Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Nincs vita! A Toyota a legtisztább autómárka Európában

Posted on 2018.03.14.2018.03.14. By Iroda Távirati

Soha egyetlen autómárka sem ért még el olyan alacsony CO2-kibocsátási flottaátlagot Európában, mint tavaly a Toyota, miközben az iparági átlag tíz év után először nőtt! A titok nem titok: a márka full hibrid hajtásláncai egyre több modellcsaládban válnak egyeduralkodóvá.

Tíz éve először megfordult a kedvező trend, és növekedésnek indult az európai újautó-flotta átlagos CO2-kibocsátási értéke, derül ki a JATO Dynamics frissen közölt piaci elemzéséből. Míg 2007 és 2016 között elképesztő mértékben, 26 százalékkal csökkent a kontinensen eladott új autók összesített CO2-kibocsátásának súlyozott átlagértéke (159,1 g/km-ről 117,8-ra), tavaly három tized grammal romlott az átlag.

Az ok kettős. Egyrészt nagymértékben csökkent a dízelmotorok népszerűsége (-7,9%, miközben a benzinmotorok népszerűsége 10,9 százalékkal emelkedett), ami ugyan számos egészségkárosító anyag (nitrogén-oxidok, koromrészecskék) kibocsátásának örvendetes mérséklésével járt, a dízelek csekély üzemanyag-fogyasztását viszont a legtöbb márka nem tudta ellensúlyozni.

Másrészt a szabadidőjárművek elképesztő mértékű térnyerése sem kedvez a fogyasztásnak: az azonos kategóriájú személyautókhoz viszonyítva nagyobb homlokfelület és a méretesebb abroncsok miatt összességében egy szabadidőjármű több üzemanyagot fogyaszt, ezért átlagosan több széndioxidot is bocsát ki. Ezen az sem segített, hogy az általános fogyasztáscsökkentő technológiák terjedésével a crossoverek összesített átlagos CO2-kibocsátása 134,9 g/km-ről 133,0 g/km-re javult, hiszen az eladási darabszámok növekedésével egyre nagyobb súlyt képviselnek a piacon.

További javulást hozhat a hibrid technológia szélesebb körű elterjedése a szabadidőjármű szektorban. Jelenleg azonban a Carsalesbase.com adatai szerint tizenhárom olyan szabadidőjármű típus van (az összes méretosztályt egybevéve), amelyből tavaly legalább 100 000 darabot adtak el. Ezek között csupán egy: a Toyota C-HR kínál benzin-elektromos hibrid hajtásláncot.

Ami az egyes márkák átlagos CO2-kibocsátását* illeti, különösen azokat érintik rosszul a fejlemények, akik az elmúlt években dízeltechnológiájuk fejlesztésével értek el fogyasztás-csökkentést – jellemzően a német és francia tömegpiaci márkák –, érdemi javulást pedig azok a márkák mutathatnak fel, amelyek kínálatában a közelmúltban megjelentek a hibrid technológiák. Közöttük is kimagaslik a Toyota, amely tavalyi harmadik helyéről az elsőre ugrott, méghozzá minden idők legkiválóbb CO2-átlagával: a tavalyi első helyezettnél 0,6 g/km-rel jobb értéket mutathat fel a japán márka.

A JATO Dynamics az eredményeket összegezve egyértelmű következtetésre jutott: „…rövid- és középtávon alighanem a full hibrid hajtáslánc jelenti a legjobb alternatívát a dízellel szemben, mivel átlagos CO2-kibocsátásuk alacsonyabb, míg a villanymotor plusz teljesítménye és forgatónyomatéka révén elfogadható árszinten elégítik ki az ügyfelek elvárásait.”

* A súlyozott átlagos CO2-kibocsátás kiszámítása úgy történik, hogy az egyes modellek motorverzióinak hivatalos CO2-kibocsátási értékét megszorozzák az adott modellváltozatból a meghatározott időtartamon belül eladott példányok számával, majd ezeket az összesített részértékeket összeadják, és a végeredményt elosztják a modell összeladásaival.

Fotók: Toyota

Táblázatok: JATO Dyanamics

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ilyen se’ volt még! A BMW Group története legjobb februárját zárta
Next Post: Lezárások, terelések, kimaradó járatok és káosz vár ránk

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT