Íme az új BMW 4-es Coupé (1.)

Az új BMW 4-es Coupé megérkezett, minden eddiginél egyedibb ruhát öltve, minden eddiginél sportosabb kvalitásokkal felvértezve. A kétajtós újdonság átfogó koncepciója – a jellegzetes karosszériaarányoktól kezdve, az összetéveszthetetlen stílusjegyeken át, egészen a típus-specifikus futómű-hangolásig – a legapróbb részletekig a vezetés magával ragadó élményét élteti. Az új BMW 4-es Coupé látványosan egyedibb karakter lett, mint elődmodellje, és így már messziről megkülönböztethető az új BMW 3-as limuzintól.

Az új BMW 4-es Coupé tervezési és fejlesztési munkálatainál elsődleges szempont volt, hogy a modell újraértelmezze a vezetés abszolút élményének fogalmát a prémium középkategóriában. A nóvum atletikus, egyszersmind elegáns kiállása a BMW márka kupé modelljeinek immár 90 éve íródó hagyományát folytatja tovább, a legendás elődök méltó utódjaként. Az új BMW 4-es Coupé formanyelvét úgy álmodták meg a tervezők, hogy az még tovább hangsúlyozza a modell koncepciójának középpontjában álló menetdinamikai képességeket. Az újdonság 2020 októberében ünnepli piaci premierjét, a motorpaletta csúcsán a BMW M440i xDrive Coupé modellel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 163 gramm / km), amelynek meghajtásáról egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. A kezdetben elérhető erőforrások között két négyhengeres benzinmotor és egy dízelüzemű erőforrás lesz még megtalálható. 2021 márciusában a tervek szerint további két dízelmotorral bővül az új BMW 4-es Coupé portfóliója, a két soros hathengeres erőforrás erősebbik verziója ráadásul BMW M modellként érkezik meg az utakra. Az új BMW 4-es Coupé a bajor prémiumgyártó dingolfingi üzemében lát napvilágot.

Egyedülálló kisugárzás az elegancia és a sportosság exkluzív kettőse jegyében

Az új BMW 4-es Coupé a márka kétajtós modelljeinek jellegzetes stílusjegyeit és a BMW új formanyelvének összetéveszthetetlen vonásait helyezi a figyelem középpontjába. A néhány éles törésvonal és a karosszéria nagyméretű, letisztult felületei együttesen minden szögből a vezetés hamisítatlan élményét hirdetik.

Az újdonság dinamikusan elnyújtott karosszériaarányai az elődmodellhez képest jelentős mértékben megnövelt külső méretekben gyökereznek. A karosszéria 128 milliméterrel immár 4 768 milliméter hosszúra, illetve 27 milliméterrel immár 1 852 milliméter szélesre nőtt, miközben a tengelyek közötti távolság 41 milliméterrel nagyobb, 2 851 milliméter. Az új BMW 4-es Coupé magassága eközben mindössze 6 milliméterrel nőtt – immár 1 383 milliméter –, amely az új BMW 3-as limuzinhoz képest 57 milliméterrel alacsonyabb magasságot jelent. Az első és a hátsó tengely nyomtávjai ugyancsak nőttek az elődmodellhez képest: az első tengely 28 millimétert, a hátsó tengely pedig 18 millimétert, amelyek egyaránt 23 milliméterrel szélesebbek, mint az új BMW 3-as limuzin esetében.

Jellegzetesen kifejező frontrész, hagyományteremtő stílusjegyekkel

Az új BMW 4-es Coupé frontrészének kialakítása a modell egyediségét hangsúlyozza. A BMW legendás, vese alakú hűtőrács-párját a tervezők ezúttal függőleges irányban rajzolták meg, enyhén előre döntött szögben, szinte az első lökhárító aljáig nyújtva. A bennük alkalmazott, már alapfelszereltségként hálómintás rácsozás korábban kizárólag a BMW M modellek kiváltsága volt. A középpontba állított hűtőrács-pár minden kétséget kizáróan a frontrész meghatározó stílusjegye, a középen összeillesztett oldalpárok pedig azon felül, hogy a bajor prémiumgyártó múltja előtt tisztelegnek – így többek között a legendás BMW 328 és a BMW 3.0 CSi előtt –, elvitathatatlanul modern benyomást is keltenek.

A keskenyre húzott első fényszórók egészen az első kerékjárati ívekig érnek. Az új BMW 4-es Coupé alapfelszereltségként full LED-technológiás első fényszórókat kap, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, adaptív LED-technológiás elemekre cserélhetők. Utóbbi része a kanyarfény és az adaptív kanyarkövető fényszóró is, amely városban és autópályán optimalizált megvilágítási tartománnyal garantálja az úttest szélének tökéletes láthatóságát. 60 km/órás sebesség fölött a BMW Laserlight lézerfény-technológia akár 550 méterre képes megnövelni a távolsági fényszóró megvilágítási tartományát és képes dinamikusan követni az út vonalvezetését.

Elegáns és lendületes oldalnézet, erőteljes hátsó kialakítás

Oldalnézetből az új BMW 4-es Coupé-t precízen megrajzolt, egyszerre feszes és elegáns vonalvezetés jellemzi. Elegánsan ereszkedő tetőív, keskeny ablaksáv, rövid túlnyúlások, karcsú oszlopok és keret nélküli ablakokkal megtervezett, hosszan elnyújtott ajtók alkotnak harmonikus egységet. Az ívelt hátsó ablak és a sportosan kidolgozott vállrész a modell erőteljes kisugárzását nyomatékosítja.

Az újdonság hátsó kialakítását ugyancsak nagyméretű, jellegzetes felületek határozzák meg. Az új BMW 4-es Coupé erőteljes kiállását keskenyre húzott, stílusosan sötétített full LED-technológiás hátsó lámpák nyomatékosítják, elegánsan megrajzolt menetfény-csíkokkal.

Utastér: vezetőre összpontosító műszerfal és két teljes értékű hátsó ülés

Az új BMW 4-es Coupé utasterének prémium hangulatát és látványosan teljesítmény-központú kialakítását vezetőre összpontosító műszerfal, letisztult felületek és elsőosztályú anyagok garantálják. A sportülések és az újratervezett, bőrözött sportkormány egyaránt a modell alapfelszereltségének része. A részletesen megtervezett műszerfal- és ajtókárpit-kialakítás, illetve a középkonzol magasra emelt elrendezése mindkét első ülésben körülöleli a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A hosszabbra nyúló utazások kényelmét az aktív zajcsillapítással ellátott szélvédő fokozza tovább.

A digitális műszeregység és a központi kijelző párosa eközben egy nagyméretű kijelző-csoporttá áll össze, az erőforrás indítását és leállítását végző Start / Stop gomb pedig új helyre, a középkonzol elegáns vezérlőpaneljére költözött. A típus-specifikus hátsó üléssorban két teljes értékű ülés kapott helyet, integrált fejtámlákkal, egyedülálló üléskialakítással.

Az eddigi legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológia és mild-hibrid technológia a sportosabb menetdinamika és a nagyobb hatékonyság érdekében

Az új BMW M440i xDrive Coupé-t, valamint az új BMW 4-es Coupé dízelüzemű erőforrással szerelt modelljeit mild-hibrid technológiával felszerelve kínálja ügyfeleinek a BMW. A 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és második akkumulátorral dolgozó technológia összegyűjti és újrahasznosítja a fékezéskor felszabaduló energiát, nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek ellátására, de a belsőégésű erőforrás terhelésének könnyítésére és a maximális teljesítmény fokozására is.

Intenzív gyorsítások közben az indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel támogatja a belsőégésű erőforrás munkáját, az utazósebességet önállóan, a belsőégésű erőforrást lekapcsolva is képes fenntartani, közreműködésével pedig minden korábbinál kényelmesebben működik a belsőégésű erőforrást be-, illetve lekapcsoló Auto Start Stop funkció.

A csúcsmodell 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorja mellett az új BMW 4-es Coupé motorházteteje alá két négyhengeres benzinmotor és egy dízelüzemű erőforrás is megrendelhető lesz a modell piaci bevezetésekor. Az új BMW 420i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 122 – 132 gramm / km) meghajtásáról egy 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor, az új BMW 430i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 131– 141 gramm / km) meghajtásáról pedig egy 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor gondoskodik. Az új BMW 420d Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9 – 4,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 103 – 112 gramm / km) és az új BMW 420d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 121 gramm / km) orrába egy 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres dízelmotor kerül. Utóbbi – ahogyan a BMW 430d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 146 gramm / km)* soros hathengeres dízelmotorja is – kétlépcsős turbófeltöltési technológiával dolgozik. A BMW M440d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 158 gramm / km)* változó turbinageometriájú alacsony- és magasnyomású turbófeltöltővel garantálja a minden vezetési szituációban elérhető teljesítmény-többletet. Az új BMW 4-es Coupé mindegyik motorváltozata maradéktalanul megfelel az Euro 6d emissziós szabvány előírásainak.

Hamarosan folytatjuk!

További képgaléria a facebook oldalunkon!