Így szól a Skoda 1100 OHC

A világ harmadik legrégebbi autógyártójának története 1895-ben kezdődött, amikor két fiatalember a Slavia nevű kerékpárok gyártásába fogott. A Laurin&Klement néven futó céget 1925-ben vásárolta fel az Emil Škoda mérnök által alapított ipari konszern, majd elkezdődött egy igazi sikertörténet, ami azóta sem ért véget. Ismerd meg a ŠKODA híres versenymodelljeit, amelyek mindegyike egyedi és megismételhetetlen, beleértve azokat a hangokat is, amelyeket kiadnak a működés során.

Minden a 1901-es Párizs-Berlin versenyen kezdődött. A motorkerékpár és motoros tricikli osztály tízfős induló mezőnyében Narcis Podsedníček szerelő lenyűgöző teljesítményt nyújtott Slavia B-jén. Ettől kezdve a világ felfigyelt a Mladá Boleslav-i versenymotorokra.

A ŠKODA motorsport területén elért eredményeinek idei 120. évfordulóján egy rendhagyó hangtörténeti élményre hívunk a Schiller autócsalád jóvoltából.

Skoda 1100 OHC

Ezt a szépséget 1957 és 1960 között gyártották, de csak két spider és két coupé készült belőle. A spider karosszériája üvegszálas volt, míg a coupéé alumíniumból készült. A motor a ŠKODA 440-esből származott, két Jikov vagy Weber karburátorral, alumínium hengerfejjel és DOHC szelepvezérléssel kiegészítve. Az 1089 köbcentiméteres négyhengeres motor 70 kilowatt teljesítményt produkált, míg a 3,9 méter hosszú autó akár 190 kilométer/órás sebességre is képes volt.

HALLGASS PODCASTOKAT! >>>