Ilyen lehet a bárki számára elérhető autonóm eszközökre épülő mobilitás

A CITROËN, AZ ACCOR ÉS A JCDECAUX A THE URBAN COLLËCTIF PROJEKT KERETÉBEN MEGMUTATJA, MILYEN LEHET A MINDENKI SZÁMÁRA ELÉRHETŐ, AUTONÓM ESZKÖZÖKRE ÉPÜLŐ VÁROSI MOBILITÁS

A The Urban Collëctif egy egészen egyedülálló kezdeményezés, amely három nemzetközi hírnevű francia nagyvállalat, a Citroën, az Accor és a JCDecaux együttműködésére épül.
Mindhárom cég jelen van a világ nagyvárosaiban, és hasonló elképzelésekkel rendelkezik a jövőbeli városi mobilitást illetően.

Közös céljuk olyan optimális mobilitási megoldás kidolgozása, amely mindenki számára elérhetővé és élvezhetővé teszi a városi területeket, és fenntartható módon javítani tudja a városlakók életminőségét.

A közös törekvések alapjául egy Citroën Autonomous Mobility Vision névre keresztelt innovatív megoldás szolgál, amely egy univerzális, high-tech platform (The Citroën Skate) és három egészen újszerű felépítmény, más szóval „pod” (Sofitel En Voyage, Pullman Power Fitness és JCDecaux City Provider) kombinációjával háromféle különleges élményt kínál azoknak, akik újszerű városi létformákra vágynak.

Az autonóm, elektromos és főként leleményes Citroën technológián alapuló formabontó, szabadon fejleszthető (open-source) kezdeményezés igyekszik folyamatossá és dugómentessé tenni a városi közlekedést, illetve kielégíteni a mobilitás, a szolgáltatások, a biztonság és a kényelem terén városainkban folyamatosan növekvő igényeket.

A környezettudatos és rugalmas kezdeményezés a nyílt forráskódú programok mintájára nyitva áll további közösségi fejlesztések előtt: a The Citroën Skate platform bármely egyéb partner által kifejlesztett mobil kapszula azaz „pod” fogadására alkalmas, utat nyitva ezzel újabb és újabb mobilitási megoldások és szolgáltatások előtt.

A mobilitás a mindennapi élet alapvető szükségletei közé tartozik, különösen a városokban. Nagy vonzerejüknek köszönhetően a nagyvárosok lélekszáma egyre nő, ezért a közlekedés mikéntjét újra kell gondolni. Emellett a Covid19-válság felerősítette a városlakók tisztább, biztonságosabb, rugalmasabb és a távolságtartási szabályoknak is megfelelő utazási lehetőségekkel kapcsolatos elvárásait, és ezáltal maga is befolyással van a városkép alakulására és a jövő intelligens mobilitási megoldásaira. Az önvezető járművek megjelenésével enyhülhet ugyan a városok zsúfoltsága, de ezek a megoldások középtávon nem gazdaságosak, mivel az autonóm vezetési technológiák költségei a felhasználási arányhoz képest magasak.

A helyzetre válaszul a Citroën, az Accor és a JCDecaux úgy döntött, hogy összefog és The Urban Collëctif néven létrehoz egy kreatív és elkötelezett közösséget. Mivel mindannyian meg vannak győződve arról, hogy a jövő mobilitásában kiemelt szerepet fog kapni a biztonság és a mindennapi kényelem, a projekt szereplői 200 év innovatív megoldásaira építve egy forradalmi mobilitási koncepciót dolgoztak ki. A Citroën Autonomous Mobility Vision elnevezésű, nyílt fejlesztésű modellen alapuló koncepció a következőkre épül:

  • egy önvezető elektromos járműalap, a The Citroën Skate
  • és különböző rendeltetésű mobil kapszulák, azaz podok.

Az alap és a mobilitási szolgáltatások szétválasztásának köszönhetően a koncepció nagy előnye, hogy az önvezető technológia maximális használata mellett nagyszámú szolgáltatást tesz lehetővé. A The Citroën Skate ugyanis a Citroën évszázados szakértelmének köszönhetően bármilyen podot képes előre meghatározott útvonalon, igény szerint, a lehető legnagyobb kényelem biztosításával mozgatni.

A The Urban Collëctif projekt keretében tervezett podok jól illusztrálják a szabad fejlesztésben rejlő lehetőségeket azáltal, hogy három egyformán innovatív, de nagyon különböző mobilitási szolgáltatást kínálnak: ezek a városi mobilitás exkluzív élményét nyújtó Sofitel En Voyage, a közlekedés közben végzett sportolás újfajta módját kínáló Pullman Power Fitness és a JCDecaux City Provider névre hallgató, innovatív „on demand” mobilitási szolgáltatás.

„A Citroënnél a közép- és hosszútávú tendenciákat figyelve igyekszünk elébe menni a fogyasztói elvárásoknak és igényeknek. Meggyőződésünk, hogy ezzel az új Citroën-koncepcióval újradefiniálhatjuk a városi közlekedés kereteit, mely kollektív, elektromos és autonóm technológiára épülő lesz. Az Accorral és a JCDecaux-val közösen bemutatott megoldás a mindenki számára elérhető autonóm mobilitást példázza.”
Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója

„A Citroënhez és a JCDecaux-hoz csatlakozva örömmel veszünk részt ebben az az innovatív projektben. A világszerte közel 5200 szállodával rendelkező cégcsoportunk fontos szerepet játszik a helyi ökoszisztémák létrehozásában: arra törekszünk, hogy minél több exkluzív élményt nyújtsunk mind az utazók, mind a helyi lakosok számára, miközben aktívan részt veszünk a fenntartható városok kialakításában. Az, hogy a szállodáinkban tapasztalt élményt a létesítményeink falain kívül is biztosítani szeretnénk, egyenesen következik a vendéglátásról vallott merész és modern elképzelésünkből.”
Sébastien Bazin, az Accor vezérigazgatója

Az állami vagy magánszektorból jövő partnerekkel való együttműködés a városi élet fenntartható javulását szolgáló innovatív és hasznos megoldások kidolgozása érdekében teljes összhangban van a JCDecaux küldetésével. A Citroënnel és az Accorral való szoros együttműködés gyümölcseként létrejött The Urban Collëctif projekt is azt jelzi, hogy a JCDecaux továbbra is elkötelezett az innováció és a jövő városi mobilitási szolgáltatásainak a kitalálása mellett.”
Jean-Charles Decaux, a JCDecaux társigazgatója

MŰSZAKI ADATOK
THE CITROËN SKATE
 Hosszúság : 2,600 m
 Szélesség : 1,600 m
 Magasság : 0,510 m
 Max, sebesség : 25 km/h
 Automata indukciós töltés
SOFITEL EN VOYAGE
 Hosszúság : 3,145 m
 Szélesség : 1,790 m
 Magasság : 1,963 m
PULLMAN POWER FITNESS
 Hosszúság : 3,250 m
 Szélesség : 1,600 m
 Magasság : 1,825 m
JCDECAUX CITY PROVIDER
 Hosszúság : 3,006 m
 Szélesség : 1,654 m
 Magasság : 2,516 m