Honda X-ADV erőforrás
- Az elektronikus gázmarkolattal felszerelt erőforrás csúcsteljesítménye 43,1 kW legnagyobb forgatónyomatéka 69 Nm
- A károsanyag-kibocsátás megfelel az EURO 5-ös előírásoknak, az üzemanyag-fogyasztás 3,6 l/100 km
- 35 kW-os, A2-es vezetői engedéllyel vezethető változat is szerepel a kínálatban
Az X-ADV folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja kimagasló teljesítményről tesz tanúbizonyságot az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre, s mivel valamelyest előredöntötték a Honda szakemberei, még alacsonyabbra került a tömegközéppont.
A módosított, hengerenként eltérő szelepvezérlésnek, az elektronikus gázmarkolatnak és a kipufogórendszernek köszönhetően a csúcsteljesítmény és akár 7000 f./percre is felpörgethető az egység. Emelkedett és már 5000 f./perc felett is ámulatba ejtő tolóerővel örvendeztet a forgatónyomaték, így minden helyzetben rugalmas a megújult X-ADV.
A – 6750 f./percnél jelentkező – csúcsteljesítmény 43,1 kW (58,62 LE), a legnagyobb forgatónyomaték 69 Nm (4750 f./percnél). 30 km/óráról gyorsítva az X-ADV 1,7 másodperc alatt tesz meg 20, illetve 3,2 mp alatt 50 métert.
A modell 35 kW-os változatban elérhető, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják az X-ADV képességeit. Amennyiben a motor vásárlását követően megszerzik a korlátlan vezetői engedélyt, a fojtószelepház cseréjével és az ECU átprogramozásával bármikor kivehetik a „fojtást” a Honda márkaszervizek.
A kifinomult járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja, méghozzá anélkül, hogy a szokatlan gyújtássorrendből, illetve a 270˚-os főtengely-elékelésből fakadó, pulzáló kipufogóhangot befolyásolná. Bárhogy is, a furat 77 mm, a löket 80 mm, és bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek: a vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengelyek pedig az olajpumpát is forgatják. Az alkatrészek számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható motorkonstrukciót létrehozni.
Az X-ADV rendkívül takarékos: fogyasztása csupán 3,6 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Hatékonysága a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul, ezt bizonyítja, hogy a 13,2 literes üzemanyagtartály tartalmával akár 366 km is megtehető.
Erőforrás és elektronika
- Az üzemmódkapcsoló 3 gyári és 1, a felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel
- A kifinomult vezérlőelektronikával felvértezett Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) 3 szintlépcsőben állítható
Hogy minden helyzetben ideális legyen a működés, összesen 5 menetüzemmód áll a pilóta rendelkezésére, ezek közül a bal oldali kapcsolókonzollal válaszhat.
ÁLTALÁNOS állásban középszintre áll be a teljesítményleadás, a motorfék és a HSTC, az ABS ellenben a legmagasabb fokozatban működik.
SPORT programra kapcsolva agresszív a teljesítményleadás és a motorfék, alacsony szinten avatkozik be a HSTC, az ABS pedig legmagasabb fokozatban teszi a dolgát.
ESŐ üzemmódnál óvatos teljesítményleadás és motorfék jellemzi a motorkarakterisztikát, míg a HSTC és az ABS természetesen a legmagasabb fokozatra vált.
MURVA, azaz Gravel programra kapcsolva nagy teljesítmény és erős motorfék jellemzi a működést, a HSTC és az ABS pedig alacsony szinten avatkozik be
FELHASZNÁLÓ beállításnál a pilóta maga határozhatja meg, hogy alacsony, közepes vagy magas szintű legyen a teljesítményleadás, a motorfék és a HSTC.
A rendszer sokkal finomabban kalibrálható, ugyanis elektronikus gázmarkolatot kapott a modell, és immáron kettő helyett három HSTC-üzemmód közül választhat a pilóta.
- szint: minimális kipörgést enged a hátsó keréknek (pl. murván vagy sárban), méghozzá kevesebbet, mint az elődmodellnél.
- szint: ez az alapbeállítás. Fokozza a tapadást, ezáltal magabiztossá teszi a pilótát átlagos időjárási és útviszonyok közepette.
- szint: maximális tapadást garantál csúszós útfelületen.
A HSTC természetesen ki is kapcsolható.
HALLGASS EXKLUZÍV HONDA PODCASTOKAT IDE, VAGY IDE KATTINTVA!