Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Íme a vadonatúj Hyundai Nexo (Fotókkal, videóval)

Posted on 2018.01.11.2021.11.09. By Iroda Távirati

A Hyundai hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járművének következő generációja

 

  • A Hyundai megnevezte hidrogén-üzemanyagcellás technológiájának zászlóshajóját, a NEXO-t
  • Az új vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) része az automata parkolás és a sávtartó funkciók

A Hyundai  a CES 2018 sajtókonferenciáján jelentette be, hogy a vadonatúj, kifejezetten erre a célra fejlesztett hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járművének neve NEXO lesz, és fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS) mutatott be, amelyek kibővítik az autó önvezető (autonóm) képességeinek lehetőségeit. A NEXO a Hyundai egyre nagyobb öko-autó flottájának technológiai zászlóshajója és további jele annak, hogy a Hyundai a jövőben is nagy lendülettel építi az iparág legváltozatosabb hajtásláncú városi terepjáróinak (CUV) legváltozatosabb kínálatát.

 

A NEXO modell fog élen járni a Hyundai alacsony kibocsátású járművek kifejlesztésének felgyorsítására vonatkozó terveinek megvalósításában. A cégcsoport legújabb célkitűzése 18 környezetbarát modell bevezetése a világpiacon 2025-ig. Ez az új fejlesztési elképzelés egyúttal újabb lépés a Hyundai számára, hogy megvalósítsa végső célját, a tisztább környezet megteremtését környezetbarát járművek létrehozásával.

Holttér-figyelő monitor (BVM)

A Hyundai által alkalmazott holttér-figyelő monitor világelső technológia az iparágban. A vezető egy központi képernyő csoport képein láthatja sávváltás közben a NEXO kamerái által felvett, az oldalsó és hátsó kilátást közvetítő képet, bármely irányba kíván is sávot váltani. A rendszer széles látószögű környezetérzékelő monitorokat (SVM) használ a jármű mindkét oldalán, amelyekkel a hagyományos visszapillantó tükörben nem látható holttér is megfigyelhető. A Hyundai az első olyan autógyár, amely a vezetők számára a jármű mindkét oldaláról közvetít videó felvételt.

 

Sávtartó asszisztens (LFA) és Autópálya asszisztens (HDA)

A sávtartó asszisztens a Hyundai számára teljesen új technológia, ami a NEXO-ban fog bemutatkozni. Az LFA automatikusan igazít a kormánykeréken, hogy segítsen a járművet a haladási irány szerinti forgalmi sáv közepén tartani. Az LFA 0-145 km/óra sebességig képes a NEXO-t a sáv közepén tartani autópályán és városi utakon egyaránt. Ha a Hyundai autópálya asszisztensével együtt alkalmazzák (Highway Driving Assist, HDA), amely a biztonságos haladás érdekében érzékelőket és térkép adatokat használ, illetve automatikusan a sebességkorlátozáshoz igazítja a jármű sebességét, a vezetők nagy távolságokat tehetnek meg még nagyobb kényelemben és a biztonságban.

 

Távvezérlésű (távirányítós) intelligens parkoló asszisztens (RSPA)

Az RSPA lehetővé teszi a NEXO számára, hogy automatikusan leparkoljon, vagy kiálljon egy parkolóhelyről vezetővel vagy anélkül. Az RSPA akár önállóan hátramenetben is be tud állni a NEXO-val a parkolóhelyre, a vezetőnek csak egy gombot kell megnyomnia. Akármilyen szűk helyre is kell beállni, a NEXO vezetői teljes magabiztossággal és pontossággal képesek lesznek rá.

 

A Hyundai NEXO 

„A hidrogén a kulcsa a fenntarthatóbb társadalom építésének. A Hyundai Motor Company már eddig is vezető szerepet töltött be a hidrogén-technológia területén a hidrogén-üzemanyagcellás Tucson modell bevezetésével” mondta Dr. Woong-chul Yang, a Hyundai Motor Company elnökhelyettese. „Büszke vagyok rá, hogy földmentő törekvésünk újabb eredményeként a mai napon bemutathatom Önöknek hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműveink második generációját, amely egyesíti magában legfejlettebb technológiáinkat.”

 

A NEXO a Hyundai kereskedelmi forgalomban is kapható hidrogén üzemanyagcellás elektromos járműveinek második generációja, amely 2018 elejétől lesz kapható bizonyos piacokon szerte a világon. A nagysikerű Tucson FCEV továbbfejlesztésével a NEXO immár megközelítőleg 595 kilómétert tud megtenni egyetlen töltéssel (NEDC becslés), 170 kilométerrel többet, mint elődje. Gyorsulása és teljesítménye is megnőtt, ezzel az összteljesítménye is nagyobb lett.

