Ilyen az új VW Amarok
A napokban tartották a Volkswagen pickup premierjét, ami a hírek szerint év végén lép a világpiacra.
Az új Volkswagen Amarok a márka eredeti, 12 éves pickupjának nagyobb és fejlettebb utódja. Itt jegyezzük meg, hogy az eredeti Amarokból összesen több mint 830 ezer kelt el világszerte, és kulcsfontosságú piacai közé tartozik Ausztrália, Új-Zéland, Afrika, a Közel-Kelet és Európa.
Az újdonság elődjénél 96 milliméterrel hosszabb, 535 centiméteres, bár szélessége 34 milliméterrel 191 centire csökkent. A legnagyobb változás azonban az, hogy a tengelytáv 173 milliméterrel 327 centire bővült.
A modellek alapfelszereltségként 18 hüvelykes kerekeket kapnak, de a vásárlók 16-21 hüvelykes méretig rendelhetik a kerekeket, viszont az All Terrain abroncsokhoz 18 hüvelykes kerék lesz a legnagyobb méret.
Az új Amarok háromféle motorja hét különböző teljesítménnyel készül.
A 2,0 literes négyhengeres dízelmotor 148 és 228 lóerős egyturbós változatban, valamint 201 és 207 lóerős dupla turbófeltöltős változatban lesz kapható.
Ehhez csatlakozik egy 3,0 literes V6-os dízel, amely 237 vagy 247 lóerős, attól függően, hogy melyik piacon értékesítik. A harmadik motor pedig egy turbófeltöltős, 2,3 literes, négyhengeres, 298 lóerős benzinmotor lesz.
Négy különböző sebességváltóval lesz rendelhető az Amarok: ötfokozatú és hatfokozatú manuális, valamint hat- és 10 sebességes automata váltóval.
Elődjéhez hasonlóan az új Volkswagen pickup is szabványos, 80 literes üzemanyagtartállyal érkezik, viszont a dízelek Adblue tartályának űrtartalma 19,3 literre nőtt.
Kezdetben a négyajtós duplakabinos változat lesz kapható, amely a hírek szerint öt különböző specifikációval érkezik: standard, Life, Style és átfogóbb felszereltségű Aventura (on-road) és Panamericana (terepjáró).
A tervek szerint ugyanakkor jövőre egy kétajtós, egyfülkés igásló is csatlakozik a kínálathoz.