A Hyundai i30 N magával ragadó vezetési élménye

 

  • Az i30 N új korszakot jelent a Hyundai életében – az első nagyteljesítményű modellt képviseli az N-almárkán belül, mely mindenki számára izgalmas vezetési élményt nyújt.
  • Az N története: a Namyang-ban született és a Nürburgringben tökéletesített autón az “N” a kettős kanyart szimbolizálja, a Hyundai nagyteljesítményű autós fejlesztésének lényeges fázisát.
  • Erős: a négyhengeres, 2,0 literes T-GDI turbó motor 275 lóerőt és 353 Nm-es forgatónyomatékot biztosít, nagy érzékenységgel és lineáris teljesítménykibocsátással.
  • Nagyteljesítményű funkciók: elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű, elektronikusan vezérelt futómű, fordulatszám illesztés, indításvezérlés, nagyteljesítményű gumiabroncsok, köridő mérés és még sok más.
  • Magas szintű testreszabhatóság: öt különböző vezetési üzemmód, köztük az N és az Egyéni módok, amelyek különböző konfigurációkat kínálnak a kényelmes napi ingázástól a versenypálya teljesítményig.
  • Érzelemgazdag hangzás a változtatható kipufogó rendszernek köszönhetően
  • Valódi teljesítményre összpontosító formaterv: agresszív első és hátsó lökhárítók nagyobb légbeömlő nyílásokkal és jellegzetes piros kihúzással, aerodinamikus hátsó spoiler háromszög alakú féklámpával, kettős kipufogó dob, 18 és 19 hüvelykes kerekek, sportülések és a Hyundai Motorsport által ihletett Performance Blue karosszériaszín.

Az i30 N a Hyundai első nagyteljesítményű autója az N almárkán belül.

Az új generációs i30-asra épülő i30 N-t az alapoktól fejlesztették, így maximális vezetési élményt nyújt a mindennapi életben közúton és a versenypályán egyaránt. A Namyangban a Hyundai Motor koreai K+F központjában született,, a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő versenypályájának és a Hyundai tesztközpontjának otthont adó Nürburgringen tökéletesített autó az N logót viseli. Az N a sikánt, vagyis a kettős kanyart szimbolizálja, amelyet az alapos tesztelés során az i30 N sikeresen bevett, így bizonyította képességeit. Az i30 N-t a Hyundai Motorsport 2014 óta tartó WRC-tapasztalata inspirálta.
“A Hyundai i30 N-t abból a célból építettük, hogy maximális vezetési élményt nyújtsunk ügyfeleinknek egy elérhető, nagyteljesítményű csomagban” – nyilatkozta Albert Biermann, a vállalat nagy teljesítményű autóit fejlesztő részlegének ügyvezető alelnöke. “A nagyteljesítményű N modellekkel fokozni fogjuk márkánk vonzerejét olyan érzelemgazdag termékekkel, amelyek olyan emberek igényeit váltják valóra, akik szeretnek büszkén és boldogan, a motor hangját hallgatva vezetni a kanyarokban. Ezért mérjük a teljesítményt a percenkénti szívverés mérőszámával, azaz BPM-ben, nem pedig csak RPM-ben. ”
Az i30 N a Hyundai válasza arra az új fogyasztói igényre, amely a kompromisszumok nélküli innovációt és a teljesítmény orientált technológiát részesíti előnyben. Az Európában 2017 végéig a kereskedésekbe kerülő vadonatúj i30 N olyan embereknek készül, akik büszkén és boldogan szeretnének nagy teljesítményű autót vezetni. Az i30 modellcsalád részeként az i30 N egyedi jelleget és koherens, időtlen formatervet kapott – beleértve a Hyundai új márkajegyét, az elülső kaszkádos hűtörácsot, amelynek formáját az olvadt acél leömlő áradása inspirálta.

Érzelemgazdag

Az i30 N-t négy sarokpont alapján fejlesztették: kanyarodás, RPM helyett BPM, versenypálya-alkalmasság és kiegyensúlyozott teljesítmény. Az i30 N szereti a kanyarokat. A vezető a kormány mögé ül és máris gyorsabban ver a szíve. Ezért a fejlesztés során a BPM-re, azaz a sofőr percenkénti szívverésére még jobban figyeltünk, mint az RPM-re, a motor percenkénti fordulatszámára. Az i30 N maximálisan „érzi” a sofőrt, a vezetési élmény kiegyensúlyozott és maradéktalan.

Hangsúly az élményvezetésen

Az i30 N-t úgy fejlesztették ki, hogy megdobogtassa a vezető szívét, amikor a volán mögé ül. Ahelyett hogy csupán a műszaki adatokra fókuszálna, a Hyundai úgy döntött, hogy a vezetési élményt és a vezető percenkénti szívverését (BPM) emeli a középpontba, és nem kizárólag a percenkénti fordulatszámot (RPM) méri. Amikor a vezető gázt ad és kapcsolja a sebességfokozatokat, a fordulatszám-illesztési funkció (rev-matching) biztosítja, hogy az energia ne vesszen el, míg a túltöltés (overboost) funkció növeli a >>>