 

A NEXO-t szélsőséges környezeti körülmények és hőmérsékleti viszonyok melletti működésre tervezték, és tesztelése során bebizonyosodott, hogy a jármű képes -28°C-os hőmérsékleten eltöltött éjszakát követően is beindulni. A NEXO hidegindulási képessége kevesebb mind 30 másodperc, amivel az iparágban vezető hellyel dicsekedhet és az üzemanyagcellás rendszer is hamarabb melegszik fel a legnagyobb teljesítmény eléréséhez. A NEXO-nak kiváló a hűtőképessége, meredek lejtőkön és 49 °C-ot meghaladó hőmérsékleten is.

 

A levegő adagoló rendszeren végzett fejlesztések, a nagy magasságokban is elérhető teljesítmény, a tankolás, valamint az összesített hatásfok és gazdaságos üzemanyag felhasználás a NEXO-t egy teljesen új kategóriába helyezi. Mindezeken túl a NEXO a dízel üzemű járművekhez képest nagyobb tartóssággal és nagyobb teljesítmény sűrűséggel rendelkezik.

 

Célorientált tervezés

Ez az első alkalom, hogy a Hyundai hidrogén-üzemanyagcellás járművét célorientáltan tervezték és építették meg. Ez a szerkezet egyebek mellett az alábbi előnyökkel rendelkezik:

  • Könnyebb súly
  • Jobb teljesítmény/súly arány
  • A Tucson FCEV-nél jobb gyorsul 0-100 km/óra sebességre
  • Tágasabb az utastér
  • Lehetővé vált az akkumulátor áthelyezése a csomagtartóba
  • A hidrogén-üzemanyagcellás rendszer jobb elrendezése

 

A NEXO vs. Tucson hidrogén-üzemanyagcellás rendszerének kialakítása

  • A NEXO üzemanyagcella telepe és akkumulátora nagyobb nettó teljesítményt nyújt, ezért erősebb motort lehet vele meghajtani
  • A NEXO hajtáslánca könnyebb, elhelyezkedése jobb
  • Jobbak a hidrogén tárolására szolgáló tartályok

 

Fejlesztések a hajtásláncban

  • A NEXO hajtáslánca könnyebb és kevesebb helyet foglal el a Tucson FCEV-hez képest
  • Hatékonyabb
  • A modulok integrálása teljesebb
  • Kisebb
  • Könnyebb

 

Vezethetőség

  • A maximális gyorsulás 25%-kal növekedett a Tucson FCEV-hez képest
  • A NEXO 20%-kal hamarabb gyorsul 0-100 Km/órára, mint a Tucson FCEV
  • A NEXO-nak nagyobb forgatónyomatéka, mint a Tucson FCEV-nek

 

Hatótávolság

  • A NEXO-nak 40%-kal nagyobb a hatótávolsága, mint a Tucson FCEV-nek
  • A NEXO hatótávolsága a NEDC becslése szerint 595 kilométer, a Tucson FCEV 426 kilométeres hatótávolságához képest

 

Csendes és kényelmes vezetési jellemzők

  • A NEXO megtartotta a Tucson FCEV csendes és kényelmes vezetési jellemzőit
  • A NEXO minden mozgó alkatrésze a motortérben található, amely a zajokat erre az egy területre korlátozza

 

Tartósság

  • A NEXO ugyanolyan tartós, mint a hagyományos belső égésű motorokkal szerelt gépjárművek

 

Hidrogén tárolás

  • A NEXO tároló rendszere könnyebb, mint a Tucson FCEV rendszere
  • A NEXO tároló rendszere világelső a tárolási sűrűség terén
  • A NEXO öt percen belül feltankolható.

 

Összegzés

NEXOTucson FCEV
MéretekHossz (mm)46714409
Szélesség (mm)185.91821
Magasság (mm)16311656
Tengelytáv (mm)27892639
Teljesítmény135kW

Üzemanyagcella: 95kW

Akkumulátor:40kW

124kW

Üzemanyagcella: 100kW

Akkumulátor: 24kW

Motor120kW 

394,53 Nm forgatónyomaték

100kW

299,63 Nm forgatónyomaték

Gyorsulás 0 – 96 km/ó 9,5 másodperc12,5 másodperc
HatótávolságEU 595 km (becsült)426 km

* A NEXO fenti táblázatban szereplő specifikációi és technológiai részletei az adott piac függvényében változhatnak

 

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/01/09/hyundai-nexo-fcv-ces-en-mutatkozott/

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Fotókon az új kettesek
Next Post: Fotók és videó a Mercedes CES-en bemutatott informatikai rendszeréről

Kapcsolódó cikkek

  • Hátul is van ködlámpa! Használd, de ÉSSZEL! Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BudapestGO-ban vásárolt bérlettel 30 napig újra díjmentes a közösségi rollerek feloldása Ctrl+C - Ctrl+V
  • Baleset akadályozza a forgalmat a 6-os főúton Paksnál Hírek
  • Százötvenmillió forintos beruházással épült kerékpárút az Ormánságban Hírek
  • A Tevva együttműködik az Ecobattal az első élettartamú akkumulátorkezelés érdekében Ctrl+C - Ctrl+V
  • Baleset miatt lezárták a 8-as főutat Várpalotánál Hírek
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT