Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Így látják a világot a Toyota autonóm járművei

Posted on 2020.07.11.2021.12.17. By AztaCARom

A világ kutatóinak rendelkezésére bocsátja különleges videofelvételeit a Toyota. A nyersanyag új fejezetet nyithat a gépi tanulás, a szituáció-értelmezés és a viselkedés-előrejelzés terén, és felgyorsíthatja az autonóm mobilitási kutatásokat, fejlesztéseket.

Az autonóm mobilitás – azaz az emberi felügyelet nélkül megvalósuló közúti közlekedés – ígérete az évtized talán legizgalmasabb, ugyanakkor laikusok számára legkevésbé értelmezhető technológiai kihívása. A témával foglalkozó szervezetek minden eddiginél szorosabb együttműködéssel igyekeznek felgyorsítani a kutatás és fejlesztés folyamatát; a kooperációban élen jár a Toyota Motor Corporation, amely most újabb, különösen értékes információkat tett elérhetővé a szakemberek és a széles nyilvánosság számára.

A gyártók régóta szemléltetik állóképekkel azt a „párhuzamos valóságot”, amelyet a robotautókat vezérlő szoftver észlel a világunkból. Az önjáró gépkocsik mesterséges agyának tulajdonképpen elég az akadályokat és a lehetséges útvonalakat észlelnie: ezeket különálló blokkokként azonosítja, így téve lehetővé a biztonságos manőverezést. A legtöbb környezeti objektum azonosítása nem okoz gondot: egy emberalak, egy gépkocsi vagy egy jelzőtábla kontúrjai kellően jellegzetesek ahhoz, hogy ne kelljen azokat hosszasan elemeznie a szoftvernek.

Egészen más azonban a helyzet az olyan, nehezen általánosítható jelenségekkel, mint az út menti növényzet, az útlezárás vagy építkezés: a szélfútta lombozat folyton változó körvonalai, az út szélén felhalmozott törmelék amorf kupaca komoly kihívást jelenthetnek az autonóm vezérlő technológiák számára. A mindenkori konkrét egyezések helyett szabályszerűségeket, valószínűségeket kell felismerniük a gépeknek. Ilyenkor jóval nagyobb adatmennyiségre van szükség a hatékony tanuláshoz: a járműveknek meg kell tanulniuk összefűzni és folytonos egységként értelmezni az adott területről készült felvételek sorozatát (magyarul: mozgófilmet). Ez azonban csak az érem egyik oldala; ahhoz ugyanis, hogy a kutatók megérthessék és támogathassák a tanulási folyamatot, ugyanazt kell látniuk, amit az autó is lát.

Ezért úttörő jelentőségű az a nyersanyag, amelyet a Toyota együttműködésre épülő biztonsági kutatóközpontja (Toyota Collaborative Safety Research Center, CSRC) a Massachusetts Institute for Technology (MIT) két tudományos kutatási részlegével együttesen hozott létre és tett ingyenesen elérhetővé kutatók és érdeklődők számára. 

Az egyik adathalmaz egy 167 másodperces videó, amelyet városi utcákon rögzítettek a jármű kamerái: ennek 5000 képkockáját egyenként, pixelenként színezték be a kutatók, lehetővé téve, hogy az autonóm vezérlő szoftver megértse az összefüggéseket.

Ennél is izgalmasabb az a 67 darab, egyenként tíz másodperces filmszegmens (összesen 20 ezer 100 képkocka), amelyet nem a kutatók, hanem egy fejlett számítógépes program jelölt meg képpontról képpontra. A folyamatot egyelőre félig tudták automatizálni, ám ez is fontos állomás a végső cél (azaz a teljesen automatizált, gyors, pontos és költséghatékony elemzés) felé vezető úton.

A DriveSeg névre keresztelt folyamat hosszú távon lehetővé teszi annak vizsgálatát, hogy egyrészt lehetséges-e, másrészt célravezető-e nagy mennyiségű, valós forgalmi környezetben rögzített képanyag részletes címkézése: egyszóval, hogy az eljárás hozzásegíti-e az autonóm gépkocsik vezérlésére felkészülő mesterséges intelligenciákat a pontosabb, biztonságosabb vezetésre.

Ennek eldöntésében és a további vizsgálatokban az egész autonóm mobilitási kutatóközösség támogatására számít a Toyota és az MIT: az adatok közzétételével kiterjeszthetők a kutatások, és jelentősen felgyorsítható a fejlesztési folyamat.

Fotók: Toyota, MIT, Forbesimg

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autonóm, autonóm járműrendszer, autonóm közlekedés, autonóm közlekedési megoldás, autonóm mobilitás, autonóm tanulmányautó, Lexus, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Két autó is ütközött a szirénázó tűzoltóval
Next Post: Megérkeztek a Volánbuszhoz az új Volvo autóbuszok

Kapcsolódó cikkek

  • Az 1-es villamos vonalán intézkedtek a rendőrök Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Lexus LS tökéletesebb lett, mint valaha Bemutató
  • Tegyük biztonságosabbá a magyar átkelőket! Ctrl+C - Ctrl+V
  • Már Miskolc és Kaposvár felé is lehet Okosjeggyel utazni Ctrl+C - Ctrl+V
  • Újabb budapesti buszvonalakon lép életbe elsőajtós felszállási rend Hírek
  • Elindult a Zöld busz program Békéscsabán is Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT