Honda X-ADV (Modellév: 2023)

The X-ADV, NC750X, Forza 750 and NT1100 receive contemporary new colours for 23YM

Összegzés: Az X-ADV új utat nyitott a motorozásban, mivel egyedülálló módon ötvözte a kétkerekűek kalandmotoros képességét a nagyméretű robogók praktikusságával. A gazdag alapfelszereltség között szerepel a négyállású üzemmódkapcsolóval társított elektronikus gázmarkolat (Throttle By Wire, TBW), a Honda Állítható Nyomatékszabályozója (HSTC, 3 fokozat), az USB-aljzattal ellátott 22 literes központi tárolórekesz, nappali menetfény LEDfényszórói, az 5″-os TFT-műszeregység, melynek kezelését a Honda Smartphone Voice Control (HSVC) rendszer könnyíti meg. 

A 2023 modellévben az új, sportos Shasta White fényezés Európa-szerte biztosan felkelti a motorosok figyelmet.

Bevezetés

Minden mérnöki igyekezet ellenére meglehetősen ritka, hogy egy friss gondolkodásmód teret nyerjen a motorkerékpárok világában, de a Honda elkötelezett híve az innovációknak. Ezt bizonyítja, a 2016-ban bemutatásra került, merőben szokatlan, teljesen új koncepciót megtestesítő X-ADV.

Milyen folyamat vezetett megalkotásához? Tervezése tulajdonképpen nem is volt túl bonyolult. A japán cég munkatársai egy praktikus, kiemelkedő használati értékű mindenest vettek alapul. Ezt ruházták föl a kalandmotorok legjobb tulajdonságaival, olyan elemeket átemelve, mint a felegyenesedett üléspozíció, a széles látómező vagy a kiváló terepképesség. Ebbe oltották bele az ingázó motorok tipikus személyiségjegyeit, azaz a könnyedséget, az egyszerű kezelhetőséget, a kényelmet és a nagy szállítókapacitást.

Az eredmény egy egyedi, ámde sokoldalú, hétköznapokon és hétvégéken egyaránt kompromisszumok nélkül használható, elképesztően izgalmas – nagyrobogóként és motorkerékpárként is aposztrofálható – modell, amit az SUV-k stílusával fűszereztek meg az alkotók. Prémium összetevőinek, erős motorjának és sokoldalú futóművének köszönhetően otthonosan mozog a nagyvárosokban, ugyanakkor a legvadabb vidéki kalandoktól sem riad vissza. Ez a kettősség egyedülálló a piacon.

Az X-ADV kifejezetten az európai vásárlóközönség igényeit figyelembe véve készült, ami nem más, mint a szabadság megtestesülése és napról napra arra ösztökéli pilótáját, hogy fedezze föl a világot és éljen át új élményeket. Nem csoda, hogy hatalmas siker lett az öreg kontinens országaiban. Különleges (terep)képességeiről árulkodik az is, hogy Renato Zocchi motorversenyző 2019-ben ezzel a modellel hódította el a Gibraltar Rally 2. géposztályának trófeáját.

Persze az X-ADV fejlesztése nem állt le. A 2021-es modellévet erősebb motorral, kisebb menetkész tömeggel, stílusosabb idomzattal és még magasabb használati értékkel kezdte meg. Ez azt jelenti, hogy vonzóbb és ütősebb lett, a sikersztori tehát folytatódhat.

Tavaly az X-ADV volt a Honda második legkelendőbb 350 cm3 feletti motorkerékpárja, amelyet csak, a szintén dinamikus, CB650R előzött meg.

A sportos új színválasztékának bevezetésével az X-ADV tovább erősíti pozícióját, mint az egyik legmenőbb és legkívánatosabb kétkerekű, amely ma Európában kapható.

Áttekintés

Az X-ADV folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja kimagasló teljesítményről tesz tanúbizonyságot az alsó és középső fordulatszám-tartományban. A kalandra termett kétkerekű csúcsteljesítménye 43,1 kW, lenyűgöző 69 Nm forgatónyomatékkal. Az elektronikus gázmarkolat (Throttle By Wire, TBW) 4 alapértelmezett motoros üzemmódot és egy egyénit (USER) kínál, a Honda Állítható Nyomatékszabályozójánál (Honda Selectable Torque Control, HSTC) a kifinomult beavatkozás mértéke 3 szinten állítható. Természetesen az X-ADV rendelkezik a Honda által kifejlesztett duplakuplungos sebességváltóval (DCT), ) kapcsolásainak időzítése mindig az aktuális menetüzemmódhoz igazodik, így minden adott tehát a biztonságos, élvezetes motorozáshoz.

A változó vastagságú, tömegű és szakítószilárdságú acélcsövekből összeállított szerkezet könnyebb lett 2021-re és nem maradt régi az idomzata sem. Elől 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok, hátul pedig alumínium Pro-Link himbarendszer található. Az első 17”, hátsó 15”-os felnik ráfjait rozsdamentes küllők kötik össze a kerékaggyal, igazodva az X-ADV terepes küldetéséhez és kényelemorientált koncepciójához. A fékezésről a radiálisan rögzített négydugattyús féknyergek gondoskodnak.

Az új, agresszívebb formavilágot ugyan olyan nappali menetfénnyel (Daytime Running Lights, DLR) kiegészített LED-fényszórók varázsolják látványosabbá, mint, amit a CRF1100L Africa Twin modellnél alkalmaztak a Honda mérnökei – így javítva a többi közlekedő számára a láthatóságot.

Azért, hogy a kisebb termetűek lába is könnyedén talajt foghasson, a nyereg széleit lekerekítették és hogy több fontos holmi elférjen az ülés alatti 22 literes tárolórekeszben, melyben egy USB-aljzatot is elhelyeztek az okostelefonok töltése miatt.

A TFT – műszeregység használatát a hangutasításokkal vezérelhető Honda Smartphone Voice Control rendszer teszi pofonegyszerűvé.

A 2023-as modellévű X-ADV a következő színválasztékban lesz kapható a Honda márkakereskedéseiben:

**ÚJ** Shasta White grafitfekete díszítéssel.

Matt Ballistic Black Metallic új grafitfekete díszítéssel.

Matt Iridium Grey Metallic, új grafitfekete díszítéssel.

Pearl Deep Mud Grey új grafitfekete díszítéssel.

HALLGASS TOVÁBBI EXKLUZÍV HONDA PODCASTOKAT IDE, VAGY IDE KATTINTVA!