Honda X-ADV (Modellév: 2022)

2022 HONDA X-ADV

Összegzés: A korábbi évben modellfrissítésen átesett a Honda kategóriateremtő kalandmotorja, az X-ADV – takarékos erőforrás, szélesebb fordulatszám-tartomány és módosított váltófokozat-áttétel – , a megszokottak mellett, jövőre 3 új színben is elérhető. Természetesen a négyállású üzemmódkapcsolóval társított elektronikus gázmarkolat vagy a Honda Állítható Nyomatékszabályozója (HSTC), az USB-aljzattal ellátott központi tárolórekesz, nappali menetfény LEDfényszórói mind az alapfelszereltség része akárcsak az 5″-os LCD-műszeregység, melynek kezelését a Honda Smartphone Voice Control (HSVC) rendszer könnyíti meg. 

Bevezetés

Minden mérnöki igyekezet ellenére meglehetősen ritka, hogy egy friss gondolkodásmód teret nyerjen a motorkerékpárok világában, de a Honda elkötelezett híve az innovációknak. Ezt bizonyítja, a 2016-ban bemutatásra került, merőben szokatlan, teljesen új koncepciót megtestesítő X-ADV.

Milyen folyamat vezetett megalkotásához? Tervezése tulajdonképpen nem is volt túl bonyolult. A japán cég munkatársai egy praktikus, kiemelkedő használati értékű mindenest vettek alapul, ezt ruházták föl a kalandmotorok legjobb tulajdonságaival, olyan elemeket átemelve, mint a felegyenesedett üléspozíció, a széles látómező vagy a kiváló terepképesség. Ebbe oltották bele az ingázó motorok tipikus személyiségjegyeit, azaz a könnyedséget, az egyszerű kezelhetőséget, a kényelmet és a nagy szállítókapacitást.

Az eredmény egy egyedi, ámde sokoldalú, hétköznapokon és hétvégéken egyaránt kompromisszumok nélkül használható, elképesztően izgalmas – nagyrobogóként és motorkerékpárként is aposztrofálható – modell, amit az SUV-k stílusával fűszereztek meg az alkotók. Prémium összetevőinek, erős motorjának és sokoldalú futóművének köszönhetően otthonosan mozog a nagyvárosokban, ugyanakkor a legvadabb vidéki kalandoktól sem riad vissza. Ez a kettősség egyedülálló a piacon.

Az X-ADV kifejezetten az európai vásárlóközönség igényeit figyelembe véve készült, ami nem más, mint a szabadság megtestesülése és napról napra arra ösztökéli pilótáját, hogy fedezze föl a világot és éljen át új élményeket. Nem csoda, hogy hatalmas siker lett az öreg kontinens országaiban. Különleges (terep)képességeiről árulkodik az is, hogy Renato Zocchi motorversenyző tavaly elhódította a Gibraltar Rally 2. géposztályának trófeáját.

Persze az X-ADV fejlesztése nem állt le, a 2021-es modellévet erősebb motorral, kisebb menetkész tömeggel, stílusosabb idomzattal és még magasabb használati értékkel kezdte meg. Ez azt jelenti, hogy még vonzóbb és ütősebb lett, a sikersztori tehát folytatódhat.

Áttekintés

A korábbi modelfrissítés teljeskörű volt. A szelepvezérlés, valamint a szívó- és kipufogóoldal optimalizálásának eredményeként 4,08 LE-vel nőtt a csúcsteljesítmény, 600-zal emelkedett a legnagyobb fordulatszám, a károsanyag-kibocsátás szintje pedig már az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. A rövidebben áttételezett első, második, illetve harmadik váltófokozat dinamikusabb gyorsulást szavatol, míg a hosszabb negyedik, ötödik és hatodik az alacsonyabb fogyasztást és a pihentetőbb, kisebb fordulatszámon abszolvált autópálya-szakaszokat szolgálja.

Hála az üzemmódkapcsolóval társított elektronikus gázmarkolatnak (Throttle by Wire, TBW), öt karakterisztika (ESŐ, ÁLTALÁNOS, MURVA, SPORT ÉS FELHASZNÁLÓ) közül választhat a vezető, és ezentúl a Honda Állítható Nyomatékszabályozót (HSTC) is percízebben kalibrálhatja, ugyanis 3 szinten állítható a beavatkozás mértéke. A dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) kapcsolásainak időzítése mindig az aktuális menetüzemmódhoz igazodik, minden adott tehát a biztonságos, élvezetes motorozáshoz.

További jó hír, hogy az új váz és a részletekbe menő optimalizálás 1 kg-os tömegcsökkenést hozott és nem maradt régi az idomzat sem. Az új, agresszívebb formavilágot nappali menetfénnyel kiegészített LED-fényszórók varázsolják látványosabbá, pontosan, mint a CRF1100L Africa Twin esetében.

Azért, hogy a kisebb termetűek lába is könnyedén talajt foghasson, a nyereg széleit lekerekítették, hogy több holmi elférjen az ülés alatti tárolórekeszben megnövelték a méretét és USB-aljzatot is elhelyeztek benne az okostelefonok töltése miatt. A rögzítőfék áthelyezésével a jobb oldali kapcsolókonzolra még kényelmesebb lett a motor kezelése és kesztyűtartó kialakítására is lehetőség nyílt. Egy folyadékkristályos műszeregység került az X-ADV-re, amelynek használatát a hangutasításokkal vezérelhető Honda Smartphone Voice Control rendszer teszi pofonegyszerűvé.

A 2022-es X-ADV-t az alábbi színekben rendelhetik meg a vásárlók:

Matt Ballistic Black Metallic **ÚJ**

Matt Iridium Grey Metallic **ÚJ**

Harvest Beige **ÚJ**

Pearl Deep Mud Grey

Grand Prix Red