Hyundai i30 N

Közútra és versenypályára felkészítve

  • A Hyundai július 13-i leleplezése előtt még egyszer tesztelte az i30 N modellt – ezúttal a vezetési élmény tökéletesítése céljából..
  • A teljesítmény-hajszolásra tervezett i30 N a mindennapok maximális vezetési élményét nyújtja – közúton és versenypályán egyaránt
  • A fejlesztés során különös figyelmet kapott a kanyarképesség, a kiegyensúlyozott teljesítmény, valamint a versenypálya-alkalmasság, és mindezekhez az autó funkcióinak testreszabása.

 

A Hyundai további részleteket árult el az i30 N-ről, annak július 13-i leleplezése előtt. A vállalat N almárkához tartozó, első nagy teljesítményű autója befejezte utolsó fejlesztési szakaszát a Nürburgringen.

 
„Az i30 N fontos lépést jelent márkánk értékének megerősítése érdekében, érzelmekkel és kiemelkedő teljesítménnyel gazdagítva azt”, nyilatkozta Albert Biermann, a vállalat nagy teljesítményű autóit fejlesztő és tesztelő részlegének ügyvezető alelnöke. „Ez az autó arra született, hogy mindenki számára magával ragadó vezetési élmény nyújtson. Úgy terveztük, hogy a tulajdonosa büszke és boldog legyen nagy teljesítményű autója volánja mögött.”
 

Az i30 N fejlesztése során négy pillérre összpontosult a figyelem: a kanyarodási képességre, a vezető percenkénti szívverésére a percenkénti fordulatszám helyett (BPM az RPM helyett), a versenypálya-alkalmasságra és a kiegyensúlyozott teljesítményre.

A Nürburgringen, szélsőséges körülmények között tesztelt autó a Hyundai első nagy teljesítményű modellje, amely kiválóan fekszi az utat éles kanyarokban, ezáltal kiemelkedő kanyarodási teljesítményt nyújt.

Az i30 N fejlesztésekor célunk az volt, hogy megdobogtassa a vezető szívét, amikor a volán mögé ül. A Hyundai a vezetési élményt méri elsősorban: a sofőr percenkénti szívverése (BPM) számít, utána jön csak a percenkénti fordulatszám (RPM) és más műszaki paraméterek.

Tartósság és teljesítmény a versenypályán – az i30 N fejlesztési folyamatának két kulcsfontosságú eleme. A világ legkeményebb tartóssági tesztjén, az ADAC 24 órás versenyén a Nürburgringen, 10 ezer megtett km után bebizonyosodott, hogy a Hyundai nagy teljesítményű autója alkalmas a versenypályára is, és maximálisan megbízható a közutakon is. A járművezető preferenciái és az útviszonyok szerint állíthatók be az autó nagy teljesítményhez kapcsolódó funkciói, így biztosítva a kiegyensúlyozott vezetési stílust és kényelmes napi használatot minden vezetési körülményben.