Így is lehet! Draskovics beismerte, hogy hibázott a BKK, hogy meghagyta a jegyvásárlás lehetőségét a 100E-re

Hibázott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), amikor nem szüntette meg a jegyvásárlás lehetőségét a jelenleg nem működő reptéri buszjáratra, ugyanakkor a 2013-2014-ben létrejött szerződési rendszer akadályozza a jogos igények kielégítését, ennek megváltoztatásán dolgoznak – reagált Draskovics Tibor, a BKK Zrt. igazgatósági elnöke Vitézy Dávidnak, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának levelére.


    A BKK nyilvánosan elismerte, hogy hibázott, a hibáért felelős vezető emiatt már nem is dolgozik a társaságnál. A vezérigazgató pedig intézkedett, hogy hasonló hiba a jövőben ne forduljon elő. A jegyek árát a BKK visszatéríti – írta Draskovics Tibor az MTI-hez hétfőn eljuttatott levélben.


    Vitézy Dávid vasárnap a közösségi oldalán tette közzé a Draskovics Tibornak írt levelét, amelyben az állt: a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a 100E autóbusz – koronavírus-járvány miatti – leállítása után – vagy éppen előzetesen – a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából.


    “A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból, és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették” – fogalmazott Vitézy Dávid, aki 2013-ban a BKK akkori vezetőjeként aláírta a 300 új jegyautomata telepítésére és üzemeltetésére vonatkozó, a T-Systems Magyarországgal kötött megállapodást.


    Draskovics Tibor válaszlevelében azt írta, hogy a BKK számára előnytelenek a 2013-14-ben megkötött, a jegyértékesítő automaták üzemeltetésére vonatkozó szerződések.


    “A budapesti közösségi közlekedés meghatározó rendszereinek informatikai háttere ugyanis – az Ön döntései nyomán – nincs a BKK közvetlen ellenőrzése és irányítása alatt” – fogalmazott.


    Draskovics Tibor rámutatott, azonnali intézkedés, az “egy gombnyomás” helyett levelezésre és 15 napos várakozásra kényszerül a BKK még egy olyan egyszerűnek tűnő ügyben is, mint egy jegyfajta értékesítésének felfüggesztése.


    “A budapestiek már 2013-ban is nagyobb rugalmasságot vártak a BKK-tól, most meg még inkább. Ez a szerződési rendszer tehát súlyos kockázat Budapest számára: akadályozza, hogy kielégítsük a jogos igényeket. Dolgozunk azon, hogy ezt megváltoztassuk” – írta.


    Az igazgatósági elnöke kitért arra is, hogy 2019 februárjában módosították a szerződést, és annak alapján – “quality and release management” címén – a BKK-nak fizetnie kell még az egyébként ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan is.