• Egyéb

Ilyen se’ volt még! A BMW Group története legjobb februárját zárta

A BMW Group január után az év második hónapjában is rekordértékesítést könyvelhetett el: a vállalatcsoport tavaly februárhoz képest 5,8%-kal növelte eladásait, így teljes évre vonatkoztatott teljesítménye 4,8%-kal emelkedett. A legdinamikusabb fejlődést a hálózatról tölthető modellek szegmense produkálta: idén februárban 43,9%-kal több elektromos modell kelt el, mint egy évvel ezelőtt.

178 910 értékesített modellel új februári értékesítési rekordot állított be a BMW Group. A tavalyi évhez képest 5,8%-kal erősebb hónapnak köszönhetően az idén világszerte eladott BMW, MINI és Rolls-Royce modellek száma – rekordot döntve – 348 459 darabra növekedett, ami éves szinten 4,8%-os abszolút gyarapodást jelent.

„Idén februárban a legfontosabb piacok mindegyikén remek eredménnyel zártunk a BMW márkával, így eladásaink összességében 5,1%-kal emelkedtek világszerte” – mondta el Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „2018 fontos évnek ígérkezik az X modellcsaládunk életében: a vadonatúj BMW X2 most érkezik meg a kereskedésekbe, az új BMW X4 premierjére múlt héten került sor a Genfi Nemzetközi Autószalonon, a BMW X3 esetében pedig emelkedő értékesítéssel számolunk, így biztos vagyok benne, hogy az X modellcsalád jelentősen hozzájárul majd a következő hónapok eredményeihez. Az idei első két hónap emellett azt is bebizonyította, hogy ügyfeleink nagyon számítanak ránk a hálózatról tölthető modellek esetében is: idei éves eladásunk ebben a szegmensben több mint 40%-kal növekedett.”

A BMW Group idén legkevesebb 140 000 darab hálózatról tölthető modellértékesítését tűzte ki célul és az eddigi számok kecsegtetőek: az év első két hónapjában 15 041 darab, azaz 40,2%-kal több elektromos modell talált gazdára, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A BMW Group legnagyobb elektromos autó piacán, az Egyesült Államokban, 7,3%-kal tudta növelni februári eladásait, 1 936 darab BMW i, BMW iPerformance és MINI Electric modellt átadva ügyfeleinek, míg Skandináviában minden negyedik átadott modell elektromos volt múlt hónapban.

A BMW Group hosszú ideje kiemelt figyelmet fordít arra, hogy járművei minél nagyobb hatásfokkal használják fel az üzemanyagot, és a vállalatcsoport tavaly is jelentős eredményeket ért el ezen a téren az Európában értékesített új autóival. A BMW Group tavaly kilométerenként 2 grammal, összességében kilométerenkénti 122 grammra csökkentette európai modellpalettája átlagos károsanyag-kibocsátási értékét. A környezetvédelmi fejlesztések eredményeképpen 1995 óta az Európában értékesített modellek károsanyag-kibocsátása 42%-kal javult.

2018 februárja stabil növekedést hozott a BMW márka eladásaiban, melyek 5,1%-kal emelkedtek, így 155 328 darab modell talált gazdára. Az év első két hónapjában összesen 303 738 darab BMW modellt vehetettek át az ügyfelek, ami 4,3%-os növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az egyaránt rekordnak számító értékesítési értékek hátterében a legfontosabb piacok világszerte nyújtott kiváló teljesítménye áll. A növekedésben legnagyobb szerepet játszó modellek a BMW 1-es sorozat (31 775 db értékesített modell / +33,2%-os eredmény), a BMW X1 (48 159 db / +22,5%) illetve az BMW 5-ös sorozat (55 344 db / +13,6%).

MINI februárban kétszámjegyű (10,8%) növekedést produkált, így 23 319 ügyfél vehette át új autója kulcsait. A márka éllovasa továbbra is a MINI Countryman, melyből az év első két hónapjában 12 687 darab kelt el, kétszer annyi, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A MINI Countryman vásárlók mintegy 13%-a dönt az autó plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatai mellett.

BMW Motorrad is növelni tudta eladásait februárban: a tavalyi évhez képest 3,1%-os emelkedés 10 172 darab eladott motort, és egész évet figyelembe véve 7,2%-os növekedést és 18 627 darab modell eredményezett.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

Mindhárom fő értékesítési régióban növekedni tudott a BMW Group, eladásait leginkább Kínában és az Egyesült Államokban emelte a vállalatcsoport.

 

2018. február Egy évvel ezelőtthöz képest 2018. január-február Egy évvel ezelőtthöz képest
Európa 77 728 +4,0% 142 810 +3,0%
  • Németország*
20 626 -0,4% 45 253 +2,1%
  • Nagy-Britannia
7 962 +3,9% 17 955 +2,1%
Ázsia 62 312 +9,1% 133 395 +7,7%
  • Kína
44 317 +8,9% 98 992 +7,5%
  • Japán
5 266 -12,7% 8 894 -10,7%
Amerikai kontinens 33 707 +7,6% 62 252 +6,8%
  • USA
26 573 +7,5% 48 526 +5,6%
  • Latin-Amerika
3 909 +9,8% 7 760 +12,9%

* Előzetes adatok

A BMW Group értékesítési eredményei 2018 februárjában és az év első két hónapjában

2018. február Egy évvel ezelőtthöz képest 2018. január-február Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók 178 910 +5,8% 348 459 +4,8%
BMW 155 328 +5,1% 303 738 +4,3%
MINI 23 319 +10,8% 44 249 +9,0%
Hálózatról tölthető* 7 906 +43,9% 15 041 +40,2%
BMW Motorrad 10 172 +3,1% 18 627 +7,2%

* BMW i, BMW iPerformance és MINI Electric modellek