Ilyen hatással van a fagy az e-autókra

Az elektromos járművek már akkor is jelentősen több áramot fogyasztanak, ha a külső hőmérséklet fagypontra csökken, ahhoz képest, mint amikor a hőmérséklet 20 fok körül volt. Az elektromos autó hatótávolsága a téli körülményektől függően 10-30 százalékkal csökken. Szélsőséges esetekben olykor többet is, főleg, ha a lehűlt elektromos autót naponta több rövid úton újra fel kell melegíteni.

Hidegben ugyanis az akkumulátor amúgy is hamarabb merül le, másrészt az sem mellékes, hogy ha az akkumulátorcellák hidegek, kevesebb energiát vesznek fel, (nem árt arra is számítani, hogy növekszik a töltési idő), így a fékezésnél a mozgási energia elektromos energiává alakításából nyert áram egy része nem landol az akkuban, vagyis a rekuperációs töltés is kevesebb lesz. Így természetesen csökken a hatótávolság. Ám a hatótávolság-csökkenés rövid távolságokon általában nem jelent problémát, hiszen általában elég lehetőség van arra, hogy az autót újra és újra feltöltsük: kényelmesen az otthoni fali töltőn, a szupermarket előtti töltőállomáson vagy a munkahelyen. Ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy egy dízel- vagy benzinmotor is 15-20 százalékkal több üzemanyagot fogyaszt télen.

Az e-autók esetében azt javasolják a szakemberek, ha lehet, garázsban parkoljunk, hogy az akkumulátor ne hűljön ki nagyon. A gyorstöltéshez az akkumulátornak üzemi hőmérsékleten kell lennie. A lehűlt akkumulátor érezhetően korlátozza a töltési teljesítményt. Ezért hatékonyabb, ha a nagy teljesítményű töltést este indítjuk be, mint reggel, az indulás előtt.

Utazás közben pedig inkább maradjunk meleg ruhában, hogy minél kevesebb energiát használjon a beltéri fűtésrendszer. Inkább használjuk az ülésfűtést, a kormánykerék- és szélvédőfűtést, amelyek energiahatékonyabban működnek, mint ha az egész utasteret tele akarnánk fújni meleg levegővel.

dasblog