előre a Forza 300. Alkotói új, „beleülős” építésmódot dolgoztak ki, ami két személynek is teljes kényelmet biztosít, méghozzá nagy sebességnél is. 

2018-ban egy minden porcikájában megújult, könnyebb, kisebb, okosabb és sportosabb Forza 300-at üdvözölhettünk, ami megtartotta legjobb GT-s tulajdonságait és büszkén állhatott rendkívül sikeres kistestvére, a Forza 125 mellett. 2021 újabb jelentős mérföldkőnek bizonyult: a Forza 300-ból Forza 350 lett. Gyorsabbá, praktikusabbá és vonzóbbá vált, s természetesen legújabb műszaki megoldásaival tette hatékonyabbá a Honda. 

Hogy továbbra is tökéletesen megfeleljen az igényeknek, a 2025-ös modellévet frissített formában köszönti a Forza 350. Magasabb szintre emelték használati értékét, valamint új tónusokkal és egy lenyűgöző, Special Edition névre keresztelt, exkluzív színösszeállítással bővítették a fényezések választékát. 

Áttekintés 

A kifejezetten karcsú, stílusos, aerodinamikailag is hatékony Forza 350 tervezőit a modellcsalád zászlóshajója, a Forza 750 ihlette. Legszembetűnőbb eleme kétségtelenül a szemet gyönyörködtető fényszóróval izgalmasabbá tett fejidom, hiszen nagy műgonddal rajzolt vonalaival már messziről hirdeti, hogy sportos, céltudatos prémiumrobogóval állunk szemben. A masszív acélváz, a 33 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla, a kettős hátsó rugóstag és a 15”, illetve 14”-os kerékgarnitúra magabiztosan kezelhetővé teszi a modellt, és úttartását is a legmagasabb szintre emeli. 

A 2025-ös évet új, 5”-os, kristálytiszta, ösztönösen használható TFT-műszeregységgel kezdi meg a modell, amit egyszerűsített kormánykapcsolókkal kezelhet a pilóta és a Honda RoadSync alkalmazás segítségével okostelefonjával is összekapcsolhat. Igen hasznos a kesztyűtartóba épített, hordozható eszközök töltésére szolgáló USB-C-aljzat, valamint a két sisak befogadására alkalmas, ülés alatti tárolórekesz is, amelyet 2025-től már belső lámpa világít meg. 

A 330 cm3-es motor a teljes fordulatszám-tartományban rendkívül erős, csúcsteljesítménye 29,2 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 31,5 Nm, végsebessége pedig 137 km/h. Hogy teljesítse az Euro 5+ károsanyag-kibocsátási előírásokat, új ECU-beállításokat, katalizátort és kipufogórendszert kapott, valamint kén-dioxid-érzékelővel látták el. 

A Forza 350 vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak 2025-ben: 

  •  **ÚJ** Carnelian Red Metallic (metálpiros)
  • Pearl Falcon Gray (gyöngyház-szürke)
  • Pearl Nightstar Black (gyöngyházfekete)
  • Matt Pearl Cool White (gyöngyházfehér) 

A Forza 350 Special Edition az alábbi színben lesz elérhető 2025-ben:

  •  Matt Cynos Gray Metallic (metálszürke) piros grafikával és varrásokkal  

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!