Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Megszerezte első dobogós helyét a Toyota a Zöld Pokolban

Posted on 2017.07.18. By AztaCARom

A TOYOTA GAZOO Racing megszerezte első dobogós helyezését a Nürburgring 6 órás futamon, a 2017-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) igencsak küzdelmesre sikerült negyedik fordulójában. A csapat kölni központjától mindössze 90 kilométerre fekvő Nürburgring minden autógyártó számára kemény diónak számít, így a nem mindennapi motorsport hagyományokkal rendelkező Toyota számára is komoly kihívásokat tartogatott.

A Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López által vezetett 7. rajtszámú TS050 HYBRID pole pozícióból rajtolhatott a legendás futamon, majd pedig – a csapat történetében először – dobogósként, harmadik helyen ért célba, hosszú időn át vezetve a mezőnyt, és beállítva a verseny legjobb köridejét is. A 8. rajtszámú autó (volánja mögött Sébastien Buemivel, Anthony Davidsonnal and Kazuki Nakajimával) műszaki problémákkal küzdött, és végül negyedik helyen végzett a futamon, amit a 2. rajtszámú Porsche nyert meg.

A futam a lehető legrosszabbul kezdődött a 8. autó számára, mivel Sébastien az üzemanyag-szivattyú meghibásodása miatt nem tudott normálisan elstartolni. Egy igen lassú kör után a pilóta arra kényszerült, hogy kiálljon a boxba egy új szivattyúért, amivel nyolc percet és öt kört veszített.

Miközben a pole pozícióból rajtoló Kamui lendületesen vezetett a nyitó szakaszban, Sébestien a mezőny végén autózott. Az élen komoly küzdelem alakult ki a vezetésért, de az első órában Kamui sikeresen maga mögött tartotta az őt támadó két Porschét, majd az első kiállása után José María ült a kormánykerékhez. 80 percnyi izgalmas harc után a 7. rajtszámú TS050 HYBRID visszacsúszott a harmadik helyre, de José továbbra is erős nyomás alatt tartotta az előtte haladókat. Amikor nekivágott a második szakasznak, mindössze két másodperccel volt lassabb az első helyezettnél. Ám a verseny során kiderült, hogy az aerodinamikai beállítások változása rossz hatással volt az autók teljesítményére; ennek okát a futam utáni alapos elemzések derítik majd ki. Ezek után nem látszott esélyesnek. hogy a Toyoták jobb pozíciót vívhatnak ki – hacsak nem történik valami a Porschénál –, így a két TS050 HYBRID pilótái arra összpontosítottak, hogy nyugodt autózással bebiztosítsák helyzetüket, és az ezzel járó értékes pontokat.

Kamui autója volt a harmadik, amely előtt meglobban a kockás zászló, így ő szerezte meg a csapat negyedik dobogós helyezését a szezonban, 1 perc 4,768 másodperccel célba érve a győztes mögött. A remek eredménynek köszönhetően a Toyota negyedikként szerepel a gyártók világbajnoki tabelláján, 39,5 ponttal a Porsche mögött. A 8. rajtszámú autó pilótái 30 pont hátránnyal állnak az egyéni bajnokság jelenlegi vezetői mögött. A mostani futam volt az utolsó európai verseny a WEC idei szezonjában. A csapat most Észak-Amerikába utazik, hogy szeptember 3-án Mexikóban, szeptember 16-án pedig Austinban álljon rajthoz, mielőtt kezdetét veszi a 2017-es évad ázsiai szakasza a három utolsó futammal.

„A Nürburgring újra kemény próba elé állított minket. A köridőnk jó volt, és eleinte élvezetes küzdelmet vívtunk a Porschéval, de a verseny során megváltozott az autó egyensúlya, ez pedig némi teljesítményveszteséggel járt. A mai futam gyakorlatilag a kármentésről szólt. Bízunk benne, hogy erősebbek leszünk a szezon hátralévő részében, amelynek helyszínei jobban is fekszenek a TS050 HYBRID-nek. Sikerült minimumra csökkenteni a lemaradásunkat a Porsche mögött, és a továbbiakban arra törekszünk, hogy tovább szűkítsük ezt a rést – és hogy eséllyel küzdhessünk a világbajnoki címért.” – fogalmaz Toshio Sato, a TOYOTA GAZZO Racing csapat elnöke.

Eredmények a Nürburgring 6 órás futamon:

1. #2 Porsche (Bernhard/Bamber/Hartley)               204 kör
2. #1 Porsche (Jani/Lotterer/Tandy)                        +1,606 s
3. #7 TOYOTA GAZOO Racing                              +1 perc 4,786 s
4. #8 TOYOTA GAZOO Racing                              +5 kör

5. #38 Jackie Chan ((Tung/Jarvis/Laurent)               +13 kör

6. #31 Rebellion (Canal/Senna/Albuquerque)            +14 kör

A TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságon

A Toyota először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), és ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a Toyota autói összesen 18 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és ötször végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a márka a Toyota visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a Toyota Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a Toyota Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a Toyota számos motorsport- és hybrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a Toyota 12 pole pozíciót és 13 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 34 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a Toyota az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte. A Toyotaa Motorsport GmbH a WEC projektben játszott szerepe mellett egyéb tevékenységeket is végez: többek közt a cég biztosítja az erőforrásokat a Toyota 2017-es visszatéréséhez a Rally Világbajnokságra, emellett pedig külső megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait. 

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:TOYOTA GAZOO Racing, Zöld Pokol

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Hyundai i30 N magával ragadó vezetési élménye
Next Post: …és jött a gödör

Kapcsolódó cikkek

  • Fotók érkeztek a tragikus balesetről Hírek
  • Ölöm ész bódottá van! Péntek óta megfelelő szinten a járatok kihasználtsága Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az E-mobilitás lehet az út a környezetbarát közlekedés felé? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Így öltött testet az új Toyota Land Cruiser Bemutató
  • Az erős szél miatt fakidőlések nehezíthetik hétvégén a közlekedést Hírek
  • MAN TGE 3.140-ek szállítják a palackos és cseppfolyós oxigént Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT