Íme az elektromosítás új, izgalmas állomása
A Ford Pro bemutatta a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású E-Transit Custom modellt
A Ford újabb jelentős állomáshoz érkezett az elektromos hajtások bevezetésében: a Ford Pro ma (SIC – ma lesz a holnap tegnapja) bemutatta a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású E-Transit Custom modellt.
Röviddel azután, hogy idén márciusban megkezdődött az elektromos E-Transit gyártása (elsőként abból a négy, tisztán elektromos hajtású haszonjárműből, amelyeket 2024-ig vezet be a Ford Pro), már itt is van az E-Transit Custom, amit arra terveztek, hogy új mércét állítson az európai egytonnás áruszállítók szegmensében, és hasznos segítségére legyen a vállalatoknak, hogy egyszerűen válthassanak elektromos járműflottákra.
Az európai piac legkelendőbb haszonjármű-családjának1,2 legújabb, tisztán elektromos hajtású modelljét az alapoktól tervezték újra, hogy tökéletesen beleilleszkedjen a Ford Pro termelékenységfokozó, értéknövelő szolgáltatásainak rendszerébe. A Ford Pro megoldásai egyesítik a haszonjárművek számára kifejlesztett szoftveres, töltési, szerviz- és finanszírozási lehetőségeket, egyetlen átfogó platformot kínálva az ügyfeleknek járműveik üzemidejének növelésére és működési költségeik csökkentésére.https://www.youtube.com/embed/n5zcPVsJ9-c
A Ford Pro elektromos modellkínálatának legújabb tagja fontos szerepet játszik majd abban, hogy európai tevékenységeiben a Ford 2035-re elérje a karbonsemlegességet, és teljes járműértékesítésében elérje a zéró károsanyag-kibocsátást.
Az E-Transit Custom vásárlóinak nem kell kompromisszumokat kötniük, hiszen az autó akár 380 km hatótávolságot3, egyenáramú gyorstöltési lehetőséget és teljes értékű vontatási képességet kínál – nem beszélve új, dinamikus stílusáról. Ráadásul az új modell kifinomult konnektivitásával és az ebből adódó folyamatos kapcsolattartással a Ford Pro még magasabb szintre emeli a flották produktivitását.
“Igazi vízválasztó ez az európai haszonjármű-flották üzemeltetőinek, a Ford Pro számára pedig egy újabb hatalmas eredmény,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Europe igazgatója. „A kontinens legkelendőbb áruszállítója immár tisztán elektromos hajtással működik, és – a Ford Pro egyedülálló, egyetlen helyen elérhető produktivitás-fokozó szolgáltatásainak köszönhetően – szinte felbecsülhetetlenek azok az előnyök, amit ez az autó jelent majd az európai üzleti életben.”
Mindig rendelkezésre álló elektromos áramforrás
Az E-Transit Custom használati értékét nagyban növelik azok a fejlesztések, amelyek az áruszállítók felhasználóinak visszajelzései alapján születtek; ilyen például a ProPower Onboard rendszer, aminek segítségével a jármű áramforrásként is használható az elektromos kéziszerszámok, a világítótestek és egyéb eszközök működtetéséhez.
Bár külső megjelenése rendkívül látványos, az E-Transit Custom kemény munkagép, és minden vállalat büszke lehet arra, hogy egy ilyen megbízható munkatársra lelt. Kiegyensúlyozott arányaival, magabiztos kiállásával és teljes egészében LED-technológiájú világításával az autó új, karakteres dizájn-irányzatot vezet be az egytonnás szegmensben.
A Ford nemrégiben jelentette be, hogy a Transit kínálatában hamarosan négy új, tisztán elektromos hajtású modell jelenik meg: a Transit Custom és a Transit Courier áruszállítók, illetve a Tourneo Custom és a Tourneo Courier személyszállítók.
Az elektromos E-Transit Custom gyártása 2023 második felében kezdődik, és az új modell érkeztével a Transit Custom európai kínálata minden eddiginél sokszínűbbé válik majd. További részletek idén szeptemberben várhatók az autóról.
A Transit Custom összes változatát a Ford törökországi vegyesvállalata, a Ford Otosan készíti majd a Kocaeli üzemben, a Transit európai gyártási központjában, amit (mint a Ford Otosan egy korábbi közleményéből kiderült), 2 milliárd eurós beruházással készítettek fel erre a feladatra. A Ford ambiciózus járművillamosítási tervének támogatására a Ford, az SK On Co., Ltd. és a Koç Holdingszándéknyilatkozatot írtak alá Európa egyik legnagyobb, haszonjármű-akkumulátorokat gyártó üzemének felépítéséről. A termelés az évtized közepén indulhat, és az éves kapacitás elérheti 30-45 gigawattórát.