Íme a következő generációs, 2025-ös Mazda MX-5 Miata, amely ötvözi a szórakozást a hatékonysággal

Nehéz elhinni, hogy nyolc év telt el azóta, hogy a Mazda bemutatta a negyedik generációs MX-5 Miatát (ND) a 2014-es Párizsi Autószalonon, de ez ma már teljesen egyértelmű, mivel a kémfotósok öszvért vágtak a következő generációs roadsterhez.

EXKLUZÍV (SEHOL MÁSHOL NEM HALLHATÓ) MAZDA PODCASTOK IDE és IDE KATTINTVA!

A németországi tesztelés alatt álló öszvér első ránézésre nem tűnik feltűnőnek, mivel a jelenlegi modell testét viseli. A közelebbi vizsgálat azonban meghosszabbított hátsó sárvédőket tár fel, ami arra utal, hogy az autó hátsó nyomtávja szélesebb.

Nincs sok más látnivaló, de az öszvér megerősíti, hogy a fejlesztés már folyamatban van, és a sorozatgyártási modellnek a következő években meg kell érkeznie. A részletek egyelőre nem meglepő módon szűkösek, de az MX-5 Miata várhatóan továbbra is a szórakozásra összpontosító hátsókerék-hajtású platformot fogja használni.

Az autó azonban alkalmazkodni tudott az időhöz, és Skyactiv-X hajtáslánccal szerelték fel. Ez még várat magára, de a Skyactiv-X motorok benzines teljesítményt ígérnek dízelhez hasonló hatékonysággal.

KÉPGALÉRIA >>>

Ez a Spark Controlled Compression Ignition technológiának köszönhetően lehetséges, amely „szikra segítségével csak kis, sűrű mennyiségű üzemanyag-levegő keveréket gyújt meg a hengerben. Ez megemeli a hőmérsékletet és a nyomást, így a maradék üzemanyag-levegő keverék nyomás alatt meggyullad (mint egy dízel), gyorsabban és teljesebben égve, mint a hagyományos motorokban.” Bár ez talán nem hangzik túl izgalmasan, azt ígéri, hogy növeli a teljesítményt és a nyomatékot, miközben az üzemanyag-fogyasztást is 20-30 százalékkal csökkenti.

Pletykák keringtek az MX-5 enyhe hibrid technológiájáról is, és ez nem lenne túl meglepő az egyre szigorodó üzemanyag-takarékossági szabványok ismeretében.

A következő hónapokban és években többet kell megtudnunk, de a következő generációs MX-5 Miata már 2024-ben megérkezhet, esetleg 2025-ös modellként.