A hosszútávú világbajnokság a hibrid technológia tökéletes fejlesztőműhelye
A TOYOTA GAZOO Racing részt vesz a 2018-19. évi FIA WEC hosszú távú világbajnokságban, miután megerősítette azon elhatározását, hogy motorsport tevékenységein keresztül fejleszti tovább hibrid hajtáslánc technológiáját.
Miután közzétették a következő évadra vonatkozó LMP1-es szabályozásokat – amelyek kialakításában a környezetbarát hibrid technológia élharcosaként a Toyota aktív szerepet vállalt –, a márka úgy döntött, a TS050 HYBRID versenyautók a 2018-19. évadban mindenképpen folytatják a küzdelmet a WEC bajnokságban. A WEC projekt hozzájárult a Toyota azon globális törekvéséhez, hogy mind jobb autókat gyártson, különös tekintettel a hibrid hajtásláncok fejlesztésére, aminek kedveztek a gyártók számára innovációs szabadságot engedő szabályozások. A 2012-es Toyota LMP1 versenyautókhoz viszonyított, 35 százalékos fogyasztás-csökkentés hátterében álló, alapvető technológia például elősegíti a Toyota közúti gépjárműveinek folyamatos fejlesztését. A technológia mellett a WEC projekt azzal is hozzájárult a mind jobb autók gyártására vonatkozó cél megvalósításához, hogy lehetővé tette a közúti hajtásláncokat tervező mérnökök tudásának és tapasztalatának továbbfejlesztését. A projekt útnak indítását követően közúti autókat tervező mérnököket osztottak be a WEC csapat mellé, hogy a rendkívül versenynyomás alatt új folyamatokat és munkamódszereket sajátíthassanak el.
„Több mint száz év telt el az automobil feltalálása óta. A villamosítás, az automatizálás és egyéb fejlesztési irányok hatalmas léptékű változásokat ígérnek; ezek küszöbén minden erőmmel igyekszem gondoskodni arról, hogy az autók az elkövetkező száz évben is örömöt okozzanak vezetőiknek.” – fogalmaz Akio Toyoda, a versenycsapat és a Toyota világszintű elnöke.
„2012-ben hibrid technológiával felszerelt versenyautókat indítottunk az FIA WEC hosszú távú világbajnokságon, és ennek keretében a Le Mans-i 24 órás versenyen. Magától értetődő módon az volt az elsődleges célunk, hogy mindenki másnál gyorsabbak legyünk, és nyerni tudjunk. Autóink megalkotásakor azonban ennél többre törekedtünk. Nem csupán azok környezetvédelmi teljesítményét kívántuk javítani – az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és egyéb kapcsolódó fejlesztések révén –, de az is feltett szándékunk volt, hogy olyan hibrid autókat hozzunk létre, amelyek élvezetesen vezethetők, és amelyeket ezért tulajdonosaik a lehető leghosszabban szeretnének megtartani és használni. Tavaly először látogattam el személyesen Le Mans-ba, és hallottam, ahogy a nézők a Toyotának szurkolnak. És azt is hallottam, hogy sokan szeretnék, ha a Toyota a versenyautónkhoz hasonló hibrid sportautót kínálna. Én magam is szeretném, ha egy ilyen autót építhetnénk, véleményem szerint egy ilyen gépkocsi közelebb vihetne bennünket azon célunkhoz, hogy az autózás élménye a következő száz évben is megmaradjon.” – teszi hozzá az elnök.
„Az idei versenyen autóink rendkívül gyorsak voltak Le Mans-ban. Sebességüket azonban nem tudták azzal a fajta robusztussággal kombinálni, amely a 24 órás verseny teljesítéséhez nélkülözhetetlen. Mindenkinél jobban szeretnék olyan autókat kínálni ügyfeleinknek, amelyekben élmény az utazás és a vezetés, ám ráébredtem, hogy hosszú út áll még előttünk. Rendkívül szomorú, hogy vetélytársunk, akivel vállvetve tökéletesítettük Le Mans útjain az autóipari technológiákat, távozott a bajnokságból. A legfontosabb azonban nem változott: az FIA WEC hosszú távú világbajnokság, ahol különböző géposztályokba tartozó versenyautók egyszerre küzdenek a kategóriaelsőségért, és különösen Le Mans, ahol 24 órán át, részben közutakon zajlik a küzdelem továbbra is a legtökéletesebb tesztpálya azon célkitűzésünk megvalósításához, hogy autóink a következő száz évben is örömöt nyújthassanak ügyfeleink számára. Azok a mind jobb autók, amelyeket a Toyota tervezni és építeni kíván, itt, a motorsport extrém körülményei között valósulnak meg és válnak tökéletessé. Pontosan ezért tartunk ki motorsport tevékenységeink mellett, nem törődve a gazdasági környezet ingadozásaival. A TOYOTA GAZOO Racing a az idei évadban is folytatja részvételét ebben a bajnokságban. Mi pedig ugyanúgy építünk majd az itt megszerzett képességeinkre és technológiai tudásunkra, mint eddig, hogy ügyfeleinknek olyan élvezetesen vezethető autókat kínálhassunk, amelyeket örömmel használnak a lehető leghosszabban. Nagy örömünkre szolgálna, ha ennek során a továbbiakban is élvezhetnénk mindenki támogatását. Köszönöm szépen!” – zárja gondolatait Akio Toyoda.
A TOYOTA GAZOO Racing az FIA WEC hosszú távú világbajnokságon
A TOYOTA először 1983-ban vett részt az FIA Hosszú távú világbajnokságon (WEC), és ezt követően hosszú ideig aktív résztvevője volt ennek a motorsport-ágazatnak. A TOYOTA autói 1985 óta tizenkilenc alkalommal vettek részt a Le Mans-i 24 óráson, ahol legjobb eredményük öt darab második hely volt. A TOYOTA 2012-ben csatlakozott a feltámasztott WEC szériához, amelyben a TOYOTA Higashi-Fuji műszaki központjának (itt fejlesztik a hibrid hajtásláncot) a szakértelmét és a TOYOTA Motorsport GmbH futómű-fejlesztési tapasztalatát és infrastruktúráját egyaránt hasznosítják. A multinacionális csapatban dolgozó mérnökök a Toyota motorsport és hibrid részlegeiből érkeztek, és az itt megszerzett ismereteket, illetve itt kifejlesztett technológiákat később a közúti járművek fejlesztésében hasznosítják. A 2014-es év egyéni és konstruktőri világbajnokaként a Toyota 2012 óta 48 WEC futamon vett részt. Ezek során 14 alkalommal rajtolt az első helyről, és 16 futamgyőzelmet tudhat magáénak, míg pilótái összesen 41 alkalommal léphettek fel a dobogóra.