Honda NT1100 – A túramotorozás új korszaka
- Elegáns stílusú idomzat, kiváló aerodinamikai teljesítmény, rendkívüli kényelem
- 1084 cm3-es, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres, nyolcszelepes erőforrás
- 104 Nm a legnagyobb forgatónyomatéka, 102 LE a csúcsteljesítménye – ez utóbbi megegyezik a CRF1100L-ével
- 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa villa és hidraulikusan állítható rugó-előfeszítésű központi rugóstag
- Alapfelszereltség a sebességrögzítő automatika (tempomat), a fűthető markolat és a nagyméretű oldaldobozok, az USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány
- Öt lépésben állítható magasságú és dőlésszögű plexi alsó-felső légterelővel
- 3 gyári és 2 személyre szabható teljesítményleadást felkínáló üzemmód
- Háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC)
- Háromfokozatú egykerekezés-gátló (Wheelie Control)
- 6,5”-os, érintőképernyős TFT-műszeregység Apple CarPlay®- és Android Auto®-funkcióval
- A 6-fokozatú DCT-erőátvitellel is megrendelhető a modell
Manapság sok motoros olyan motorra vágyik, ami kimagasló teljesítményű, könnyedén kezelhető, hosszú utakon is nagyon kényelmes és a mai kor technikájának megfelel, de nem feltétlenül azonosítható „a kaland” motorral csak stílusában hasonló. Egy egyszerű túramotort szeretnének, de gazdag felszereltségi listával és a sportosság minden előnyével, olyat, amivel a tulajdonosa hatékonyan megoldhatja a hétköznapi ingázást, ugyanakkor bármikor elmehet vele egy hosszabb útra, akár egyedül, akár kettesben.
Az új NT1100 pontosan ez az a motor. Kényelmes – az ülésmagasság 820 mm – mozgékony, élvezetes, ez az ÚJ TÚRAMOTOR, melynek célja, hogy örömmel töltse el egyrész az idősebb generációhoz tartozó vérbeli túramotorosokat, másrészt a fiatalabb nemzedéket, akik kategóriát szeretnének váltani. Az új modell a nagysikerű CRF1100L Africa Twin vázára, illetve erőforrására épül, és csupa olyan tulajdonsággal ruházták fel, ami elengedhetetlen a változatos szerepkör betöltéséhez.
Az aerodinamikailag kiváló teljesítményt nyújtó, a hosszú, kényelmes túrákra tervezett, vadonatúj, karcsú, elegáns és praktikus NT1100 a 3 színben érhető el – Matt Carbonium Grey Metallic, Pearl Glare White, Graphite Black. Az 5 lépésben állítható – alsó és felső légterelővel ellátott – plexi védi hatékonyan védi a motorost rövidebb és hosszabb utakon egyaránt.
Miért praktikus? Alapfelszereltség a két nagyméretű oldaldoboz, amibe sok minden elfér, valamint a sebességrögzítő automatika (tempomat), a fűthető markolat, az USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány. A világításról LED-egységek gondoskodnak, a jobb láthatóság érdekében nappali menetfény, valamint önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó is helyet kapott a motoron.
Bátran kijelenthetjük, hogy az NT1100 megbízható, strapabíró alapokra épül, hiszen a CRF1100L Africa Twin vázát és csavarkötéssel rögzített segédvázát kapta meg. Showa első villáját 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos, fordított teleszkópokból állították össze, rugóútja 150 mm és állítható a rugó-előfeszítés; a hátsó hidraulikusan állítható. Ami a fékrendszert illeti, 310 mm-es tárcsákat találunk az első keréken, ezeket négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre, míg az abroncsok mérete 120/70 R17 és 180/55 R17.
Az újdonság kéthengeres erőforrása az Africa Twinből érkezett, csúcsteljesítménye azonos és legnagyobb forgatónyomatéka csupán 1 Nm-rel kevesebb: 102 LE és 104 Nm. A fejlesztés során átdolgozták a nyolcszelepes hajtómű légbeömlőjét és kipufogórendszerét, ezáltal még egyenletesebbé vált a gyorsítás és alacsony fordulatszámon is lenyűgöző bariton árad a dobból. Kiemelkedő teljesítménye és dinamizmusa dacára az NT1100 fogyasztása nem megy a fogyasztás rovására, legalább is erről árulkodik, hogy a 20 literes üzemanyagtartályt teljesen föltöltve tankolva 400 km-t tehetünk meg egyhuzamban.
2009-ben jelent meg a dupla kuplungos erőátvitel a Honda VFR1200F-en, s azóta több mint 200 ezer DCT-vel felszerelt Honda motorkerékpár rója Európa útjait. A vadonatúj NT1100 modell természetesen elérhető mind manuális, mind pedig DCT váltóval azok számára, akik igazán kedvelik a hatékony és kifinomult váltásokat.
Az NT1100 elektronikai csomagja igencsak gazdag, hiszen tartalmazza – a kipörgésgátló esetében – 3 előre beállított (Városi, Eső, Túra), valamint 2 személyre szabható Felhasználó üzemmódot, a 3 fokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozót (HSTC) valamint a szintén 3 fokozatú egykerekezés-gátlót (Wheelie Control). A 6,5”-os, nagy fényerejű, színes, érintőképernyős TFT-műszeregység testreszabható kijelzővel kápráztatja el a tulajdonosát. Apple CarPlay®- és Android Auto®-funkciójának, továbbá Bluetooth-kapcsolatának köszönhetően az okostelefon szolgáltatásai a TFT-kijelzőn keresztül is elérhetőek.
Az NT1100 gazdag műszaki tartalmával, sokoldalúságával, praktikusságával és kényelmével járul hozzá a Honda egyedülálló széles és változatos motorkerékpár-kínálatához.
A motor részletes bemutatását IDE KATTINTVA olvashatod el!